Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Onderhoud - een zeer punt hier

Gestart door Adriaan, donderdag 25 september 2014, 09:37:00

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Onderhoud zegt Wallace is niet het sterkste punt hier. Dat had ik altijd al vermoed.


Wallace verwijst o.a. naar de Sydney Harbour Bridge die 82 jaar geleden werd gebouwd en nog fier op zijn pijlers staat, dank zij voortdurend verfwerk en vervanging van gammele delen. Een stalen brug in Laguna, de Lumban bridge, werd niet regelmatig geverfd en stortte in elkaar.

Of kijk naar de scheepvaart en de eindeloze ongevallen waarvan er veel aan slecht onderhoud te wijten zijn.Wallace is verbaasd dat de Sulpicio lines, of wat die zichzelf nu ook noemen, nog steeds mogen opereren na de dood van vijfduizend passagiers over de jaren heen.

En dan de regelmatige ongevallen met het treinvervoer in Manila.

Het is kenmerkend dat Tagalog geen woord voor "onderhoud" heeft.

Wat me verbaast is dat Philippine Airlines voor zover ik weet nog geen serieus ongeluk heeft gehad. Wie doet daar het onderhoud?

Hier is het stuk van Wallace:

Maintenance–or the lack of it
By Peter Wallace |Philippine Daily Inquirer3:12 am | Thursday, September 25th, 2014
 
 
As an engineer, I consider maintaining things and looking after tools almost close to God in importance. It seems to me that far too many Filipinos do not. This may seem an "unfair" statement, but it comes from 40 years of experience, three factories managed, a private resort maintained, a household to look after, and much discussion with others.
The Sydney Harbour Bridge was built in 1932, or 82 years ago. It's built of steel, but it's still there because it's maintained–painted regularly, deteriorating parts replaced. I venture to say there is not one steel bridge in the Philippines that has lasted anywhere near as long.
What triggered this complaint (and it is a complaint; it drives me mad trying to get people to look after things) is the story of the Metro Rail Transit (MRT) 3. It's in dreadful shape today because it hasn't been maintained. Such maintenance includes replacing not just old and broken parts but also carriages in toto as they age. So, apart from the inconveniences caused, accidents happen. These are accidents that wouldn't have happened if proper, regular maintenance was done.
Because of poor maintenance, MRT accidents have become part of the commuting public's daily grind. MRT coaches get detached and stalled. Some run even with the door still open, and there have been a number of instances when coaches suddenly stop, injuring passengers. One of the worst accidents took place on Aug, 13, when one of the trains overshot its track and slammed through a steel barricade at the Taft Avenue Station. The two drivers of the trains that got uncoupled were blamed for it. But I'd bet that was only a part (if any) of it; poor maintenance almost certainly added to the failure.
These train accidents are a normal occurrence for the more than 500,000 daily commuters.
Far too often interisland ships get into trouble at sea, and even sink, because they are not properly maintained. As a lifelong sailor I'm well aware of the sea's corrosive nature and the even greater need to maintain a ship and its facilities scrupulously, daily. Lives are lost because owners scrimp on maintenance. They see it as an unnecessary cost, but it's an essential cost-saver. Look after things and they last longer–and you save lives. It's a total mystery to me how Sulpicio Lines (or whatever it calls itself now) is allowed to exist after the deaths of more than 5,000 passengers in its ships over the years. The company's far from desirable record in terms of maritime safety can primarily be attributed to irresponsible management and poor maintenance.
As we've seen in all the articles on power, power plants have to be shut down on a regular schedule if they're to be kept running. Here, necessity has overcome any inherent reluctance to maintain them. As the private buyers of the previously publicly owned power plants will tell you, the government skimped on maintenance. There was a large initial cost to just bring the plants back to standard.

The standard color of steel roofs in the Philippines is brown: the color of rust. It's because you have to pay for paint, but paint is cheap. It protects you from having to buy new sheets after just a few years. Paint is a great protector if properly applied and reapplied every few years. It's a principal reason the Sydney Harbour Bridge still stands. It's a reason the Lumban steel bridge in Laguna doesn't. It wasn't painted, it collapsed, a cement bridge replaced it. Cement doesn't need much maintenance, but not everything can be made of cement, in fact very little–roads, bridges, buildings, and not much else.
To be fair, there are many factories that are well-maintained (but just as many that aren't), and other examples all over. But they are the exception when considered within the context of nationwide activity.

