op zoek naar betrouwbare firma ivm versturen balikbayan box

Gestart door PHwaarde, zondag 26 oktober 2014, 18:04:47

Vorige topic - Volgende topic

jack

hallo,

sinds vele jaren sturen wij bijna jaarlijks 3 dozen naar Davao, (reden bij de meeste firma's 2+1gratis), en wel met de meeste van hieronder genoemde firma's, meestal komen die daar redelijk goed aan, na ongeveer 6-8 weken, en de prijzen zijn meestal ook gelijk, tot nu toe betalen wij altijd 240€/3 dozen, en de 5€/karton worden meestal terug verrekend, hoewel het de laatste jaren beter gaat, in davao kwamen de dozen daar nog al dikwijls beschadigd en "beetje geopend aan",en ja kleine spullen uit de dozen verdwenen,
nu stuurt mijn vrouw de laatste jaren met deze firma,ook qua gewicht geen enkel probleem, http://www.ribex.nl  ,en ik moet zeggen, zij sluiten de boxen nog eens extra met metalen trekbandjes, en komen in super goede conditie in Davao aan, hebben juist opnieuw verzonden en verwachten deze; eind juni/ begin juli.

groet Jack



PhiliParcel

Citaat van: jack op zaterdag 14 mei 2016, 21:23:17
, en de prijzen zijn meestal ook gelijk, tot nu toe betalen wij altijd 240€/3 dozen, en de 5€/karton worden meestal terug verrekend,

groet Jack

Ik ben even zo vrij geweest om een klein stukje van Jack zijn posting te citeren..... Natuurlijk staan service en betrouwbaarheid bij elke forwarder hoog in het vaandel ..
Ik wil toch tegenspreken dat de prijzen bij iedereen wel zo ongeveer gelijk zijn. Als je de prijzen gaan omrekenen naar m3 dan kom je tot enorme prijsverschillen!!
Even als voorbeeld: 1 doos Metro Manilla ... de prijzen varieren tussen 289 tot 495 euro per kuub (1.000 liter) En voor Jack, dit is 5.2 keer de Ribex doos

Mocht iemand geinteresserd zijn in een compleet gedetailleerd overzicht (8 forwarders in NL, DE en BE), dan stuur ik hem graag prive toe.

Alleen met toestemming danwel op verzoek van Admin zal ik dit hiet publiek plaatsen.

Lenn

Ja maar Jack woont dus in Davao als ik het goed gelezen heb.En Philliparcel berzorgd dus niet in Mindanao. als ik het goed gelezen heb.
Omdat er toch niet gereageerd word zeg ik het nogmaals.Dutch expatshop verstuurd 30 kg. voor 40 euro.Dit is dus goekoper dan een bb.box naar Mindanao, en je hebt die hele rompslomp niet nodig.Van doos bestellen,inpakken, doos ophalen.Ja ze zijn wel wat duurder dan de supermarket.Maar wat zijn je kosten als je boodschapen moet doen, doos krijgen, doos inpakken, etc?
Voorts zie ik dat een helehoop pinoys de doos vullen met artikelen die hier ook gewoon te koop zijn, en vaak goedkoper.

Zeg PhiliParcel, ik vind het reclame blijven met hetgeen wat je post.Als ik LVM of de dutchexpat, of pronki adviseer, is het omdat ik daar ervaring mee heb.
Zo heeft Jack goede ervaringen met Ribex.

PhiliParcel

Lenn,

Ik vind mijn vorige posting echt geen reclame voor wie dan ook, hooguit voor Ribex want die is met naam genoemd.

Ik heb geen enkel bedrijf met prijs genoemd, heb alleen geschreven dat de prijzen wel degelijk zeer varieren en dat daar nooit over gesproken word.

Zoals elke forwarder bezorgen wij ook in Mindanao, dus ook LVM, Ribex, Eljo, Marian Cargo, Pinoy Box en vele anderen.

josv

Citaat van: Lenn op maandag 16 mei 2016, 15:04:43

Omdat er toch niet gereageerd word zeg ik het nogmaals.Dutch expatshop verstuurd 30 kg. voor 40 euro.Dit is dus goekoper dan een bb.box naar Mindanao, en je hebt die hele rompslomp niet nodig.Van doos bestellen,inpakken, doos ophalen.Ja ze zijn wel wat duurder dan de supermarket.Maar wat zijn je kosten als je boodschapen moet doen, doos krijgen, doos inpakken, etc?
Voorts zie ik dat een helehoop pinoys de doos vullen met artikelen die hier ook gewoon te koop zijn, en vaak goedkoper.


