Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ook maar even mijn verhaal meegeven

Gestart door ExSerCo, zaterdag 22 november 2014, 05:32:43

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Fysiek geweld, verkrachting en toch de kinderen bij haar man?
Ik ken de wetgeving in de phills niet, maar misschien weet iemand
of dit niet abnormaal is?
Mede omdat zij wel werkt en de Vader niet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 22 november 2014, 10:36:29
geen problemen zoeken waar er geen zijn , kappen ermee , te ingewikkeld. BTW, ben je 100% zeker dat het haar broer was en niet hare vent....Je zou de eerste niet zijn  :floet: ..Hoe ik er aan kom....Eerst niet dan wel bij je in het hotel  :weetikniet:

Het acteertalent van de pinay's niet onderschatten  :neeneenee: ...Verstand in uw hoofd op uwe nek houden , niet in de kop van uwe lul.
ruw gezegd maar de waarheid . :thumb:

anders kan zij nog in haar trouwboekje kijken of er ergens een vervaldatum staat , :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: peldoman op zaterdag 22 november 2014, 10:48:53
Fysiek geweld, verkrachting en toch de kinderen bij haar man?
Ik ken de wetgeving in de phills niet, maar misschien weet iemand
of dit niet abnormaal is?
Mede omdat zij wel werkt en de Vader niet.

Je zal ze de kost niet willen geven waar dat gebeurt.

Al eerder vermelde ik dat een vrouw dacht dat ze met een man getrouwd was (overigens ook iloilo) maar bij navraag bleek dat ze nooit getrouwd is geweest. maar wel 3 kinderen van hem. Die situatie is in grote lijnen gelijk aan wat Exserco schrijft, behoudens dan dat zij wel getrouwd is, althans daar gaan we dan maar van uit.

@ Exserco
Bedankt voor de aanvulling dat is wel zo belangrijk om een beeld te vormen.

Het feit dat zij uit IloIlo komt is voor mij makkelijker omdat ik er dagelijks mee te maken heb tegenwoordig en ja het is armoede troef daar wat vooral op de vrouwen neerkomt om zorg voor te dragen. De agressie van de mannen is dan ook bekend.
Echter betekent dat ook dat die vrouwen een grote trukendoos hebben om (ongevraagd) toch dat te krijgen wat ze willen, ze kunnen manipuleren als de beste, betrap je ze daarop dan krijg je uiteraard te horen "did i ask for it" wat ze uiteraard wel op een slimme manier deden maar dan niet toegeven.
Zoals Filipina's van andere streken over Ilongo's zeggen "they are sweet & and good but we don't know if they are true".
Per saldo blijven het dus gewoon Filipina's met alle streken en bijbehorende trekjes.
Wat wel het verschil maakt is dat ze trouw zijn en indien ze de partner hebben gevonden zullen ze niet snel de biezen pakken, dan moet er dus heel wat gebeuren, zoals je zelf al meldt.

Wat ze graag willen is zekerheid en daar is op zich niets mis mee maar betekent wel zekerheid voor haar, haar kinderen(dus in dit geval ook echtgenoot) en de rest van de familie, die familie is zeer belangrijk voor haar, dus haar partner is dat ook voor haar.

Feitelijk kan ik niet anders zeggen dat de betere filipina's zover ik dat ondervonden heb uit die streek komen m.u.v. antique en bacolod area.

Je verhaal blijft dus nog overeind maar je hebt niet de hoofdprijs gevonden, zeker niet uit die streek.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Huiselijk geweld is in ieder geval geen reden voor annulment.

Maar als hij samenhokt met een ander, en daar zijn getuigen/is bewijs van, dan kan hij haar niet aanklagen voor overspel.

ExSerCo

kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Amice

Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 12:55:57
kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Heeft ze daarvan dan aangifte gedaan destijds?  :neeneenee:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ExSerCo

Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 13:02:15
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 12:55:57
kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Heeft ze daarvan dan aangifte gedaan destijds?  :neeneenee:



Ik heb haar de vraag gesteld, nu wachten op antwoord.

Amai zeg.... ze mogen nu zeggen dat ik zot ben..... maar ik heb toch enige levenservaring en mensenkennis opgedaan in mijn leven.
Ik kan nu echt niet aannemen dat ze me bij het 17de zet.
Probleem is natuurlijk dat eer je erachter komt, het te laat is.
En zoals sommigen hierboven zeggen dumpen en een ander zoeken, daar heb ik het dus echt moeilijk mee.

boldy

Ik heb daar ook moeite mee. ze doen net of een vrouw een een of ander gebruiksvoorwerp is  :negatief:. maar goed dat is ieder voor zich uiteraard.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 13:22:27
Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 13:02:15
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 12:55:57
kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Heeft ze daarvan dan aangifte gedaan destijds?  :neeneenee:



Ik heb haar de vraag gesteld, nu wachten op antwoord.

Amai zeg.... ze mogen nu zeggen dat ik zot ben..... maar ik heb toch enige levenservaring en mensenkennis opgedaan in mijn leven.
Ik kan nu echt niet aannemen dat ze me bij het 17de zet.
Probleem is natuurlijk dat eer je erachter komt, het te laat is.
En zoals sommigen hierboven zeggen dumpen en een ander zoeken, daar heb ik het dus echt moeilijk mee.

De vraag dient dan ook te zijn wat wil je/jullie en hoever ben je bereid daarvoor te gaan.
Alvorens de beslissing te nemen om verder te gaan dan wel de relatie stop te zetten. Voor beiden dien je daarvoor te beschikken over voldoende achtergrond informatie.
Ik neem aan dat dit een van de redenen is waarom je op dit forum bent gekomen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Dit forum is er toch om te helpen, te waarschuwen door mensen die er ervaring in of mee hebben!
Was dit forum er 15 jaar geleden al maar geweest!! :jajaja: