Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is niet lekker in de Ph

Gestart door Lenn, zaterdag 11 oktober 2014, 13:00:03

Vorige topic - Volgende topic

jim miata

Citaat van: Ifugao op dinsdag  6 januari 2015, 15:42:35
Wat lekker is in de PH? Heel weinig vrees ik. Ik vind het meeste voer niet te vreten, de drooggekookte rijst met daarop de drooggekookte vis, de drooggekookte lever of wat dan ook, het uitgedoogde brood zonder boter, uitgedroogde groenten (of wat er voor door gaat) Ik vind het allemaal in 1 woord: verschrikkelijk!!   Alles is smakeloos, zonder kruiden, zonder saus, zonder zout, zonder smaak, gewoon in  woord troep!  Maar goed, smaken verschillen he......? Als het dan geserveerd wordt heb je slechts wat botjes, kraakbeen, vet, nog meer vet, en daarna nog wat vet. Wat een troep hier!! Voor eten moet je naar Thailand, India, Japan, Malaysia, Indonesia o.i.d. Maar blijf hier ver vandaan!

Je hebt het niet getroffen zo te zien, smakeloos en uitgedroogd heb ik niet meegemaakt, nu mijn vrouw weet wat ik wel of niet lust is er geen vuiltje aan de lucht, ik kook zelf ook dan maak in meestal gewoon het eten zoals ik dat in Nederland gewend ben/was ik geef toe het is een enorme overgang na 5 jaar wordt ik nog steeds verrast, in het begin vond ik het vervelend om te zeggen maar nu niet meer
ik geniet mijn pensioen in de tropen

Lorre

Citaat van: Ifugao op dinsdag  6 januari 2015, 15:42:35
Wat lekker is in de PH? Heel weinig vrees ik. Ik vind het meeste voer niet te vreten, de drooggekookte rijst met daarop de drooggekookte vis, de drooggekookte lever of wat dan ook, het uitgedoogde brood zonder boter, uitgedroogde groenten (of wat er voor door gaat) Ik vind het allemaal in 1 woord: verschrikkelijk!!   Alles is smakeloos, zonder kruiden, zonder saus, zonder zout, zonder smaak, gewoon in  woord troep!  Maar goed, smaken verschillen he......? Als het dan geserveerd wordt heb je slechts wat botjes, kraakbeen, vet, nog meer vet, en daarna nog wat vet. Wat een troep hier!! Voor eten moet je naar Thailand, India, Japan, Malaysia, Indonesia o.i.d. Maar blijf hier ver vandaan!

Wat eet jij er dan? :weetikniet: :weetikniet:

Cosyns Guy

Citaat van: Ifugao op dinsdag  6 januari 2015, 15:42:35
Wat lekker is in de PH? Heel weinig vrees ik. Ik vind het meeste voer niet te vreten, de drooggekookte rijst met daarop de drooggekookte vis, de drooggekookte lever of wat dan ook, het uitgedoogde brood zonder boter, uitgedroogde groenten (of wat er voor door gaat) Ik vind het allemaal in 1 woord: verschrikkelijk!!   Alles is smakeloos, zonder kruiden, zonder saus, zonder zout, zonder smaak, gewoon in  woord troep!  Maar goed, smaken verschillen he......? Als het dan geserveerd wordt heb je slechts wat botjes, kraakbeen, vet, nog meer vet, en daarna nog wat vet. Wat een troep hier!! Voor eten moet je naar Thailand, India, Japan, Malaysia, Indonesia o.i.d. Maar blijf hier ver vandaan!
Waarom woon je er dan als alle eten "troep" is ?   :lachen:  :biggrinn:

Ronny55

Citaat van: Ifugao op dinsdag  6 januari 2015, 15:42:35
Wat lekker is in de PH? Heel weinig vrees ik. Ik vind het meeste voer niet te vreten, de drooggekookte rijst met daarop de drooggekookte vis, de drooggekookte lever of wat dan ook, het uitgedoogde brood zonder boter, uitgedroogde groenten (of wat er voor door gaat) Ik vind het allemaal in 1 woord: verschrikkelijk!!   Alles is smakeloos, zonder kruiden, zonder saus, zonder zout, zonder smaak, gewoon in  woord troep!  Maar goed, smaken verschillen he......? Als het dan geserveerd wordt heb je slechts wat botjes, kraakbeen, vet, nog meer vet, en daarna nog wat vet. Wat een troep hier!! Voor eten moet je naar Thailand, India, Japan, Malaysia, Indonesia o.i.d. Maar blijf hier ver vandaan!
Weet uiteraard niet wie er bij jullie kookt, maar van uitgedroog eten heb ik niet te klagen , of het nu  :smiley-philippines: of  :eu: keuken is. Uiteraard zijn hier veel dingen die ik niet eet , maar daarom is het nog altijd geen "troep" . Wat ze bv lekker vinden aan die gedroogde vis snap ik ook niet, maar ja , mijn asawa heeft het graag, dan gaan ze wel effe apart eten , ik hou van salami, voor haar is het rauw vlees en snapt ook niet wat ik er lekker aan vind.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Lorre op dinsdag  6 januari 2015, 14:21:25
Citaat van: Herbie op dinsdag  6 januari 2015, 14:06:29
@ Lorre pussy eten wij toch ook, ik toch. Is ook lekker :floet:

