Vliegticket en visa voor de Filipijnen.

Gestart door peldoman, zaterdag 20 december 2014, 15:29:40

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Er is al eens over geschreven op dit forum, maar ik kan het niet terug vinden.
Het volgende; in januari wil ik voor een maand of 7 naar de Filipijnen.
Ik krijg bij binnenkomst een toeristen visa, die kan ik verlengen, is mij allemaal bekend.

Maar hoe pak ik dit het beste aan bij vertrek op Schiphol?
Als ik een ticket voor 6 maanden neem laten ze mij dan gaan?
Kan ik niet beter een kort lopende ,vaak goedkopere ticket kopen, en dan over 6 of 7 maanden
op de Filipijnen een enkeltje Amsterdam?

Of toch een weggooi ticket online kopen vanuit Hong Kong of ??

Zijn er maatschappijen waar je makkelijk je ticket kan verlengen? dus een ticket die 2 maand geldig is
na 6 weken verlengen tot 6 of 7 maand?

Het mooiste zou een jaar ticket zijn, zogenaamde openticket, maar die bestaan volgens mij niet meer.
Graag advies .



Pinocchio

Citaat van: peldoman op zaterdag 20 december 2014, 15:29:40
Er is al eens over geschreven op dit forum, maar ik kan het niet terug vinden.

Er is al tientallen keren over geschreven en telkens weer zijn er mensen die een eigen interpretatie voor waarheid nemen.

Dit zijn uittreksels zoals die opde website van de Australische ambassade staat:

Beginning August 1, 2013, Australian passport holders are allowed to enter the Philippines without a visa if they intend to stay for Thirty days (30) days or less for pleasure or business purposes, provided they have a return or onward travel to another country and their passports are valid at least six months beyond the intended stay in the Philippines.

For a stay of more than 30 days, a traveler must apply for an appropriate visa at the Philippine Consulate General.  A visa generally allows a stay of until 59 days in the Philippines. Visitors wishing to stay beyond 59 days may apply for an Extension of Stay at any office of the Bureau of Immigration in the Philippines before the authorized stay runs out. Fees for extension of stay will apply. Refer to the Bureau of immigration website for information about extending your stay in the Philippines.

http://www.philippineconsulate.com.au/visa/the-philippine-visa.html

De voorwaarden voor  :belgiesmiley::nederlandsevlag: zijn dezelfde.

Pinocchio

Citaat van: peldoman op zaterdag 20 december 2014, 15:29:40
Maar hoe pak ik dit het beste aan bij vertrek op Schiphol?
Als ik een ticket voor 6 maanden neem laten ze mij dan gaan?

Als je langer dan 30 dagen in de Filippijnen wil blijven moet je voorafgaand over een visum beschikken dat werd uitgereikt door een ambassade of consulaat.

Met dit visum mag je uitreis ticket maanden later zijn, maakt niet uit wanneer.

Citaat van: peldoman op zaterdag 20 december 2014, 15:29:40
Zijn er maatschappijen waar je makkelijk je ticket kan verlengen? dus een ticket die 2 maand geldig is
na 6 weken verlengen tot 6 of 7 maand?

Alle luchtvaartmaatschappijen beschikken over tickets die kunnen worden terugbetaald of gewijzigd.
Deze zijn evenwel veel duurder.

Op de website van Cathay pacific en ook op deze van Etihad kan je deze tickets online kopen.  Zie je meteen wat de voorwaarden zijn.

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op zondag 21 december 2014, 00:52:41
Op de website van Cathay pacific en ook op deze van Etihad kan je deze tickets online kopen.  Zie je meteen wat de voorwaarden zijn.

Verschillende tickets van Cathay Pacific voorbeeld 27 januari / 25 februari

Economy Save
EUR 746,70
Economy Special----omboeken 50 Euro
EUR 1.128,70
Economy Core----omboeken 50 Euro
EUR 1.231,70
Economy Standard----omboeken gratis
EUR 1.462,70
Economy Flex----omboeken gratis
EUR 8.046,70
Premium Economy Standaard----omboeken 50 Euro
EUR 1.461,70

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op zondag 21 december 2014, 00:52:41


Als je langer dan 30 dagen in de Filippijnen wil blijven moet je voorafgaand over een visum beschikken dat werd uitgereikt door een ambassade of consulaat.