Sorry Lenn, maar jou expat-shop is een online winkel. Dat is heel iets anders dan een BB-box. Jij besteld en krijgt. Met een BB-box verstuur je ook andere dingen. En of de inhoud van zo'n BB-box nu wel of niet hier ook verkrijgbaar is doet niet ter zake, dat is de keuze van de verzender.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adik

Volgens mij grijpt admin wel in als dit als reclame wordt beschouwd?

Ik krijg zo een beetje de indruk dat meningen overal te pas en te onpas worden 'gepist' zoals een dier zijn territorium afbakent? Voor de goede orde, ik was (ben) ook niet zonder zonde maar laten we samen proberen iedereen een beetje welkom te laten voelen op dit forum door het te gebruiken waar het voor bedoeld is? Indien iemand zich geroepen voelt te reageren, misschien per pb om dit topic niet verder te bevuilen?

Succes met uw onderneming @ philiparcel   :welcome:

PhiliParcel

Bedankt voor de support Adik,

Ik zie dit forum  ook graag als iets waar een ieder zijn ervaring / mening kwijt kan, en dat ieder ander daar zijn voordeel mee kan doen.


jack

Citaat van: PhiliParcel op maandag 16 mei 2016, 15:19:48
Lenn,

Ik vind mijn vorige posting echt geen reclame voor wie dan ook, hooguit voor Ribex want die is met naam genoemd.

Ik heb geen enkel bedrijf met prijs genoemd, heb alleen geschreven dat de prijzen wel degelijk zeer varieren en dat daar nooit over gesproken word.

Zoals elke forwarder bezorgen wij ook in Mindanao, dus ook LVM, Ribex, Eljo, Marian Cargo, Pinoy Box en vele anderen.

goed om weten philliparcel, geef je website door aan mijn vrouw, thnx.

jack

Citaat van: Lenn op maandag 16 mei 2016, 15:04:43
Ja maar Jack woont dus in Davao als ik het goed gelezen heb.En Philliparcel berzorgd dus niet in Mindanao. als ik het goed gelezen heb.
Omdat er toch niet gereageerd word zeg ik het nogmaals.Dutch expatshop verstuurd 30 kg. voor 40 euro.Dit is dus goekoper dan een bb.box naar Mindanao, en je hebt die hele rompslomp niet nodig.Van doos bestellen,inpakken, doos ophalen.Ja ze zijn wel wat duurder dan de supermarket.Maar wat zijn je kosten als je boodschapen moet doen, doos krijgen, doos inpakken, etc?
Voorts zie ik dat een helehoop pinoys de doos vullen met artikelen die hier ook gewoon te koop zijn, en vaak goedkoper.

Zeg PhiliParcel, ik vind het reclame blijven met hetgeen wat je post.Als ik LVM of de dutchexpat, of pronki adviseer, is het omdat ik daar ervaring mee heb.
Zo heeft Jack goede ervaringen met Ribex.

en ook Len bedankt voor deze , zal ik zeker eens uitproberen voor mezelf, want de bb.box is meestal een samenstelling van de vrouw- voor de familie , waar ik mezelf niet mee bezig hou,
:hoedjeaf:

Lenn

Reclame is reclame.Als mijn enigste post gaat over lenns nieuwe bbservice, dat ik goedkoper ben, betrouwbaar en pm me maar voor de prijs, zie ik dat als reclame.
Maar veel success Philliparcel.In de afgelopen 10 jaar  heb ik veel bbbox bedrijven zien ondergaan.

Wat stoppen die nl pinoys nou eigenlijk in de de bbbox?
Nu mag ik mij er niet mee bemoeien.Chocolade van de aldi/lidl, gebruikte kleding, schoenen, en al die producten die we hier goedkoper kunnen kopen.Maar o wee als je daar iets over zegd.
De verstuurder wenst geen commentaar.
Nu kost een box naar Davao iets van 120 euro.Dus zeg 60Kg.Dat is dus 2 euro per kg.De Dexpatshop 1,33 per Kg.Dankzij B post.
Als Die Dexpatshop nou ook een bbbox heeft? zomaar een hint.Het kan dus wel goedkoper en sneller.