Hoe zit dat nu met eigendom in de Filipijnen voor 'foreigners'?

Gestart door polowonder, zondag 28 december 2014, 13:37:51

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op maandag 29 december 2014, 01:48:46
Jaja maar als de pinoy, op wiens naam de titel is met de 1000 peso nar de bank gaat , wat dan ?

Met dit soort vragen kan je best naar de bank gaan die beslist een oplossing hebben om de buitenlandse klant te beschermen.
Met wat gezond verstand (misschien 2000 pesos  :biggrinn:) is het beslist mogelijk je geld en eigendom te beschermen.

Ik weet in elk geval dat deze constructie wordt toegepast en als je vooraf al geen vertrouwen in je partner hebt kan je er inderdaad  beter niet aan beginnen.

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 december 2014, 02:43:05
als je vooraf al geen vertrouwen in je partner hebt kan je er inderdaad  beter niet aan beginnen.
Citaat van: huisman45 op maandag 29 december 2014, 03:10:55
HOEZO HEB JIJ DAT WEL

Na meer dan 30 jaar (ben de tel kwijt) getrouwd te zijn met dezelfde Filippijnse vrouw vraag ik mij dat niet meer af, en wellicht denkt zij er net zo over.

En de 625 m2 grond die we destijds kochten voor 10.000 pesos (zonder bankgarantie) staat nog steeds op haar naam.

klootzakken (voorheen Jens)

ik heb ook eens een maal in een opwelling grond gekocht op de fils , heb er toch nog toe geen spijt van , gekocht voor 1200 peso per meter in 2005 en het is nu waard 3500 per meter , dus op zich een goede investering, je moet er alleen geduld , tijd en geld voor hebben .

ben gehuwd  met een filipina en heb er ook een zoon bij van nu 11 jaar oud, ook daar heb ik geen spijt van , ik dacht toen en zo denk ik er nu nog over , als zij mij verlaat of ik haar? , [alles is mogelijk tegenwoordig] dan komt die grond later automatic op naam van mijn zoon . en die gun ik het wel , niets mis mee. heb zelf 3 kinderen waarvan 2 bij mijn eerste vrouw dus 1 bij mijn huidige asawa .

wel nu wil het geval dat ik nog al laks ben in zulks maar mijn zoon heeft de Ned nationaliteit , ik weet dat hij 2 nationaliteiten mag hebben , dus daar moet ik snel mee aan de gang .
want voor zijn 13 levensjaar gaat dit nog makkelijk heb ik gehoord .wie weet hier het fijne van , klopt dit?.

de grond koste mij destijds iets van 25000 â,¬  plus dat ik daar nog ergens een klein stukje strand heb liggen , wat dat waard is weet ik niet.
dit alles is natuurlijk geen wereld kapitaal, en ik val mij er geen buil van aan mijn hoofd , maar toch zou het jammer zijn dat mijn schoonfamilie dit geld er in no time door jast , dat gun ik ze niet .

ik wist voordien dat het nooit mijn eigendom zo worden , dus dan moet je ook niet zeuren bij verlies denk ik dan maar.
als ik geen kind bij haar had gehad had ik het nooit gekocht denk ik . :weetikniet: .


     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 december 2014, 03:56:29
Citaat van: Pinocchio op maandag 29 december 2014, 02:43:05
als je vooraf al geen vertrouwen in je partner hebt kan je er inderdaad  beter niet aan beginnen.
Citaat van: huisman45 op maandag 29 december 2014, 03:10:55
HOEZO HEB JIJ DAT WEL

Na meer dan 30 jaar (ben de tel kwijt) getrouwd te zijn met dezelfde Filippijnse vrouw vraag ik mij dat niet meer af, en wellicht denkt zij er net zo over.

En de 625 m2 grond die we destijds kochten voor 10.000 pesos (zonder bankgarantie) staat nog steeds op haar naam.
Het kan je misschien vreemd in de oren klinken , maar inderdaad ik heb volste vertrouwen in mijn vrouw, en met mij velen , veel meer dan je je kan voorstellen "huisman45".

Wat pinocchio beweerd is echt geen eutopie, daar sta 100% achter. Vertrouwen is primair in dit geval.  :jajaja: Bij mij staat alles op mijn naam op de grond na en ik heb daar helemaal geen probleem mee. Daarenboven, ben nu 7 jaar gelukkig met mijn vrouw, das me al meer waard dan de grond en het huis dat we hebben. sic  
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: jens op maandag 29 december 2014, 06:40:46
ik heb ook eens een maal in een opwelling grond gekocht op de fils , heb er toch nog toe geen spijt van , gekocht voor 1200 peso per meter in 2005 en het is nu waard 3500 per meter , dus op zich een goede investering, je moet er alleen geduld , tijd en geld voor hebben .

ben gehuwd  met een filipina en heb er ook een zoon bij van nu 11 jaar oud, ook daar heb ik geen spijt van , ik dacht toen en zo denk ik er nu nog over , als zij mij verlaat of ik haar? , [alles is mogelijk tegenwoordig] dan komt die grond later automatic op naam van mijn zoon . en die gun ik het wel , niets mis mee. heb zelf 3 kinderen waarvan 2 bij mijn eerste vrouw dus 1 bij mijn huidige asawa .

wel nu wil het geval dat ik nog al laks ben in zulks maar mijn zoon heeft de Ned nationaliteit , ik weet dat hij 2 nationaliteiten mag hebben , dus daar moet ik snel mee aan de gang .
want voor zijn 13 levensjaar gaat dit nog makkelijk heb ik gehoord .wie weet hier het fijne van , klopt dit?.

de grond koste mij destijds iets van 25000 â,¬  plus dat ik daar nog ergens een klein stukje strand heb liggen , wat dat waard is weet ik niet.
dit alles is natuurlijk geen wereld kapitaal, en ik val mij er geen buil van aan mijn hoofd , maar toch zou het jammer zijn dat mijn schoonfamilie dit geld er in no time door jast , dat gun ik ze niet .

ik wist voordien dat het nooit mijn eigendom zo worden , dus dan moet je ook niet zeuren bij verlies denk ik dan maar.
als ik geen kind bij haar had gehad had ik het nooit gekocht denk ik . :weetikniet: .


     
Registration of Birth of a Filipino Born Overseas
Two (2) original duly accomplished Report of Birth forms (available at the Consulate or online)
Original and four photocopies of the following:

a. The child's Birth Certificate issued by the NSW Registry of Births Deaths and Marriages;
b. Philippine passport/s of Filipino parent/s
c. NSO-issued Marriage Certificate or  Report of Marriage of the parents (if married abroad)

A non-refundable fee to be paid either in cash or postal money order payable to the "Philippine Consulate General". Refer to Schedule of Fees.

Notes:

If inconsistencies appear in the birth record, additional documents may be required to validate details.
If the parent has Filipino dual citizenship, the parent must also submit his/her Certificate of Australian Citizenship and Filipino dual citizenship documents.


Please click here for further information on the procedure.  http://www.philippineconsulate.com.au/civil-registry/registration-of-birth-of-a-filipino-child-born-overseas.html

Misschien heb je hier iets aan Jens.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Kijk ronny je zeikt over die vrouwen in belgie
daar had je toen ook vertrouwen in en later ga je ze afzeiken
dus zo zeker moet jij niet zijn
Zo zeker zal ik in ieder geval nooit worden en zijn
1 keer gestoten geen 2 keer
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Citaat van: huisman45 op maandag 29 december 2014, 07:55:41
Kijk ronny je zeikt over die vrouwen in belgie
daar had je toen ook vertrouwen in en later ga je ze afzeiken
dus zo zeker moet jij niet zijn
Zo zeker zal ik in ieder geval nooit worden en zijn
1 keer gestoten geen 2 keer

Dat klopt , dat ik de meeste  :belgiesmiley: vrouwen afzeik , maar ik zie het veband niet met vertrouwen .....Hoe kan je nu een relatie hebben als er geen vertrouwen is .Het is niet omdat ik twee mislukte huwelijken(2x met wederzijds akkoord uiteengegaan) achter de rug heb dat ik nu niets of niemand meer kan vertrouwen. Waar ik het over had was de mentaliteit van het merendeel van de  :belgiesmiley: vrouwen. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Citaat van: Ronny55 op maandag 29 december 2014, 08:25:37
Citaat van: huisman45 op maandag 29 december 2014, 07:55:41
Kijk ronny je zeikt over die vrouwen in belgie
daar had je toen ook vertrouwen in en later ga je ze afzeiken
dus zo zeker moet jij niet zijn
Zo zeker zal ik in ieder geval nooit worden en zijn
1 keer gestoten geen 2 keer

Dat klopt , dat ik de meeste  :belgiesmiley: vrouwen afzeik , maar ik zie het veband niet met vertrouwen .....Hoe kan je nu een relatie hebben als er geen vertrouwen is .Het is niet omdat ik twee mislukte huwelijken(2x met wederzijds akkoord uiteengegaan) achter de rug heb dat ik nu niets of niemand meer kan vertrouwen. Waar ik het over had was de mentaliteit van het merendeel van de  :belgiesmiley: vrouwen. 
Ik ben wel benieuwd. Wat is die mentaliteit?

Ronny55

Citaat van: stijn54 op maandag 29 december 2014, 09:36:19

Ik ben wel benieuwd. Wat is die mentaliteit?

Ben je daar nog niet zelf achter gekomen??? Ik heb het dan over hun hautaine houding, denken dat ze een gouden kut hebben, in de waan zijn dat de mannen blij mogen zijn dat ze voor hen mogen springen, enkel geemancipeerd als het hun uitkomt , de moment dat ze bij een discutie in het nauw gedreven zijn ben je een matcho, net zoals de "vreemden" het woord rassist gebruiken als ze geen argumenten meer hebben. met niks content altijd maar meer en meer. Dan wil ik het nog niet over hun uiterlijk hebben, eens getrouwd zie je ze zo groeien....in de breedte tenminste , je ziet zelf ook wel wat er rondloopt.

Mijn vrouw is over de 50 maar durf ze gerust langs zo'n 30 jarige "melkkoe" zetten. Daar waar ik in  :belgiesmiley: mijn exvrouwen verwende omdat ik dacht dat het zo hoorde, om dan nog te horen te krijgen" was het dat", "is dat alles", "ge wel iets meer kunnen uitgeven", "is dat alles wat ik u waard ben" . Als ik dan hier zie hoe alles wat ik voor haar doe geappressieerd wordt en wat ik er voor terug krijg, is het met het grootste plezier dat ik haar verwen.

Wat het financiele betreft, dat vrouwen hier meer kosten das den dikste onzin, voorop gesteld , je zit niet met een golddigger opgescheep. Hier steld mijn vrouw een budget op naargelang hetgeen we nodig hebben , in  :belgiesmiley: stellen ze het budjet op naargelang wat je verdiend, zodat alles op is op het einde van de maand.

Nu is het wel zo , waar er twee zijn zijn er twee schuld , de mentaliteit van de mannen in  :belgiesmiley: om hun vrouw de kont na te dragen zit er diep ingebakken,(was bij mij ook zo). Tja en vrouwen zijn ook maar mensen , als ze kunnen profiteren..... Misschien zou een emancipatie van de man niet misplaats zijn.

Denk niet dat het op alle vrouwen in  :belgiesmiley: van toepassing is , maar 90% vind ik realistisch......

Ps De vrouwen die zich nu beledigd voelen zijn zeker bij die 90%...  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.