I suggest maintenance is as necessary a course in school as almost any other. It doesn't have to be a long course; a few units would do it. But creating awareness of the benefits of looking after things would much improve how we live. And that includes caring for tools–cleaning them after use, putting them back at the end of the job. Also using the right ones, and never using pieces of wire to hold things together (that's a recipe for eventual disaster).
What amuses me is that there's no Tagalog word for "maintenance." And with the deterioration of English, how can you do it if you can't say it?
* * *
T

Pinocchio

Citaat van: Adriaan op donderdag 25 september 2014, 09:37:00

Wat me verbaast is dat Philippine Airlines voor zover ik weet nog geen serieus ongeluk heeft gehad. Wie doet daar het onderhoud?


Lufthansa Technik Philippines
http://www.ltp.com.ph/default.aspx

Amice

Philippine airlines was wel verbannen en mocht niet meer over  :eu: omwille van veiligheidsredenen vanwege nalatig onderhoud.
Dat is nu wel weer herstelt en vliegen ze weer op  :eu:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Adriaan op donderdag 25 september 2014, 09:37:00
Onderhoud zegt Wallace is niet het sterkste punt hier. Dat had ik altijd al vermoed.


Ik weet niet wie "walace" is maar hij heeft wel gelijk. Maar och, als ie de Sydney Harbour Bridge nog langer wil aanschouwen moet ie z'n eigen niet zo druk maken. Ik weet niet waar hij woont maar het lijkt me het beste dat ie gewoon z'n ogen sluit voor dit soort dingen en denkt : na mij de zondvloed  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op donderdag 25 september 2014, 13:42:43
Philippine airlines was wel verbannen en mocht niet meer over  :eu: omwille van veiligheidsredenen vanwege nalatig onderhoud.
Dat is nu wel weer herstelt en vliegen ze weer op  :eu:


Philippine airlines was verbannen omdat er een issue was met de luchthavens in de  :smiley-philippines: ,niet met de maatschappij zelf.Over de service ga ik mij niet uitspreken maar met de veiligheid en het onderhoud was en is er niks fout.
In de loop van de jaren zijn er  ongevallen gebeurd maar dat waren er op de grond door menselijke fouten,runway overschoten,eenmaal een defecte thruster waardoor de piloot een inschattingsfout maakte bij het landen,1 toestel in volle vlucht ontploft door een bom...

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 25 september 2014, 18:54:40
Citaat van: Amice op donderdag 25 september 2014, 13:42:43
Philippine airlines was wel verbannen en mocht niet meer over  :eu: omwille van veiligheidsredenen vanwege nalatig onderhoud.
Dat is nu wel weer herstelt en vliegen ze weer op  :eu:


Philippine airlines was verbannen omdat er een issue was met de luchthavens in de  :smiley-philippines: ,niet met de maatschappij zelf.Over de service ga ik mij niet uitspreken maar met de veiligheid en het onderhoud was en is er niks fout.
In de loop van de jaren zijn er  ongevallen gebeurd maar dat waren er op de grond door menselijke fouten,runway overschoten,eenmaal een defecte thruster waardoor de piloot een inschattingsfout maakte bij het landen,1 toestel in volle vlucht ontploft door een bom...


Het had juist alles te maken met aviation safety regulations  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

opinie

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 25 september 2014, 18:54:40
Philippine airlines was verbannen omdat er een issue was met de luchthavens in de  :smiley-philippines: ,niet met de maatschappij zelf.

Citaat van: Rich op donderdag 25 september 2014, 20:10:30
Het had juist alles te maken met aviation safety regulations  :jajaja:

Oorzaak: Civil Aviation Authority of the Philippines

Bij een doorlichting van hun werking, kwamen 88 problemen naar boven.
Enkele jaren later dachten ze: Komt in orde want er zijn 65 problemen opgelost ....... na jaren.
Resultaat: zure gezichten want die 13 andere moesten ook in orde zijn.

Wat is de waarde van APK en Autokeuring als gewoon een perfect verslag kan afkopen?



Geen roest op koetswerk
Geen barst in het glas
Airco
Instapmodel!
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

titorobert

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=OJ:JOL_2014_108_R_0006

Er moet wel bijgezegd worden dat PAL 2 jaar geleden 100+ Airbussen heeft besteld, met nog eens een optie op tig meer.
Daarvoor bezocht een  :smiley-philippines: hooggeplaatste politiker de franse eerste minister, met het vriendelijk verzoek, de ban nog eens te overzien.

Dus een beetje politieke druk doet wonderen, vooral als er arbeidsplaatsen op het spel staan in Toulouse en hier in Hamburg. Dit was toen ook groot nieuws in Hamburg, er werken per slot van rekening  10,000 mensen bij Airbus in Hamburg-Finkenwerder.

Die Ceb Pac machines komen ook bijna allemaal uit Hamburg, (A318, A319) de rest uit Toulouse.

