ook maar even mijn verhaal meegeven

Gestart door ExSerCo, zaterdag 22 november 2014, 05:32:43

Vorige topic - Volgende topic

ExSerCo

Langs deze weg wil ik mijn ervaring delen met jullie.
Ik wil hier eerlijk het volledige verhaal doen.
Waarom?
Soms ben ik 200% overtuigd, en plots besluipt de angst me dat ik "erop gelegd" zou kunnen worden.

Ondertussen ben ik zo'n 2 jaar single. Mijn vorige madam vond het gras groener aan de andere kant van de wei en moest nodig eens gaan buitenspelen.
Dat was voor mij het teken om mijn biezen te pakken. Geen vertrouwen meer, dat kwam nooit meer goed.

Al van in mijn jeugd ben ik gek op Aziatische vrouwen. Nog nooit iets mee aangeknoopt, maar ach, na meer dan een jaar alleen, achtte ik het moment geschikt om "weer" eens op zoek te gaan naar een dame voor in mijn leven. Waarom dan niet eentje van het Oosterse type?

Via iemand die ik ken een FB adres gekregen van een meid in de Filippijnen, en voila, het eerste contact was er.
Via, via, via FB ben ik dan ergens in juni, in contact gekomen met Jhaine.

Van wat losse babbels kwam er meer.
In het begin misschien een chat of 2 per week. Maar verder en verder merkte ik dat ik elke dag ging chatten met haar, en zelfs meerdere keren per dag. Op het laatste werd het zo erg dat ik soms 1 uur vroeger opstond om toch maar met haar te kunnen chatten alvorens te gaan werken.
Zij vertelde me dat ze ook meer en meer behoefte had aan die babbel over koetjes en kalfjes.

Tot op een gegeven ogenblik ik ergens in een gesprek, eind augustus, ik een opmerking kreeg over het feit dat ik nog babbelde met andere Filipina's.
Toen ik haar vroeg of ze jaloers was misschien, kreeg ik gelijk lik op stuk: defenatly!

Plots sloeg de angst bij me toe. Ze kwam niet meer zo vaak online. En ik had ook al gemerkt dat ze de keren dat ze online kwam, altijd rond hetzelfde uur was.
Ik vroeg haar wat het probleem was en ze vertelde me dat haar gsm het niet meer deed. Daardoor ging ze naar een internetshop.
Ik heb haar toen voorgesteld geld te sturen om een andere cellphone te kunnen kopen. Eerst wou ze dit niet. Ik heb er echt verschillende keren zelf moeten op aandringen.
Toen vroeg ze me waarom ik geld wou sturen. Ik heb haar toen geantwoord dat dit een vorm van investering voor de toekomst was voor mij.  Ik wou liever dat geld sturen en zo kunnen chatten via die cellphone, dan het risico te nemen haar te verliezen doordat de communicatie het niet meer toeliet om zoals voorheen op elk moment van de dag te kunnen chatten.
Ik heb haar het geld gestuurd voor een andere telefoon. Dezelfde dag als ze het geld had ontvangen, is ze een nieuwe gaan kopen, en 's avonds kreeg ik zelfs een kopie van de factuur te zien.

Ik had ook al opgemerkt dat de toon van de gesprekken toch stilaan serieuzer geworden was.
We hadden het ondermeer al gehad over naar het buitenland gaan.
Ze werkte (maar was nu vanaf juni werkloos) in de welness sector, maar zou liever buiten de Philippijnen gaan werken.

Na nog een week of 2, vond ik dat ik zonder dat ik het eigenlijk goed besefte, toch stiekem gevoelens begon te krijgen. Ik heb haar dat dan eerlijk verteld en zij zei dat ze er net zo bij liep als ik.
Maar ze was niet zeker of ik dat wel meende, of ik haar niet als speelgoed in het buitenland zag.
Ik heb haar toen gezegd dat ik een reis zou boeken naar ginder. Gevraagd of ze dat fijn zou vinden en of ze me die reis zou willen vergezellen.
Zij woont in Quezon City, dus mijn verblijf zou in Manilla zijn.
Ze kon het eerst niet geloven dat ik dit zou doen.
Ze vroeg me dan ook heel expliciet of ik wel inderdaad gescheiden was. Toen ik haar zei dat ik inderdaad gescheiden was en single, vroeg ze me zelfs om dat te bewijzen. Dat heb ik toen ook gedaan aan de hand van mijn papieren. Ik heb haar een foto getoond van dat papier, weliswaar met de nodige voorzichtigheid dat niet alle info zichtbaar was om eventueel vervalsing tegen te gaan.

Ze vertelde me ook dat er nog problemen zouden zijn. Ze was getrouwd, had kinderen, maar woonde al bijna 7 jaar "gescheiden" van haar man. De kinderen leefden bij haar man (zo'n 700 km weg van Manilla).
ze was tot dusver altijd eerlijk tegen mij geweest. Ik heb ze niet kunnen betrappen op 1 leugen.

Ik heb dan inderdaad een reis geboekt naar Manilla.
Ik zou in 1 van de betere (lees duurdere) hotels verblijven.
Ik vroeg haar of ze bij mij wou logeren in het hotel, de kamer was toch voorzien voor 2.
Ze zei nee, mijn hotel was slechts 7 km van haar thuis, we zouden elkaar wel dagelijks zien.
Ik heb daar dan ook niet op aangedrongen, gezien mijn eerste gedacht was om haar te ontmoeten en zoveel mogelijk te praten.
Maar de gesprekken werden nog serieuzer.
Ze vroeg me of ik er een probleem mee had om op mijn FB profiel te veranderen dat ik een relatie had met haar.
Ik zei nee, wan wat anderen van me denken, dat deert me niet.
Ze heeft toen de status idd veranderd.
Toen ik haar vroeg waarom ze dit nu wou doen, vertelde ze me omdat 1 ze me wel degelijk zag zitten, maar ook 2, dat ze wou laten zien aan de buitenwereld dat het haar ook menens was en zo wou tegengaan dat ze allerlei oneerzame voorstellen kreeg door mannen omdat zij single status had.

De reis was geboekt van 3 tot 19 november.
De gesprekken bleven op serieus niveau.
Een dikke week voor ik zou afreizen, vroeg ze me zelf op het ok was of ze toch bij mij zou kunnen blijven in het hotel. Dit zonder dat ik dat nog 1 keer had aangehaald.
Uiteraard heb ik ja gezegd.

3 november het vliegtuig op, 4 november aangekomen en jawel, ze stond me op  wachten.
We hebben 15 heel mooie dagen met en bij elkaar gehad.
Er is veel gebabbeld, zowel ludiek, maar minstens evenveel serieus, over de toekomst, onze toekomst.
De laatste 2 dagen heeft ze me dan ook nog voorgesteld aan haar broer die daar in de buurt woont.
Deze leek het goed met me te kunnen vinden. Achteraf vertelde ze me dat haar broer vond dat ze ervoor moest gaan, dat ik een betrouwbare indruk had achtergelaten en het goed met haar leek te menen
Ze zette ook zonder verpinken foto's van ons beiden op haar en mijn profiel.

Maar toch bekruipt de vrees me soms, dat ik iets begonnen ben, dat ik niet zou kunnen afmaken.
Maar ja, dat zal ik moeten ondergaan zeker?

Nu, wat ik me vooral afvroeg.
Zijn er mensen die me op weg kunnen helpen met het reilen en zeilen om zo'n annulment voor mekaar te krijgen.
Ik heb al van iemand een adres gekregen van een advocaat in Manilla.
Maar alle info is welkom.


Amice

 :welcome:

Mooie inleiding.

Maar toch even wat vragen.

Uit welke provincie komt ze en waar is ze destijds getrouwd?

Om welke reden zijn de kinderen bij de vader?
Zijn deze rechtelijk aan hem toegewezen of niet?
Uitgangspunt daarvoor is dat het wettelijk geregeld is dat de kinderen de eerste 7 levensjaren niet van de moeder gescheiden mogen worden.

Heeft zij nog contact met haar asawa(omwille van de kinderen)?

