Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

share

In een ander topic is hier nog veel meer te lezen.

Je kan dus wel on line met LCC (=smallworldfs) sturen, door met uw eigen on line banking van uw eigen bank naar hen over te schrijven. Ze kunnen direct de 'aankomst' van het geld zien als je met ING overschrijft (want ze hebben zelf een ING rekening) en doen dan ook direct het nodige (binnen de kantooruren) als je van een andere (niet-trage) bank overschrijft is het geld in  :smiley-philippines: beschikbaar de volgende dag.

On line overmaken met LCC is dus wel iets omslachtiger, maar de fees zijn lager dan bij World Remit, de koers is iets beter bij LCC. World Remit geeft wel 1 keer per maand een korting van 50 % op de fees, je krijgt in dat verband een mail, en is vooral interessant voor kleine bedragen (minder dan â,¬ 50 => fee =â,¬ 2.99 => bij promo â,¬ 1.50) maar de fee verhoogt naargelang het verstuurde bedrag hoger is. Bij World Remit word je ook per sms op de hoogte gehouden van het verloop van de transactie (dus je weet exact wanneer het geld is afgehaald) en de ontvanger krijgt ook een sms met de code die nodig is om op te halen bij bvb M Lhullier of Cebuano Lhullier. Laten aankomen op een BDO rekening of Metrobank rekening is ook mogelijk.

Andere interessante money transfer companies zijn Sigue en Moneytrans.

Als je geld teveel hebt en graag wat weggooit, verstuur je best met Western Union (al dan niet in een BPost kantoor, waar je dikwijls nog een uurtje wachttijd hebt), je krijgt dan de slechtste wisselkoers, en je moet de hoogste fee betalen.

stijn54

Citaat van: share op dinsdag 25 november 2014, 15:49:36
In een ander topic is hier nog veel meer te lezen.

Je kan dus wel on line met LCC (=smallworldfs) sturen, door met uw eigen on line banking van uw eigen bank naar hen over te schrijven. Ze kunnen direct de 'aankomst' van het geld zien als je met ING overschrijft (want ze hebben zelf een ING rekening) en doen dan ook direct het nodige (binnen de kantooruren) als je van een andere (niet-trage) bank overschrijft is het geld in  :smiley-philippines: beschikbaar de volgende dag.

On line overmaken met LCC is dus wel iets omslachtiger, maar de fees zijn lager dan bij World Remit, de koers is iets beter bij LCC. World Remit geeft wel 1 keer per maand een korting van 50 % op de fees, je krijgt in dat verband een mail, en is vooral interessant voor kleine bedragen (minder dan â,¬ 50 => fee =â,¬ 2.99 => bij promo â,¬ 1.50) maar de fee verhoogt naargelang het verstuurde bedrag hoger is. Bij World Remit word je ook per sms op de hoogte gehouden van het verloop van de transactie (dus je weet exact wanneer het geld is afgehaald) en de ontvanger krijgt ook een sms met de code die nodig is om op te halen bij bvb M Lhullier of Cebuano Lhullier. Laten aankomen op een BDO rekening of Metrobank rekening is ook mogelijk.

Andere interessante money transfer companies zijn Sigue en Moneytrans.

Als je geld teveel hebt en graag wat weggooit, verstuur je best met Western Union (al dan niet in een BPost kantoor, waar je dikwijls nog een uurtje wachttijd hebt), je krijgt dan de slechtste wisselkoers, en je moet de hoogste fee betalen.

Sinds enige maanden heeft LCC geen rekening bij ING meer tenzij ze terug een rekening bij ING geopend hebben.
Zal de volgende maal naar vragen want ik heb een ING rekening en dat gaat dus sneller.

share

Citaat van: stijn54 op woensdag 26 november 2014, 01:57:32
Citaat van: share op dinsdag 25 november 2014, 15:49:36
In een ander topic is hier nog veel meer te lezen.

Je kan dus wel on line met LCC (=smallworldfs) sturen, door met uw eigen on line banking van uw eigen bank naar hen over te schrijven. Ze kunnen direct de 'aankomst' van het geld zien als je met ING overschrijft (want ze hebben zelf een ING rekening) en doen dan ook direct het nodige (binnen de kantooruren) als je van een andere (niet-trage) bank overschrijft is het geld in  :smiley-philippines: beschikbaar de volgende dag.

(...)

Sinds enige maanden heeft LCC geen rekening bij ING meer tenzij ze terug een rekening bij ING geopend hebben.
Zal de volgende maal naar vragen want ik heb een ING rekening en dat gaat dus sneller.

Ah dat wist ik niet, sorry, als ik met LCC stuur ga ik nu altijd naar hun kantoortje hier in Antwerpen...

pagud

vandaag bij LCC , 55 peso/euro flat .

Ronny55

#14
Heb eens willen checken hoeveel ik vorige maand gehad heb bij ParisBas Fortis maar de side is op onderhoud , maar ik dacht 54,64 of 54,84 , in ieder geval -55 pfff

Was nog mis , 54,4029 maar , net gecheckt
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pagud

vandaag bij LCC; 54,30 php/euro . Is Min 70 cent ten opzichte van gisteren  .
Gelukkig liggen al mijn eiers niet in de eu . :lachen:
Voor de mensen die afgangen van hun inkomsten uit de eu ,   :negatief:
Waar is den tijd van 73 php/â,¬ ?

Lorre


robert van dijck

Geprobeerd om een acount te maken bij Smallworlds, lukt niet, wat doe ik fout?

ik krijg een email van smallwords waarin word gevraagd om de mail in mijn inbox te bevestigen????

hoe doe ik dat?

Herbie

Citaat van: robert van dijck op donderdag 22 januari 2015, 11:40:41
Geprobeerd om een acount te maken bij Smallworlds, lukt niet, wat doe ik fout?

ik krijg een email van smallwords waarin word gevraagd om de mail in mijn inbox te bevestigen????

hoe doe ik dat?

Heb je al die bevestigings mail gekregen? Druk dan op hun link.
Anders Kijk eens in je spam map.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

robert van dijck

ik heb die mail gekregen, via die mail hun webside geopend,  mijn login en paswoord ingebracht. ik krijg dan de melding login (emailadres) en pasworrd zijn niet corect.