Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Lenn op vrijdag  7 oktober 2016, 12:25:28
Bij welke bank is dat Ronny? Waar je voor 8 euro ongelimiteerd geld kan overmaken?Zijn er dan geen bankkosten voor de ontvangende partij?
Bij het versturen van geld via bank naar bank kan je meestal aanklikken of alle kosten voor de verzenddede bank zijn, of gedeelde kosten, of alle kosten voor ontvanger.
Zoals als ik reeds eerder heb gepost geeft de HSBC(premier) een wisselkoers die ongeveer 0,4 % onder de middenkoers zit.In jouw geval verlies je dus 0,5% +_ wat neerkomt op 225 euro.
Alleen Len betaald hogere transferkosten.Voor bedragen onder de 50000 euro iets van 90 euro.Dus  voordeel van len is slechts 115+8=123 euro.
Dus zo slecht doet Ronny het nog niet.Ben nu wel heel nieuwschierig bij welke bank dat is???????????.Tja Ronny ik heb je al eerder gevraagd of je een euroaccount hebt in de Ph.
Indien niet, ken ik geen enkele bank hier die minder dan 1 pesos wisselkoers handteerd.Dit is geen persoonlijke aanval op jouw, maar als je met cijfers komt moet je ze wel kunnen onderbouwen.
Het gaat je goed.

Uw bereken van de wisselkoers komt met heel raar over , reken je nu in % of in Peso?? Als jij maar 0,4% onder de midden koers zit dan heb je IDD een groot voordeel , dat betekend dat je maar +/-  0,20 peso per euro verliest daar waar ik om en bij de 0,95 peso per euro verlies.... Denk wel dat je daar ergens verkeerd denkt .  :weetikniet:
Van fortis naar RCBC , overschrijven in EURO, gedeelde kosten 8 euro kosten en RCBC rekent 100 peso normaal op de rekening , naar de spaarrekening 0,00 .
Er zullen wel leden zijn die dat kunnen bevestigen, heb het al eens gepost.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinkpanther

Gisteren geld overgemaakt  € 2000,- ABN AMRO  naar BDO 
ik kreeg een koers van 52.00  dus viel niet tegen
(kosten overmaken was wel ca.  15euro )

Pinkpanther   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

Marius

Ik heb best wel veel manieren van geld versturen geprobeerd.

Maar het liefst maak ik nu het geld over via Paypal, als er geen grote haast is.

Voor Paypal moet de buitenlandse partner wel een bankrekening hebben!  Dat heb ik voor haar geregeld de laatste keer.
Paypal zegt gratis te zijn voor familie en vrienden, echter, voor buiten de EU vragen ze wel 1% commissie. Maar ik stuur altijd geringe bedragen, dus voor mij dus ideaal.
Er komt nog wel wat kosten bij om te transferen naar haar bankrekening, dit kost ook enkele tientallen peso's, maar ik heb dit nog niet precies helemaal in kaart wat betreft vast deel/variabel, dit is niet echt transparant, maar in ieder geval stuk goedkoper als ik rechtstreeks van mijn Rabo overmaakt. (7 euro).

Niet altijd is het voor haar nodig om naar haar bank over te maken. Vaak besteld ze spullen bij Lazada, en die accepteerd Paypal.
Dus binnen een minuut nadat ik overmaak, kan ze dus al bestellen. Of ik doet het zelf even, als het een verassing is..  lol.  Moet ik dus wel eerst naar haar Paypal overmaken, want Paypal accepteerd niet dat je van een Europese Paypal iets betaald in de Filipijnen.

Als ze met spoed geld nodig heeft, dan stuur ik 50 euro via Worldremit, 2,99 fee.   

Michaela

ik stuur maandelijks 100 euro naar mijn ouders, al 16 jaar, en vanaf het begin via internet bankieren.
verzendkosten van 9 euro tot 15 euro.
Onlangs heb ik ontdekt dat wanneer ik pesos stuur i.p.v. euro ik alleen maar ongeveer 5 euro verzendkosten hoef te betalen. Jammer dat ik het niet eerder ontdekt heb, al vraag ik me wel af of het eerder mogelijk was.
Wel fijn dat ik toch bijna de helft goedkoper ben nu met het verzending.

Ronny55

in euro betaal ik 8 euro kosten met PC banking, in peso hetzelfde, bedrag heeft geen invloed....nb , stuur de laatste jaren in peso....betere wisselkoers
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

fabian

Ik neem mijn geld in de  :smiley-philippines: met Bpost-Bpaid het kost 8 € in totaal en je win eraan want je krijg de correctz koers van de dag in d Phillipines dus geen verlies als je het berekend...
:thumb:
Negro occidentale is mijn eiland ....

Luke

Citaat van: fabian op donderdag  2 maart 2017, 15:56:09
Ik neem mijn geld in de  :smiley-philippines: met Bpost-Bpaid het kost 8 € in totaal en je win eraan want je krijg de correctz koers van de dag in d Phillipines dus geen verlies als je het berekend...
:thumb:

En welke is de correcte koers??  :ikkeniebegrijp:

Riens

Citaat van: Michaela op donderdag 19 januari 2017, 23:49:18
ik stuur maandelijks 100 euro naar mijn ouders, al 16 jaar, en vanaf het begin via internet bankieren.
verzendkosten van 9 euro tot 15 euro.
Onlangs heb ik ontdekt dat wanneer ik pesos stuur i.p.v. euro ik alleen maar ongeveer 5 euro verzendkosten hoef te betalen. Jammer dat ik het niet eerder ontdekt heb, al vraag ik me wel af of het eerder mogelijk was.
Wel fijn dat ik toch bijna de helft goedkoper ben nu met het verzending.

Van welke bank in NL naar welke dienst in de Filipijnen stuur je dat geld, en heb je een gunstige koers ?
Mijn partner komt binnenkort ook naar NL en wil 100 euro per maand sturen naar haar ouders. Dan hoeft ze het wiel niet opnieuw uit te vinden.
En kan ze nu haar ouders nog helpen om eventueel een bankrekening te openen.

innka3


pinay lover

Om geld ter beschikking te stellen voor mijn vriendin ginder heb ik voor haar een prepaid creditcard meegegeven.
Daar kan ze inkopen mee doen net zoals met een andere creditcard. Je kan daar van hieruit geld opzetten. Qua kosten zijn die miniem (een klein procent per aankoop. Enkel om cashgeld mee op te halen betaal je meer, net zoals met een andere creditcard.
Voor haar gemaakt heeft ze een schriftelijke toelating van mij om deze kaart te gebruiken (heeft ze al twee keer moeten tonen)
Eigenlijk wel een handig systeem.