Bij een annulment tussen 2 filipino's dient de blanke buiten zicht te blijven anders wordt het prijskaartje meteen een stuk hoger, zowel die van de advocaat maar ook de asawa zal geld ruiken.
Hoe mooi en romantisch het ook lijkt dat zij jullie beiden foto's en status aanpast op Facebook, des te gevaarlijker is dat voor de annulment en andere kosten.
Haar asawa kan indien hij op fb ziet en weet krijgt dat jullie een relatie hebben haar zelfs nog aanklagen voor adultery.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 06:13:00
:welcome:

Mooie inleiding.

Maar toch even wat vragen.

Uit welke provincie komt ze en waar is ze destijds getrouwd?

Om welke reden zijn de kinderen bij de vader?
Zijn deze rechtelijk aan hem toegewezen of niet?
Uitgangspunt daarvoor is dat het wettelijk geregeld is dat de kinderen de eerste 7 levensjaren niet van de moeder gescheiden mogen worden.

Heeft zij nog contact met haar asawa(omwille van de kinderen)?

Bij een annulment tussen 2 filipino's dient de blanke buiten zicht te blijven anders wordt het prijskaartje meteen een stuk hoger, zowel die van de advocaat maar ook de asawa zal geld ruiken.
Hoe mooi en romantisch het ook lijkt dat zij jullie beiden foto's en status aanpast op Facebook, des te gevaarlijker is dat voor de annulment en andere kosten.
Haar asawa kan indien hij op fb ziet en weet krijgt dat jullie een relatie hebben haar zelfs nog aanklagen voor adultery.


helemaal correct Amice . ben er bang voor dat het al te laat is . zij is immers met de blanke man gezien ,en je weet hoe het er aan toe gaat in de fils . het gaat met de tam tam en de geruchten verspreiden  zich zo snel dat het niet lang zal duren voor dat haar
  • man te weten komt dat zijn nu met een pute  :copulatie: . als die klanten geld ruiken weet je hoe het gaat .

    aan de andere kant is het misschien beter om de x man 10.000 peso te bieden om mee te werken . maar ook als dit lukt hebben we nog steeds de advocaat die geld ruikt . zonder kleerscheuren komt Exserco er niet af.

    mijn mening is dan ook , de gehuwde vrouw een vrije trap in haar reet en zoek lekker een singel meisje op in de Filippijnen , er zijn er genoeg.
    maar goed een ieder heeft hier een andere mening over.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 06:13:00
Bij een annulment tussen 2 filipino's dient de blanke buiten zicht te blijven anders wordt het prijskaartje meteen een stuk hoger

Geen idee hoe je zoiets kan klaarspelen.

Iemand die nog geen geld heeft om een nieuwe GSM te kopen gaat ineens zomaar tienduizenden pesos ophoesten voor iets dat volkomen nutteloos is.

Namelijk een annulment.

Er leven miljoenen Filippinos gescheiden van elkaar al dan niet met een nieuwe partner.  Als er dan ineens een vraag voor annulment komt weet iedereen wel wat de reden is, en als ze het nog niet weten dan zal de omgeving het wel in hun oor fluisteren.

Rich

Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 22 november 2014, 08:58:17
Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 06:13:00
Bij een annulment tussen 2 filipino's dient de blanke buiten zicht te blijven anders wordt het prijskaartje meteen een stuk hoger

Geen idee hoe je zoiets kan klaarspelen.

Iemand die nog geen geld heeft om een nieuwe GSM te kopen gaat ineens zomaar tienduizenden pesos ophoesten voor iets dat volkomen nutteloos is.

Namelijk een annulment.

Er leven miljoenen Filippinos gescheiden van elkaar al dan niet met een nieuwe partner.  Als er dan ineens een vraag voor annulment komt weet iedereen wel wat de reden is, en als ze het nog niet weten dan zal de omgeving het wel in hun oor fluisteren.