Met de veiligheid was eigenlijk niets mis, in eerste instantie, enkel de CAAP volgde nooit de intl. procedures van bericht en feedback. Plus het  :smiley-philippines: probleem met het engels. De FAA heeft hun ook ge-Banned, maar met de beperking dat ze hun bestaande netwerk over de USA niet mochten uitbreiden. De FAA begreep gewoonweg ook geen Taglish, net als de EU. Wat zijn we toch dom, hè.

Of daarmee de veiligheid een dienst is bewezen, wil ik sterk betwijfelen, tenslotte doet de  :eu: waar ze altijd goed in was als zachte heelmeesters, ...juist ja, stinkende wonden produceren.

Da's 1 van de redenen, dat wij verkiezen met Emirates te vliegen, ook in codesharing met PAL, naar de  :smiley-philippines: .
Niet dat die 100% te vertrouwen zijn, maar hun economisch model is gewoon robuster. Als ze dreigen verlies te maken, trekt sheik Maktoum z'n portefeuille wel even en is het verder business as usual.
Onderhoud beperkt zich bij Emirates tot het noodzakelijke voor vliegtuigen tot +/-5 jaar oud, daarna vliegen die eruit....

peldoman

Citaat van: opinie op vrijdag 26 september 2014, 00:10:52
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 25 september 2014, 18:54:40
Philippine airlines was verbannen omdat er een issue was met de luchthavens in de  :smiley-philippines: ,niet met de maatschappij zelf.

Citaat van: Rich op donderdag 25 september 2014, 20:10:30
Het had juist alles te maken met aviation safety regulations  :jajaja:

Oorzaak: Civil Aviation Authority of the Philippines

Bij een doorlichting van hun werking, kwamen 88 problemen naar boven.
Enkele jaren later dachten ze: Komt in orde want er zijn 65 problemen opgelost ....... na jaren.
Resultaat: zure gezichten want die 13 andere moesten ook in orde zijn.

Wat is de waarde van APK en Autokeuring als gewoon een perfect verslag kan afkopen?



Geen roest op koetswerk
Geen barst in het glas
Airco
Instapmodel!
Stel je krijgt als witneus een aanrijding met bovenstaand voertuig?
Zit je dan altijd goed ,of wordt er niet gekeken hoe dat ding er uit ziet?

Amice

Citaat van: peldoman op vrijdag 24 oktober 2014, 11:03:51
Citaat van: opinie op vrijdag 26 september 2014, 00:10:52
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 25 september 2014, 18:54:40
Philippine airlines was verbannen omdat er een issue was met de luchthavens in de  :smiley-philippines: ,niet met de maatschappij zelf.

Citaat van: Rich op donderdag 25 september 2014, 20:10:30
Het had juist alles te maken met aviation safety regulations  :jajaja:

Oorzaak: Civil Aviation Authority of the Philippines

Bij een doorlichting van hun werking, kwamen 88 problemen naar boven.
Enkele jaren later dachten ze: Komt in orde want er zijn 65 problemen opgelost ....... na jaren.
Resultaat: zure gezichten want die 13 andere moesten ook in orde zijn.

Wat is de waarde van APK en Autokeuring als gewoon een perfect verslag kan afkopen?



Geen roest op koetswerk
Geen barst in het glas
Airco
Instapmodel!
Stel je krijgt als witneus een aanrijding met bovenstaand voertuig?
Zit je dan altijd goed ,of wordt er niet gekeken hoe dat ding er uit ziet?

Zeg hoe vaak ben jij in de  :smiley-philippines: geweest?
Algemene regel is als buitenlander ben je hier ALTIJD FOUT.
Zo kan het gebeuren dat als je zelf rijdt met een auto waarvan de ramen niet getind zijn, dat er iemand voor je auto springt en erger nog ouders die hun kinderen opdracht geven om voor de auto te springen. Puur om er geld uit te kloppen.

Maak je dus geen enkele illusie het enige wat je hier dient te doen is low profile houden.
Dat kan enigszins ruimer worden als je in een protected area zit en de buurt je goed kent.
Zo ben ik veelvuldig in een village met  bewaking welke onder gezag van een PNP colonel valt, waar ik goed mee door de bocht kan en ook onder zijn bescherming val.
In geval van zo een vermeende aanrijding moeten ze dan toch van betere huize komen om het te kunnen winnen maar zelfs indien niet, moet je nog oppassen want flippo's helpen liever elkander dan een witneus.
Hier geldt niet wie je bent maar wie je kent.

.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Wellicht is het hebben van een dashcam niet meer overbodig.

Gompie007

Citaat van: Lenn op vrijdag 24 oktober 2014, 14:24:00
Wellicht is het hebben van een dashcam niet meer overbodig.

Die maken overuren daarzo......