Hoe zit dat nu met eigendom in de Filipijnen voor 'foreigners'?

Gestart door polowonder, zondag 28 december 2014, 13:37:51

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  1 december 2015, 11:32:51
Inheritance tax
TAX BASE, PHPTAX RATE
Up to 200,000
0%
200,000 - 500,000
5%
500,000 - 2 million
8%
2 million - 5 million
11%
5 million - 10 million
15%
Over 10 million
20%

Source: Global Property Guide

http://www.globalpropertyguide.com/Asia/Philippines/Inheritance

hmm niet veel beter dan in Vlaanderen. Zelfs slechter zo te zien.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: yepyep op maandag 30 november 2015, 15:05:04
Citaat van: jiggy op maandag 30 november 2015, 13:01:02
Citaat van: yepyep op maandag 30 november 2015, 06:51:18
Bananacreek heeft het juist.

Wij hebben onlangs ook een huis gekocht en ik moest ook een Affidavit of waiver by foreign husband tekenen. Dit is voor de Registry of Deeds, die de titel verzorgen.
Het huis staat nu op naam van mijn vrouw, married to me.

Heel irritant allemaal en blijkbaar volgens de onderstaande tekst achterhaald. Toch zijn er Registry of Deeds die nog steeds met de waiver werken.

Feit is dat je nooit voor de volle 100% eigenaar kunt worden van een huis met lot. Blijkbaar zijn er wel constructies zoals een corporatie opzetten, waar je 40% eigenaar kunt worden (van het huis?), maar de grond daar kun je in principe naar fluiten. En wat is een huis alleen waard als het op grond staat van je vrouw?

Het huis met lot kan alleen op jouw conto komen, als je vrouw overlijdt oid.

======================================================================================================


BUYER & SELLER RESOURCES
AFFIDAVIT OF WAIVER BY FOREIGN HUSBAND

In the past, it has been an accepted practice that before a Filipina wife married to alien husband registers a real property under her name, the Register of Deeds, as a matter of pre- requisite, requires that an affidavit of waiver of rights executed by the foreigner spouse must also be presented (LRA Consulta No. 2738, June 23, 2000).

However, in subsequent Consulta Nos. 3543 and 3554 dated March 12, 2003, the LRA Administrator has ruled that the requirement of such affidavit of waiver of rights is a mere surplusage as it serves no useful purpose, other than being void.

http://www.makaticondo.net/Buyers_Resources/page_2002146.html

Dus, yepyp...  als ik het goed begrijp heb jij voor het lot geen lease van 25 jaar (+ 25 jaar verlenging) gedaan bij de aankoop van die eigendom...? Of is zo een lease slechts mogelijk wanneer een foreigner ZELF bouwt op een perceel van zijn eega?

Ik kan me inbeelden dat de filipina in bepaalde gevallen "niet gelukkig" is wanneer haar foreigner husband dergelijke leasing zou doen omdat dit een teken van "ingebouwde zekerheid" is , "just in case"?

Mij lijkt het logisch en normaal. Uiteindelijk is het toch de foreigner die betaalt, maar officieel geen eigenaar kan worden. Hier in België zou het ook niet redelijk zijn mocht een gezamelijk verworven eigendom slechts op naam van één van de partners geregistreerd worden....

Ik heb geen lease gedaan nee. Het huis is van onze beiden centen betaald. Hoe die lease constructie in elkaar zit weet ik niet precies, maar anderen zullen dat ingetwijfeld weten (Bananacreek?)

ECHTGENOTEN MOGEN VOLGENS DE  :smiley-philippines: WET NIET VAN ELKAAR LEASEN

Je zou dus een stuk land kunnen kopen voor de marriage en als alien een 25 year (+25) lease daarop kunnen nemen maar dan de vraag is wat er met die lease gaat gebeuren als je met die vrouw trouwt.....wist het wel een paar jaar geleden maar nu niet meer....Alzenheimer... :denk: :denk:

Ik had een S.C. jurisprudence betreffende de [no lease] tussen spouses maar kan dat niet vinden....

bananacreek

Citaat van: Luc op maandag 30 november 2015, 13:49:55
Ik dacht dat je niet mag/kunt leasen van je echtgenote. Werd aanzien als bedrog of zoiets.  :weetikniet:

Juist...circumvention of the constitution....zo werd dat weergegeven in een S.C. Jurisprudence een aantal jaren geleden

scubacarl

Alhoewel het een duidelijk topic is dat je nooit grond kan bezitten , kwam ik onlangs een website tegen waarin staat dat je toch legaal grond en huis op uw naam kan zetten.
  www.rojo8property.com
Heeft iemand hier meer nieuws of ervaring over ? ..
Kan het dus wel via een legaal achterdeurtje ?...
Alle info is meer dan welkom !!!

alvast bedankt


Luc

'The service we provide is to act as a third party custodian trustee on behalf of our clients'

Je wordt dus aandeelhouder van een stuk grond. Nooit eigenaar.

De custodian is een financiële partij die de effecten bewaart.
Waar vroeger aandelen die verkocht werden werkelijk van hand tot hand gingen, is dat tegenwoordig niet meer het geval. De bank houdt giraal de effecten bij, legt alleen het aantal en de soort vast. De fysieke stukken worden bij een aangewezen partij, de custodian, in bewaring gegeven.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Een appartementsgebouw met 100 units kan eigendom zijn van 40 non-Filippino's. Dus collectief 40% van de bouwgrond is van non-Filippino's (die daarvan 1/40 bezitten individueel)

Er zouden ook "horizontale" appartementen zijn; een compound beschreven als een collectief eigendom van alle eigenaars van de units (huizen).
Hiervan kan ook 40% eigendom zijn van non-Filippino's.

Een voorbeeld: http://www.philippine-real-estate.net/The-Courtyards-at-Pueblo-de-Or.1731.0.html

bananacreek

Enige citaten van die website:

What do I actually get when I have paid ?

a)  100 year lease in the form of 50 years, plus 25 years automatic renewal, plus 25 years optional renewal in accordance with current Philippine law. The lease document will be signed, dated and notarised in the presence of witnesses at a lawyer's office.

c)  Original annotated property title (TCT) with proof of City Hall registration.

10)  Can I see your company permits, documentation and corporate filings ?

Sanitary Permit
Fire Safety Inspection Certificate
Certificate of Zoning Compliance
historic 7102Q quarterly tax filing documents in full compliance with BIR regulations


The primary purpose of this corporation is to own, manage, use, improve, sell, exchange, lease and hold for investment or otherwise real and personal properties of all kinds, including buildings, houses, apartments and other structures.

____________________________________________________________

Foreigners can only lease for 25 years with an option for another 25 years extension................. :denk:

The REGISTRATION of TCT's (Torrens Certificate of Title) Can only be done in the REGISTER OF DEEDS .... :jajaja:

Only the real estate taxes will be paid at the Assessors Office which is normally at the City/town Hall.... :denk:

Sanitary permit......fire station permit etc?...BUILDINGS...HOUSES  APARTMENTS?.... :lachen: :lachen: :lachen: :run: :run: :run: :run: :run:

______________________________

b] The primary purpose of this corporation is to own, manage, use, improve, sell, exchange, lease and hold for investment or otherwise real and personal properties of all kinds, including buildings, houses, apartments and other structures.[/b]

Bullshit....... :lachen: :lachen:

Maar ik neem graag aan dat een hoop "newby foreigners" hier in trappen......ziet er te gevaarlijk uit naar mijn mening ...maar ja...wie ben ik?.... :lachen: :lachen:

BEHEERDER IN ROERENDE GOEDEREN..... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:



Sanitary permit?....your would be clients are interested to check your sanitarty permit?.... :lachen: :lachen: :lachen: :run: :run: :run:
http://www.rojo8property.com/company

My sanitary permit?.... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


Luc

- Wat indien zo een real estate firma failliet gaat? Hoe zit het dan met je lease?m

- je hebt een lease van 50 jaar die je altijd kan doorverkopen. Wat als je die na 10 jaar verkoopt. In dat geval is dat een lease die nog een looptijd heeft van 40 jaar. Ik veronderstel dat je dan een pak minder voor die lease gaat krijgen of zie ik dat verkeerd?

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.