Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Het gaat mij om die zogenaamde aanbieding die je af en toe in je mail krijgt, zoals nu met Moederdag.
In het verleden kreeg ik bijna elke 2 weken zo'n mailtje van hun, vaak geldig in het weekend.
Toen ben ik eens gaan opletten wat ze met de koers deden.
Voorbeeld; nu P52,70 en 3 uur later toen de actie begon P51,93  Forex markt lag stil dus geen schommelingen.
De andere morgen was de koers weer P52,70 , ja de actie was afgelopen.
Dus die aanbiedingen kun je met een korrel zout nemen.
Maar neemt niet weg dat ze snel zijn, ik maak er nog steeds gebruik van.

Herbie

Geloof dat iedereen een andere koers krijgt. Ik krijg bij WR 52,58683
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Lenn

Ik weet dat ik de beste koers krijg bij de HSBC premier.Tja, daar heb je die opschepper weer.Het is wel een feit.De koers die ik krijg ligt hooguit een paar tienden af van de yahoo koers.En als je wat grotere bedragen overmaakt scheeld dat dus veel.

Ronny55

Het is te hopen dat je een goede koers krijgt, "Moest laats 138 euro betalen voor een transfer van 60000 euro." als ik dan zie dat ik maar 8 euro betaal tot 50.000 euro....Draai en keer het hoe je wil, de banken zijn geen "filantropen".
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Citaat van: Ronny55 op maandag  9 mei 2016, 16:15:20
Het is te hopen dat je een goede koers krijgt, "Moest laats 138 euro betalen voor een transfer van 60000 euro." als ik dan zie dat ik maar 8 euro betaal tot 50.000 euro....Draai en keer het hoe je wil, de banken zijn geen "filantropen".
Hoi Ronny, bij welke bank/ moneytransfer is dat?Of krijg jij je geld in pesos tegen een niet acceptabele wisselkoers.Idd die banken moeten ook verdienen.Ikzelf vind dat 138 euro op een transfer van 60000 euro wel meevalt, immers staan die euros op mijn euroaccount voor dat geld en kan het dus zelf omwissellen.

Adik

Het scheelt nogal bij internationale overboekingen of er correspondent banken tussen zitten of niet. Alleen kijken naar de kosten van de verzendende bank kan nogal tot vervelende verrassingen leiden.  :atyourservice:

Ronny55

@Lenn.. met fortis , 45.000 euro overgeschreven , wel niet naar een euro account hier , maar had gekund, 8 euro kosten betaald. heb nog nooit meer kosten betaald. Een bankwire is een bankwire , of dat nu 100 euro is of 50000 euro....zie niet in wat de hoogte van het bedrag met extra kosten te maken heeft. maar IDD er zijn banken die hebben een min kost  en dan naargelang de hoogte van het bedrag...dat zijn praktijken van voor de digitalisering.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pinay lover

ook handig is een prepaid kaart opsturen en gewoon via je bankrekening geld opzetten. Deze kunnen ze gebruiken in de winkels om aankopen te doen. Deze kaart werkt net zoals een gewone visakaart. Best wel een briefje meesturen en copie van je IK dat de persoon die deze kaart gebruikt toelating heeft van jou, anders is er nog kans dat de kaart afgenomen wordt als "gestolen of gevonden" ... Om geld op de kaart te zetten kost het niks, enkel bij het gebruik van deze kaart komt een minimum aan kosten.

Lenn

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 10 mei 2016, 22:03:04
@Lenn.. met fortis , 45.000 euro overgeschreven , wel niet naar een euro account hier , maar had gekund, 8 euro kosten betaald. heb nog nooit meer kosten betaald. Een bankwire is een bankwire , of dat nu 100 euro is of 50000 euro....zie niet in wat de hoogte van het bedrag met extra kosten te maken heeft. maar IDD er zijn banken die hebben een min kost  en dan naargelang de hoogte van het bedrag...dat zijn praktijken van voor de digitalisering.
Maar welke wisselkoers krijg je dan?Daar zit het verschil.Het moet toch ergens vandaan komen.Als jouw wisselkoers 1php lager ligt dan mijn wisselkoers dan verlies je op 45000 euro, 45000php oftewel 900 euro.Zo simple is het.

Adik

5 top remittance companies

Transferring money to loved ones has changed since the "everybody needs some money sometimes" commercials of the 90s. Although the means of payment have moved to digital transfers and deposits, not much has changed at the top of the $430 billion remittance industry pyramid.

Even though the big players have stayed the same, new fintech companies have started to enter the mix. In no particular order, here are a few of the established remittance providers and a couple of the larger up and comers.

Western Union

Coming a long way from providing telegram service throughout the U.S., Western Union sits at the head of the remittance services table. The farthest reaching remittance service, the company has over 500,000 agents in over 200 countries, supporting 130 different currencies. Customers can transfer money online, through an app, or by visiting a Western Union agent, and can transfer money to a bank account, prepaid card, or to another Western Union agent.

Western Union monetizes its remittance operation by charging a fee on every transfer, and profits off a margin on the exchange rate when exchanging currencies.

Money Gram

Another incumbent remittance service is Money Gram. Customers can transfer money by visiting one of the 350,000 agents in 200 countries or using the company's website. Money can be received either through a cash pickup or account deposit.

Money Gram monetizes its operation in a similar fashion to Western Union; charging both a transfer fee and a margin on the currency rate for applicable transfers.

Ria

Rounding out the established remittance providers is Ria. Ria customers can visit one of its 310,00 agents in 150 countries to transfer money, but only provides online transfers to U.S. customers. Recipients receive remittance transfers via direct deposit, cash pickup, or courier delivery.

Similar to the above listed companies, Ria monetizes itself through charging fees on transfers and a margin on the exchange rate.

Transferwise

Of the new kids on the block, TransferWise is the largest remittance service provider. Claiming $750 million in monthly transfers, TransferWise differs from the incumbents by charging lower fees, barely taking a margin on currency exchanges, and providing a fully digital experience. Customers can transfer funds through the TransferWise website or app, and send money to bank accounts, email addresses, and other TransferWise users.

TransferWise operates 600 currency routes in 35 countries.

WorldRemit

WorldRemit is another of the better-known newcomers to the remittance world. Users are able to send money to 110 countries worldwide, and recipients can receive funds as a bank deposit, cash pickup, or home delivery. Users can also transfer funds to refill both prepaid mobile phones and the Mobile Money digital wallet. Similar to TransferWise, WorldRemit claims lower fees and has minimal margins on currency exchanges.

In February, WorldRemit announced it had received a $45 million investment at a $500m valuation.


http://www.tradestreaming.com/changing-payments/5-top-remittance-companies