Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: Herbie op vrijdag  7 april 2017, 10:52:14
Vanaf 300 :eu: is het 3 :eu: en iedere :eu: dat je meer doet 1cent, zo bv 456 is 4,56 :eu:
Ok bedankt voor de info. Dan is transferwise nog een beetje beter.
Azimo 1 per cent kosten en transferwise 0,99 per cent kosten en koers lichtjes hoger. (heb de koers vandaag meerdere malen gecheckt) Maakt natuurlijk niet veel verschil.

Yoghurt69

ik heb transferwise nog maar één keer gebruikt om op 1 februari 2017 500€ naar mijn eigen  :smiley-philippines: RCBC rekening over te schrijven
op 31/01 om 13:30 opdracht uitgevoerd via www.transferwise.com en ontvangen op 2/02 om 15:02 (telkens in lokale tijdsaanduiding)

er is mij via VISA 502€ aangerekend
26562,44 peso op mijn RCBC gestort

officiële wisselkoers op die dag was 53,6561
26562,44 peso : 500€ = 53,1248
dus -0,53 peso/€ kosten

totale transactiekost: (0,53*500)+2€ = 6,95€ (373 peso)
oftewel 1,39%

voor mij heeft Worldremit dus ook afgedaan !
als mensen willen vergelijken zie ik graag echte cijfers, want die mensen vergeten maar al te vaak hoeveel hun bank of systeem aan wisselcoëfficient opsoupeert
met de RCBC account die trouwens volledig gratis is en waar ik ook 2 bankkaarten van bezit, ééntje in  :belgiesmiley: & ééntje in  :smiley-philippines: kan ik betalen in shops, tankstations of naar de ATM allemaal VOLLEDIG gratis
de interest die mijn rekening opbrengt is niet noemenswaardig maar alvast hoger dan eender welke  :belgiesmiley: rekening

wie interesse heeft stuurt mij een pb en krijgt zijn eerste transactie volledig gratis tot een maximum verzonden bedrag van 500€
Zalig Paasfeest

Chowking

wie is er voordeliger om geld te verzenden(voor cash picup)?  :dollareyes: Worldremit or Transferwise?

Yoghurt69

Citaat van: Chowking op zondag 16 april 2017, 11:25:23
wie is er voordeliger om geld te verzenden(voor cash picup)?  :dollareyes: Worldremit or Transferwise?


als je een bedrag zou vermelden zou het vergelijken net iets eenvoudiger zijn

https://transferwise.com --> eerste transactie gratis indien door vriend aangeprezen

https://www.worldremit.com --> dikwijls tijdelijke acties met korting

https://azimo.com/en/



Chowking

ik stuur regelmatig geld via worldremit(geen klachten) en dan bv 10.000p/194,86 euro a 7,99 euro fees voor cash picup totaal 202,85
ben benieuwd naar de Transferwise kosten

alvast bedank!

Yoghurt69

@Chowking: scroll gewoon eens naar boven en lees mijn bericht net voor uw vraag AUB

azimo heb ik ook bekeken en inderdaad ook een stuk betere koers + lagere kosten dan Worldremit



Yoghurt69

Make your mother's day
Thinking of sending money this Mother's Day?
Then surprise someone you love with a gift – use promo code MD100 by May 14th to get 100% off fees on one money transfer*.
Send money now
*The code MD100 must be applied during the payment process to benefit from the discount. It is valid for one transaction until 11pm Greenwich Mean Time+1 (GMT+1) on May 14th 2017 to Australia, Bangladesh, Benin, Brazil, Canada, Chile, Colombia, Congo DRC, Ecuador, Germany, Ghana, Honduras, India, Italy, Jamaica, Fiji, Kenya, Malaysia, New Zealand, Pakistan, Peru, Senegal, Sierra Leone, Sri Lanka, South Africa, Tanzania, the Gambia, the Philippines, the United States, Uganda, Zambia, Zimbabwe. It must not be abused, can only be used once and cannot be used in conjunction with other offers.

share

Citaat van: Yoghurt69 op donderdag 20 april 2017, 01:11:50


World Remit zijn leugenaars. Ik heb een friend referral gedaan en noch ikzelf, noch mijn 'friend' heeft een voucher van € 25 ontvangen, ook niet na talloze e-mails. Ze geven de voucher na totaal transfers voor meer dan € 125. De eerste transfer van mijn 'friend' was € 600.

World Remit deed dan nog wat moeilijk voor de uitbetaling op De Filippijnen. De ontvanger ging met zijn ID en de code naar Cebuana maar kreeg geen geld. De sender kreeg een e-mail van World Remit dat hij klantendienst diende te contacteren. Na talloze onbeantwoorde telefoons bleek dat hij zijn identiteit diende te bevestigen. Hadden die idioten nu eens een mail gestuurd dat het daarom ging, dan was het in minuten geregeld, nu heeft het 2 dagen geduurd.

Bye Bye World Remit. Welcome Azimo.