Ik eet dat NIET, ik geniet ervan.  Want als je het opeet, is het weg!!  Jaja, letterlijke vertaling vanuit het Engels, ''eating a pussy out''.
Bende viespeuken, de zeik loopt er langsaf en op 2 cm na schijten ze erdoor en daar gaan jullie met de mond en de tong aan liggen te slabberen...yek  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  6 januari 2015, 21:18:42
Citaat van: Lorre op dinsdag  6 januari 2015, 14:21:25
Citaat van: Herbie op dinsdag  6 januari 2015, 14:06:29
@ Lorre pussy eten wij toch ook, ik toch. Is ook lekker :floet:

Ik eet dat NIET, ik geniet ervan.  Want als je het opeet, is het weg!!  Jaja, letterlijke vertaling vanuit het Engels, ''eating a pussy out''.
Bende viespeuken, de zeik loopt er langsaf en op 2 cm na schijten ze erdoor en daar gaan jullie met de mond en de tong aan liggen te slabberen...yek  :lachen: :lachen:

Ik doe maar alsof ik dat niet las, Ronny55.  :shhh: :shhh: :floet:  :floet:

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 januari 2015, 15:35:07

dat was in het huis van de overbuur van prudent .   :daag:  .

Sezar?
[/quote]

Cesar ! :lachen:

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 januari 2015, 14:02:27
Ja, ik zie het 1986.....maar Prudent zat toch pas in 1994 in zijn huis dacht ik?..........

De eerste keer dat Prudent naar de Filippijnen kwam moet rond 1982/1983 geweest zijn.

Toen huurde hij het bamboehuisje van Peter Olpoc (rechtover Cesar) voor enkele weken per jaar want hij was toen nog aan het werk.

Pas 10 jaar later of zo, toen hij met pensioen was, huurde hij de woning permanent en woonde er jaarlijks verschillende maanden.

En de blanke die je ook op de foto ziet kan Lieven geweest zijn, een West Vlaming die in Brussel in de Hilton werkte.

Gelukkig sta ik nietop de foto :lachen:

jim miata

Citaat van: Ifugao op dinsdag  6 januari 2015, 15:42:35
Wat lekker is in de PH? Heel weinig vrees ik. Ik vind het meeste voer niet te vreten, de drooggekookte rijst met daarop de drooggekookte vis, de drooggekookte lever of wat dan ook, het uitgedoogde brood zonder boter, uitgedroogde groenten (of wat er voor door gaat) Ik vind het allemaal in 1 woord: verschrikkelijk!!   Alles is smakeloos, zonder kruiden, zonder saus, zonder zout, zonder smaak, gewoon in  woord troep!  Maar goed, smaken verschillen he......? Als het dan geserveerd wordt heb je slechts wat botjes, kraakbeen, vet, nog meer vet, en daarna nog wat vet. Wat een troep hier!! Voor eten moet je naar Thailand, India, Japan, Malaysia, Indonesia o.i.d. Maar blijf hier ver vandaan!

Het is hier niet perfect er is ook zat op aan te merken maar jij lult uit je nek, jij of je vrouw/meisje kunnen kennelijk niet koken, de rijst is hier juist niet droog, bij jouw is alles droog hoe kan dat nou? als je brood droog is heb je het zelf uit laten drogen, uitgedroogde groenten? ook al zo iets, hoe krijg je het voor elkaar? alles smakeloos ik denk dat er iets ernstig mis is met jou, ik hoop voor jou dat 1 ding hier niet droog is.
ik zou zelf eens gaan koken als ik jou was, en eens kijken hoe geweldig jij bent, maar het is in de ziekenhuizen zo het is in de bajes zo en kennelijk ook in den vreemde, dat degene die absoluut niets kunnen, de genen die niets gewend zijn het hardste klagen, ik kan je nog een advies geven, ga weg blijf hier vooral niet, niemand houdt je tegen
ik geniet mijn pensioen in de tropen

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op woensdag  7 januari 2015, 02:10:47
Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 januari 2015, 14:02:27
Ja, ik zie het 1986.....maar Prudent zat toch pas in 1994 in zijn huis dacht ik?..........

De eerste keer dat Prudent naar de Filippijnen kwam moet rond 1982/1983 geweest zijn.

Toen huurde hij het bamboehuisje van Peter Olpoc (rechtover Cesar) voor enkele weken per jaar want hij was toen nog aan het werk.

Pas 10 jaar later of zo, toen hij met pensioen was, huurde hij de woning permanent en woonde er jaarlijks verschillende maanden.

En de blanke die je ook op de foto ziet kan Lieven geweest zijn, een West Vlaming die in Brussel in de Hilton werkte.

Gelukkig sta ik nietop de foto :lachen:

Dat huis was toen van de vader van Peter Olpoc (die op de PNB werkte) en Prudent is in 97 daar vertrokken toen het nieuwe huis van Peter Olpoc daar gebouwd werd en Prudent huurde een huisje twee straten verderop totdat zijn vriendin J hem bijna overhoop stak met een mes tijdens een "despedida party" in 98 (ikke was daar ook bij aanwezig) en hij is een paar weken later vertrokken en nooit meer terug gekomen........en zijn dochter is nu ongeveer 16 en zit op de City High School en zie er zeer knap uit als mestiza.......

Prudent met den Klootzak in de bergen van Mabinay in 1996.....

..........kan de foto nu niet vinden.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........ :offtopic: :offtopic:......... :benweg: :benweg: :benweg: