Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Heb gisteren €100,00 overgemaakt via Azimo, voor het eerst, om het eens uit te proberen.
Gebruik altijd Worldremit.
Verschil met WR is meer dan 500 peso's , dus idd. goedkoper.
Azimo claimt op hun website 1 uur transfer naar de  :smiley-philippines:
Mijn transfer staat nog steeds op;  in progress , en in de weekenden wordt er ook niets overgemaakt.
Dus wel goedkoper, maar niks sneller dan een gewone bankoverschrijving.
Niet geschikt voor een snelle transfer, bij WR kan ik het binnen 10 minuten al ophalen.




Herbie

Misschien omdat het de eerste keer is dat het wat langer duurt. En er komt verandering in dat het wel in het weekend kan. :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

maastricht

De echte boeking, bedoel ik, vindt pas plaats als zij het geld overmaken naar de Filipijnse bank. Het staat 1 of 2 dagen op hun rekening, wanneer ze echt gaan overboeken naar de Filipijnen, dan is voor hun de dag koers pas van belang. Staat er ook bij, koers is niet gegarandeerd.
Ik heb het vorig jaar een keer gehad, koers was 57, maar een dag later 54. Dan wachten ze nog een paar dagen maar op een gegeven moment krijg je het geld terug als de koers niet meer aantrekt.  Ze willen natuurlijk niet te veel verlies.

maastricht

Citaat van: peldoman op vrijdag 30 juni 2017, 02:42:11
Heb gisteren €100,00 overgemaakt via Azimo, voor het eerst, om het eens uit te proberen.
Gebruik altijd Worldremit.
Verschil met WR is meer dan 500 peso's , dus idd. goedkoper.
Azimo claimt op hun website 1 uur transfer naar de  :smiley-philippines:
Mijn transfer staat nog steeds op;  in progress , en in de weekenden wordt er ook niets overgemaakt.
Dus wel goedkoper, maar niks sneller dan een gewone bankoverschrijving.
Niet geschikt voor een snelle transfer, bij WR kan ik het binnen 10 minuten al ophalen.


Het hangt ook van de bank af in de Fipijnen, met de een hebben ze relatie, bij de andere gaat het via via.

flipjov

vrienden van ons gaan vandaag naar de Filipijnen en wij in december, aangezien je nu bij azimo meer dan 57 peso krijgt voor 1 euro was ik aan het denken ze pesos mee te laten nemen voor ons. maar met wisselkoersen weet je nooit natuurlijk, kan ook nog stijgen tegen december of uiteraard ook een pak zakken. nu is wel de beste koers in 2 jaar dus... wat zouden jullie doen?

maastricht

Ik zou dan de helft via Azimo sturen. 57 is een heel goede koers. Als er meer problemen komen in de Filipijnen zal de koers nog meer stijgen maar dan wil je misschien niet meer heen. In december kan het best zijn dat de koers laag is vanwege de kerst, er komt dan allemaal geld binnen van overzeese werkers. Dan gooien ze de koers naar beneden om zoveel mogelijk buitenlandse deviezen te krijgen,  als de regering daar nog ruimte voor heeft om het te manipuleren.


bananacreek

Ik dacht dat je niet meer als 10 duizend pesos op zak uit mocht voeren?..... :denk: :denk:

flipjov

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 juli 2017, 13:53:55
Ik dacht dat je niet meer als 10 duizend pesos op zak uit mocht voeren?..... :denk: :denk:

10 000 us dollar is over het algemeen de regel dat je cash mee mag nemen. in de eu 10 000 euro cash. 10 000 peso is iets meer dan 200 euro lol,  men vrouw had laatste keer zo een 2000 euro cash bij dus + 100 000 pesos

stijn54

Citaat van: flipjov op zaterdag  1 juli 2017, 13:57:43
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 juli 2017, 13:53:55
Ik dacht dat je niet meer als 10 duizend pesos op zak uit mocht voeren?..... :denk: :denk:

10 000 us dollar is over het algemeen de regel dat je cash mee mag nemen. in de eu 10 000 euro cash. 10 000 peso is iets meer dan 200 euro lol,  men vrouw had laatste keer zo een 2000 euro cash bij dus + 100 000 pesos
Inderdaad 10.000 pesos maximum UITVOEREN .

kristof19

Citaat van: stijn54 op zaterdag  1 juli 2017, 16:50:38
Citaat van: flipjov op zaterdag  1 juli 2017, 13:57:43
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 juli 2017, 13:53:55
Ik dacht dat je niet meer als 10 duizend pesos op zak uit mocht voeren?..... :denk: :denk:

10 000 us dollar is over het algemeen de regel dat je cash mee mag nemen. in de eu 10 000 euro cash. 10 000 peso is iets meer dan 200 euro lol,  men vrouw had laatste keer zo een 2000 euro cash bij dus + 100 000 pesos
Inderdaad 10.000 pesos maximum UITVOEREN .

Shit, kan ik mezelf opnieuw gaan aangeven  :lachen: