Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Lechon bestellen en laten bezorgen.

Gestart door peldoman, woensdag 3 december 2014, 22:58:21

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Iemand ervaring met online bestellen en laten bezorgen in de Phils?

Ben voornemens een Lechon te bestellen online, en in Davao city  omgeving laten bezorgen aan huis.
Op hun site; Send Food Gifts in Davao , doen ze dat.
Betalen vooraf natuurlijk, risico of niet?
Iemand ervaring hiermee? 

Ronny55

Ik vrees dat de maker of de "lechon" niet online zitten , wat je kan doen is hoogsten iemand die je kent contacteren en hem vragen dat voor jouw te regelen....Lechon "grillen" is meer zo'n "monkey bussineess" . Als ik lechon wil, dat ga ik eerst een varken kopen en breng dat dan (levend) bij zo'n "griller" en voor om en bij de 800 peso doet die al het nodige en kan ik de Lechon op het afgesproken uur gaan afhalen. Een varkentje kost tussen de 3000 en de 5000 peso, al naargelang het gewicht ....hier reken je met +/- 150 tot 200 peso/kg . Veel hangt af van hoe goed je bent in "haggelen"  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Je kan zowat vanalles online bestellen en laten leveren. Taarten, pizza's, volledige maaltijden, fruitschalen, snoep en ook Lechon.

Paar jaar terug eens 2x gebruik gemaakt van zo'n site en alles keurig en op tijd geleverd geweest.

Hier nog zo'n site : http://www.philgift.com/lechon.htm
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op woensdag  3 december 2014, 23:43:37
Je kan zowat vanalles online bestellen en laten leveren. Taarten, pizza's, volledige maaltijden, fruitschalen, snoep en ook Lechon.

Paar jaar terug eens 2x gebruik gemaakt van zo'n site en alles keurig en op tijd geleverd geweest.

Hier nog zo'n site : http://www.philgift.com/lechon.htm

:denk: Heb eens een pizza besteld op Yellow Cap, zit er nog altijd op te wachten :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: Herbie op woensdag  3 december 2014, 23:53:04
Citaat van: Rich op woensdag  3 december 2014, 23:43:37
Je kan zowat vanalles online bestellen en laten leveren. Taarten, pizza's, volledige maaltijden, fruitschalen, snoep en ook Lechon.

Paar jaar terug eens 2x gebruik gemaakt van zo'n site en alles keurig en op tijd geleverd geweest.

Hier nog zo'n site : http://www.philgift.com/lechon.htm

:denk: Heb eens een pizza besteld op Yellow Cap, zit er nog altijd op te wachten :jajaja:

Tja, er zullen goeie maar helaas ook slechte tussen zitten. Ik geluk gehad en jij pech gehad.
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Ronny55 op woensdag  3 december 2014, 23:25:06
Ik vrees dat de maker of de "lechon" niet online zitten , wat je kan doen is hoogsten iemand die je kent contacteren en hem vragen dat voor jouw te regelen....Lechon "grillen" is meer zo'n "monkey bussineess" . Als ik lechon wil, dat ga ik eerst een varken kopen en breng dat dan (levend) bij zo'n "griller" en voor om en bij de 800 peso doet die al het nodige en kan ik de Lechon op het afgesproken uur gaan afhalen. Een varkentje kost tussen de 3000 en de 5000 peso, al naargelang het gewicht ....hier reken je met +/- 150 tot 200 peso/kg . Veel hangt af van hoe goed je bent in "haggelen"  :lachen: :lachen:

precies ja, met online lechon bestellen zullen ze dus al gauw geneigd zijn om varkentje van P3000 te leveren waarvoor je dan P5000 betaald.

Beter om het iemand daar aanwezig te laten doen. Wellicht kan Josv je helpen die zou dat kunnen weten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag  4 december 2014, 02:14:16
Citaat van: Ronny55 op woensdag  3 december 2014, 23:25:06
Ik vrees dat de maker of de "lechon" niet online zitten , wat je kan doen is hoogsten iemand die je kent contacteren en hem vragen dat voor jouw te regelen....Lechon "grillen" is meer zo'n "monkey bussineess" . Als ik lechon wil, dat ga ik eerst een varken kopen en breng dat dan (levend) bij zo'n "griller" en voor om en bij de 800 peso doet die al het nodige en kan ik de Lechon op het afgesproken uur gaan afhalen. Een varkentje kost tussen de 3000 en de 5000 peso, al naargelang het gewicht ....hier reken je met +/- 150 tot 200 peso/kg . Veel hangt af van hoe goed je bent in "haggelen"  :lachen: :lachen:

precies ja, met online lechon bestellen zullen ze dus al gauw geneigd zijn om varkentje van P3000 te leveren waarvoor je dan P5000 betaald.

Beter om het iemand daar aanwezig te laten doen. Wellicht kan Josv je helpen die zou dat kunnen weten.



Of misschien 15k en 25k wil je zeggen , moet maar eens effe naar de prijzen kijken ....Om en bij de +500 peso de kilo tot 1000 peso de kilo :weetikniet:

20 Persons   5-6 kilos   $117.95   

30 Persons   7-8 kilos   $140.95   

50 Persons   10 kilos   $166.95      

60 Persons   11-12 kilos   $177.95   Dat is het ideaal , de lekkerste maar voor 60 man heb je er twee nodig of de laatste 30 hebben niks meer ...das zo'n 20 kg levend , 3000 peso max( 120 a 150 peso /kg levend) dan nog 800 voor het klaarmaken is 3800 peso . Geen 8000 + transportkosten .

70 Persons   13-14 kilos   $190.95   

80 Persons   15 kilos   $205.95   

90 Persons   16 kilos   $233.95    

100 Persons   17-18 kilos   $250.95   

110 Persons   20 kilos   $264.95   

120 Persons   22 kilos   $279.95   

130 Persons   24-25 kilos   $296.95   

Rich of is het "Ritch" , je moet toegeven dat zijn brave prijzen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Tja, ik laat er ook een aanrukken voor de kerst in iloilo voor de family maar dat kost me p3000 + P500 voor het klaarmaken en grillen.
Hoe zwaar die weegt weet ik niet enkel dat het 4 maanden oud is. 

Het is als kerst/nieuwjaar kado bedoeld dus niet voor mezelf.

Of dat allemaal doorgaat weten we pas na de typhoon want als het huis er niet meer staat heeft zo'n lechon ook weinig zin.

Waarom: omdat de overheid nog steeds het geld P75000(na graaiwerk = P35000) niet heeft gegeven om het huis op te knappen, dus die staat er nogal gammel bij na Yolanda en het nog maar de vraag of die overeind blijft met deze typhoon"Ruby".

Zoniet dan kan ik beter het geld spenderen aan nieuwbouw van de woning.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Ronny55 op donderdag  4 december 2014, 05:19:55

Rich of is het "Ritch" , je moet toegeven dat zijn brave prijzen


Ja idd dat is waar Ronny,  jullie kennen de prijzen natuurlijk, maar ik heb er geen flauw idee van want heb het nog nooit gegeten en zal het nooit eten ook die vette troep, en mijn vrouw en haar familie eten geen varkensvlees.

Het is overigens Rich.  Waar je die Ritch vandaag haalt is me een raadsel  :lachen:
Rich de Nederbelg.

joost

Citaat van: Rich op donderdag  4 december 2014, 08:12:06
Citaat van: Ronny55 op donderdag  4 december 2014, 05:19:55

Rich of is het "Ritch" , je moet toegeven dat zijn brave prijzen


Ja idd dat is waar Ronny,  jullie kennen de prijzen natuurlijk, maar ik heb er geen flauw idee van want heb het nog nooit gegeten en zal het nooit eten ook die vette troep, en mijn vrouw en haar familie eten geen varkensvlees.

Het is overigens Rich.  Waar je die Ritch vandaag haalt is me een raadsel  :lachen:

Rich :
En zal het nooit eten die vette troep.        Kijk. Dat is weer stoere mannen taal.

Ik heb lechon baboy al zovaak gegeten. Het is 'n echte lekkernij maar wat de een niet lust vind de ander weer lekker.
Groeten.
Joost

Lenn

Heb het nooit begrepen wat er nou zo bijzonder is aan een smakeloos vet varken?En dan die prijzen?Bak of bbq regelmatig lomo, oftewel varkenshaas, is nog goedkoper ook .Het zal wel aan mij liggen of zo.

peldoman

Ik vindt dit nog wel mee vallen, het is van Porky Best.




21 to 25 kilos                             20 to 25 persons                               P6,500.00

10 to 15 Kilos16 to 20 kilos         10 to 15 persons15 to 20 persons       P4,500.00P5,500.00

26 to 30 kilos                             25 to 30 persons                               P7,500.00

Amice

De beste lechon komt uit Cebu is mij vertelt, ik kan je helaas geen verschil vertellen want ik heb enkel de cebu gegeten tot heden.

Het is vooral de skin die lekker is en wat verderop van binnen zit gaat dan nog wel, het vet laat ik aan anderen over.

maar idd het is goedkoper om varkenshaas of andere delen van het varken te bereiden en is dan ook lekker omdat het meestal gemarineerd wordt. Dan hou je dus mee van marinade dan van het vlees.  :biggrinn:

Hoe dan ook het is ook niet mijn favoriet zo'n lechon maar ach voor de familie is het een waar feest, Wellicht het eerste lechon die ze ooit zelf gehad hebben.
Kunnen ze hun neus ook weer n tijdje in de lucht steken in de buurt.  :happy2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

het is het meest ongezonde voedsel dat ik ken , het is vettig te over , de huid wordt vooraf ingesmeert zodat het vet niet kan wegdruipen , op die manier wordt het vlees gegaard door het kokend vet dat erindringt.....vlees in eigen vet gefrituurd zo te zeggen.

Zelf eet ik er in geen geval van.....had ook een tijdje de "lechon highblood" afgeschaft op mijn party's , en vervangen door een groenten mix, maar kreeg daar zoveel tegenwind dat ik maar terug op lechon baboy ben overgeschakeld.......
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Citaat van: Ronny55 op donderdag  4 december 2014, 21:57:38
het is het meest ongezonde voedsel dat ik ken , het is vettig te over , de huid wordt vooraf ingesmeert zodat het vet niet kan wegdruipen , op die manier wordt het vlees gegaard door het kokend vet dat erindringt.....vlees in eigen vet gefrituurd zo te zeggen.

Zelf eet ik er in geen geval van.....had ook een tijdje de "lechon highblood" afgeschaft op mijn party's , en vervangen door een groenten mix, maar kreeg daar zoveel tegenwind dat ik maar terug op lechon baboy ben overgeschakeld.......

Wat ze er lekker aan vinden, snap het ook niet? Perfect omschreven  Ronny55 en ik eet het ook niet, evenmin als balut!  Zelfs als men de 'magere' delen van de lechon uit elkaar trekt, druipt het van het vet...  :negatief: :negatief:

Lenn

Geen feestje zonder lechon.Heb je een kleine lechon van 20/30 kg. en 10 busoekers, nemen ze de rest mee naar huis.Woon nu bijna 8 jr. hier en het blijft altijd hetzelfde.Lechon, lechon, lechon kawali.
Of zoals ze bij monthy pyton hebben over spam, spam and spam.
Ik ben dat soort partyfood dan ook meer dan zat.Bruiloften, verjaardagen, baptisme, etc feestjes, er is altijd wel een half koude lechon met half koude etc. en niet te vergeten de cola(die is ook dikwijls halfkoud).Dus breng ik al mijn eigen bier mee in koelbox en eet al een hapje vooraf.
Waarschijnlijk eten ze hier over 50 jaar lechon,lechon,lechon.
Dan kan ik het nog hebben over de snelheid hoe het voedsel word opgegeten.Ben ik nog met mijn eerste bordje bezig, is er zo'n dikzak al bezig met zijn 3e bord.Wederom zeer ongezond om je eten zo door te slikken.

peldoman

Ik hoef het gelukkig ook niet te eten, maar wil hun er een geven voor Kerstmis.
Heb nu gezegd zelf een adresje zoeken en bestellen.
Loop ik geen risico mijn geld kwijt te geraken.

Amice

Citaat van: Lenn op vrijdag  5 december 2014, 12:16:30
Geen feestje zonder lechon.Heb je een kleine lechon van 20/30 kg. en 10 busoekers, nemen ze de rest mee naar huis.Woon nu bijna 8 jr. hier en het blijft altijd hetzelfde.Lechon, lechon, lechon kawali.
Of zoals ze bij monthy pyton hebben over spam, spam and spam.
Ik ben dat soort partyfood dan ook meer dan zat.Bruiloften, verjaardagen, baptisme, etc feestjes, er is altijd wel een half koude lechon met half koude etc. en niet te vergeten de cola(die is ook dikwijls halfkoud).Dus breng ik al mijn eigen bier mee in koelbox en eet al een hapje vooraf.
Waarschijnlijk eten ze hier over 50 jaar lechon,lechon,lechon.
Dan kan ik het nog hebben over de snelheid hoe het voedsel word opgegeten.Ben ik nog met mijn eerste bordje bezig, is er zo'n dikzak al bezig met zijn 3e bord.Wederom zeer ongezond om je eten zo door te slikken.


Had net nog een wedding receptie tussendoor waar we verwacht werden.
Geen lechon maar wel het bekende bord koude eten en het was al op voor de laatste gast iets kreeg en nog borden te weinig ook en dat voor een wedding vendu die daar toch ervaring genoeg in zouden moeten hebben.

Het is dat je af en toe naar zo'n feest moet maar blijf liever thuis.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: joost op donderdag  4 december 2014, 11:59:42

Rich :
En zal het nooit eten die vette troep.        Kijk. Dat is weer stoere mannen taal.

Ik heb lechon baboy al zovaak gegeten. Het is 'n echte lekkernij maar wat de een niet lust vind de ander weer lekker.
Groeten.
Joost

Nou, als ik eerlijk mag zijn is de Nederlandse keuken nu ook niet om over naar huis te schrijven, en ze zijn nogal snel tevreden  :jajaja:   :lachen:

Ik woon in den Bels, en weet wel beter. Stoer? nee hoor, maar ik hou van kwaliteit.

Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.


vanavond hutspot met hachee!!

josv

Citaat van: peldoman op vrijdag  5 december 2014, 13:43:56
Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.


vanavond hutspot met hachee!!

:applaus: :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: peldoman op vrijdag  5 december 2014, 13:43:56
Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.


vanavond hutspot met hachee!!
Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.



En dan als nederlander nog durven zeggen dat de nederlandse keuken ook niet om over naar huis te schrijven is.

Nou Rich je bent nu officieel ingeburgerd als belg , dus verwijder die neder(belg) maar.
Het blijkt dat je officieel de Belgische kwaliteit hebt aangenomen als de ware: n baal friet uit de frietkot dus.

:lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op vrijdag  5 december 2014, 14:04:30
Citaat van: peldoman op vrijdag  5 december 2014, 13:43:56
Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.


vanavond hutspot met hachee!!
Citaat van: josv op vrijdag  5 december 2014, 13:40:01
Citaat van: Rich op vrijdag  5 december 2014, 12:53:11
Maar alle gekheid op een stokje. Het is waar, allemaal een kwestie van smaak  :floet:

Tja, ik zie het probleem ook niet. Wanneer eet je het nou : op 'n feestje, receptie ofzo. Niet als 'n dagelijkse hoofdmaaltijd, gewoon 'n stukje bij de rest. Ik vind het best wel lekker, zeker het knapperige vel.

Btw, zuurkool met buikspek en uitgebakken spek............ Jammie.



En dan als nederlander nog durven zeggen dat de nederlandse keuken ook niet om over naar huis te schrijven is.

Nou Rich je bent nu officieel ingeburgerd als belg , dus verwijder die neder(belg) maar.
Het blijkt dat je officieel de Belgische kwaliteit hebt aangenomen als de ware: n baal friet uit de frietkot dus.

:lachen:


:jajaja:  :thumb:  :lachen:
Rich de Nederbelg.