Filipino's zijn inventief in smoezen, dus dat geld kan ook van family komen, ofw workers in de famliy enz.
De reden is dat een van beide zowieso geestelijk ontoerekeningsvatbaar dient te zijn om uberhaupt zo een annulment tussen filipino's voor elkaar te krijgen. Dat zal zij dan wel moeten zijn want hij zal daar niet aan mee willen werken. Veel andere keuze is er niet dan te vertellen dat ze het geestelijk moeilijk heeft om gescheiden te leven van de kinderen enz.

Tja, Exserco maakt het zichzelf niet makkelijk met deze dame.

Het is beter om samen te wonen en dan beter in de phils, maar ook dat is in zijn situatie wellicht niet simpel te regelen. :weetikniet:

Wat mij opvalt is dat ze nogal kritisch is over zijn burgelijke stand terwijl ze zelf mea culpa moet zeggen voor dezelfde situatie.

Ik heb eigenlijk het idee dat ze haar gat verbrand heeft en op de blaren zit en Exserco is een willige prooi om haar daaruit te helpen, het liefst wil ze naar het buitenland denk ik maar correct me if i'm wrong.

Verder kunnen we ook niet beweren dat het de Filipino is die fout is en weggelopen is (zoals zoveel gebeurt) want hij zorgt immers voor de kinderen.






Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ExSerCo

Zij is afkomstig van Guimaras Island. Een eilandje ten zuidoosten van iloilo.
Ik vermoed dat ze daar getrouwd is, dat weet ik niet zeker, maar haar ex en kinderen wonen daar. Dat zal ik haar eens vragen.
Er is volgens mij niks rechterlijks geregeld bij hun scheiding.

Misschien een minder leuk detail meegeven dat er eerst niet bij stond.
Waar ze woonde is het armoe troef.
Haar ex had ook geen werk.
En zoals de meesten wel weten, dan zopen de mannen zich dan ook nog lazarus, met de weinige centen die ze wisten te vinden.
En toen kwam het.
Zatte vent, heeft goesting in zijn broek.
Ze moest het bedspel doen, zoniet volgde er fysiek geweld, maar ook zelfs verkrachting.
Daarom is ze ginder gevlucht en naar haar broer getrokken die in Manilla woont.
Dat was iets dat ze me werkelijk met horten en storen en al huilend heeft verteld, nadat ik een ganse tijd had zitten pushen om toch ook maar wat meer van haar verleden te weten.
Ze is dus werkelijk als de dood dat ze opnieuw in zo'n straatje zou terecht komen met mij.
Dat heeft ze me al duidelijk laten verstaan.

Ze ziet haar kinderen 1 keer per jaar, gedurende 3 a 4 weken. Dat is altijd tijdens de maand januari.
Zo spreekt ze gedurende die periode tegen haar ex als ze de kinderen gaat halen en brengen, die ondertussen ook al enkele jaren samenwoont (niet getrouwd dus, want hij kan ook niet) met een andere vrouw.

Voor zover ik weet, heeft haar ex geen FB. Ze staat trouwens niet op FB met haar echte naam, wel met een alias. Maar ik heb haar echte identiteitsgegevens wel degelijk.
Ik denk dat de regio waar ze van afkomstig is, te arm is om iedereen een cellphone en internet te laten permitteren.


Ronny55

geen problemen zoeken waar er geen zijn , kappen ermee , te ingewikkeld. BTW, ben je 100% zeker dat het haar broer was en niet hare vent....Je zou de eerste niet zijn  :floet: ..Hoe ik er aan kom....Eerst niet dan wel bij je in het hotel  :weetikniet:

Het acteertalent van de pinay's niet onderschatten  :neeneenee: ...Verstand in uw hoofd op uwe nek houden , niet in de kop van uwe lul.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 09:27:59
De reden is dat een van beide zowieso geestelijk ontoerekeningsvatbaar dient te zijn om uberhaupt zo een annulment tussen filipino's voor elkaar te krijgen. Dat zal zij dan wel moeten zijn want hij zal daar niet aan mee willen werken

Als dat echt gebeurt kan je de zaak wel vergeten, immers iemand die annulment heeft bekomen op basis van ontoerekeningsvatbaarheid kan niet meer trouwen en al zeker niet met een buitenlander.