Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

"static" of "dynamic IP"

Gestart door Adriaan, vrijdag 7 november 2014, 05:03:58

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Citaat van: gertve op vrijdag  7 november 2014, 23:02:37
Ik zal proberen te verklaren waarom in de ene een static adres handig is, en wanneer een dynamic adres beter uitkomt.
Een IP adres is tegenwoordig de manier om netwerkpakketjes van de ene computer naar de andere te krijgen.

Je wilt dit forum bereiken, dus het forum heeft een IP adres. Het zou voor het forum erg onhandig zijn als het de ene dag dit ip adres heeft, en de andere dag een ander. Want als dat het geval zou zijn dan zouden de websites onder je favorieten erg snel onbruikbaar zijn. Jouw computer deelt niets met het internet, tenzij (als het goed is) het op jouw initiatief is. Je logt in op deze website, dus jij initieert het netwerkverkeer tussen de website en jouw computer. De website hoeft alleen maar te reageren op jouw adres die jij op dat moment hebt. Maar de website, die moet bereikbaar blijven en heeft dus een vast IP adres nodig. Niet persee, maar het gaat om het idee.

Netwerkadressen zijn schaars, hoewel dat met IPv6 anders is. Google maar op IPv6 als je dat wilt, dat gaat de meesten hier boven de pet verwacht ik.
Afin, jouw provider, waar je je internet abonnement heeft, zal vermoedelijk meer klanten hebben dan IP adressen. Vandaar dat daar een dynamische van pas komt. 4000 klanten, 1000 ip adressen, en meestal maar 800 online. Dus 1000 ip adressen beschikbaar voor die 800 online. Kom jij weer online dan is de kans aanwezig dat jouw vorige IP adres al uitgedeelt is. Geen problem, je krijgt een nieuwe.

Ik vermoed dat dit forum alleen kijkt naar het account waarmee je inlogt, en niet zozeer naar welk IP adres je hebt. Ik vermoed dat de andere sites wel het IP adres meenemen in het bepalen wie jij bent op dat forum. Ook daar heb ik geen zicht op, maar ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Ik vermoed dat deze forums niet practisch zijn ingericht, wellicht verouderd. Overigens, dergelijke gegevens kunnen onder andere in cookies opgeslagen worden en dat kan het e.e.a. ook nog beinvloeden. Als jouw browser de cookies verwijderd bij het afsluiten van de browser dan kan dat ook van invloed zijn.



Goede, duidelijke uitleg  :thumb: Thanks!

Pinocchio

Niet tevreden over je internet verbindig? Verhuis naar een land met goed internet:

South Korea tops the world list for best Wi-Fi quality, followed by Japan, Ukraine, Switzerland, Romania, Hong Kong, Sweden, Norway, Taiwan and Hungary.  :lachen:

http://www.bangkokpost.com/business/tourism/461528/bangkok-pattaya-hotel-wi-fi-lauded

Fail_over

Vooral niet in  :belgiesmiley:

Woon nu in een buitengebied met VDSL 16 mbps down en 10 mbps up.

Verhuis naar een woonwijk waar volgens mijn provider max adsl 3 mbps down en 512 kbps up te halen is...   :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Lorre

Citaat van: Fail_over op donderdag 29 januari 2015, 11:14:10
Vooral niet in  :belgiesmiley:

Woon nu in een buitengebied met VDSL 16 mbps down en 10 mbps up.

Verhuis naar een woonwijk waar volgens mijn provider max adsl 3 mbps down en 512 kbps up te halen is...   :ikkeniebegrijp:

Wie is jouw :belgiesmiley: provider?

Fail_over

(Nu nog) Edpnet.
Was ik tot nu toe zeer tevreden over.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......