Sorry vriend , maar dat klopt niet, Zopas nog met een  :nederlandsevlag: naar het BI in CDO geweest om zijn 30 dagen visum(van de luchthaven Manila) te laten verlengen> hij komt hier al voor de derde maal overwinteren met een tiket met de retourdatum erop +/- 5maanden. Nog nooit een visum in  :nederlandsevlag: aangevraagt, en nog nooit problemen gehad voor een langer verblijf. Bij mijn eerste reis ook bijna 6 maanden gebleven , ook zonder voorafgangd visum ..ok 10-2007 tot 04-2008 , al effe geleden.

Houd er wel rekening mee dat je bij een verblijf langer dan 6 maanden (?) een exitclearens moet hebben alvorens uit te reizen , Voor toeristen niet aan de luchthaven te verkrijgen. 'n Weekje voorop naar het plaatselijk BI gaan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Toen mijn vrouw de laatste keer (2010) vertrok met Qatar Airways vroegen ze bij de check in wel degelijk haar visa. Toen ze dan ook haar Filippijns paspoort liet zien was het in orde. Anders was het  :neeneenee:

Het zal er misschien van afhangen met welke maatschappij je vliegt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Dan is er precies een willekeur , mijn zoon is dit jaar hier geweest voor 6 weken , geen visum bij het inchecken maar toen hij verklaarde en kon voorleggen dat hij naar de  :smiley-philippines: doorvloog geen probleem , hier wel moeten verlengen . Uiteraard met tussenstop kan er naar gevraagt worden , De eerste 2x ben ik met KLM rechtstreeks gevlogen geen probleem. De volgende keren had ik een 13A dus kan ik enkel maar zeggen wat ze mij vertellen in geval van een tussenstop,  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op zondag 21 december 2014, 01:31:45
Citaat van: Pinocchio op zondag 21 december 2014, 00:52:41
Als je langer dan 30 dagen in de Filippijnen wil blijven moet je voorafgaand over een visum beschikken dat werd uitgereikt door een ambassade of consulaat.
Sorry vriend , maar dat klopt niet,

Dit staat letterlijk op de website van de Filippijnse ambassade inAustralie:

For a stay of more than 30 days, a traveler must apply for an appropriate visa at the Philippine Consulate General.

Eenieder mag deze text interpreteren naar eigen goeddunken.

Bulldozer

Wel eens bij de filippijnse ambassade geweest in Australie? Ik wel. Als je niet in Australie woont wat bij mij het geval is kan je daar niet eens een visum krijgen. Advies dat ik daar kreeg: zonder visum naar de Filippijnen gaan en daar verlengen... Dit gaat toch haaks in wat letterlijk op hun website staat.

Uiteindelijk zonder problemen zonder visum heen gereisd en daar verlengd. Mijn ervaring is zolang je een retour ticket heb geen problemen dat die later is dan 30 dagen. Zonder ticket de filippijnen uit willen ze een immigrant visa zien.

Pinocchio

Citaat van: Bulldozer op zondag 21 december 2014, 03:16:36
Wel eens bij de filippijnse ambassade geweest in Australie

Nog nooit in Australie geweest,dus ook niet in een Filippijnse ambassade,maar ben wel ooit in Brussel geweest,en dit staat op de website van de Filippijnse ambassade in Brussel:

Nationals from countries listed below who are traveling to the Philippines for business and tourism purposes are allowed to enter the Philippines without visas for a stay not exceeding twenty-one (21) days, provided they hold valid tickets for their return journey to port of origin.
Beginning 01 August 2013, this visa-free entry is extended to a period of thirty (30) days from the previous period of 21 days.


http://philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=298&Itemid=170#guidelines