Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Lee hypermart Dumaguete

Gestart door Pinocchio, zaterdag 3 januari 2015, 04:01:08

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Hypermart is samen met Lee Plaza en Robinson's een populaire supermarkt onder expats, vooral dan voor hen die in het zuiden en westen van Dumaguete wonen.

Het "out of stock" verhaal is niet nieuw en dus ook niet voor hypermart.

Recent hebben ze bij hypermart evenwel een nieuw speeltje, constant worden de producten van plaats verwisselt en dus is het zoeken waar je de dagelijkse producten dit keer kan vinden.

Voor toevallige bezoekers is er niets aan de hand want alle rekken zijn constant tot de rand gevuld.

Voor regelmatige bezoekers is het evenwel steeds opnieuw op zoek gaan naar datgene wat je geregeld koopt en dus krijgt ook het"out of stock" verhaal een nieuwe dimensie want je weet nooit zeker of het "out of stock" is dan wel verplaatst naar een andere locatie.

boomerang

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  3 januari 2015, 04:01:08
Hypermart is samen met Lee Plaza en Robinson's een populaire supermarkt onder expats, vooral dan voor hen die in het zuiden en westen van Dumaguete wonen.

Het "out of stock" verhaal is niet nieuw en dus ook niet voor hypermart.

Recent hebben ze bij hypermart evenwel een nieuw speeltje, constant worden de producten van plaats verwisselt en dus is het zoeken waar je de dagelijkse producten dit keer kan vinden.

Voor toevallige bezoekers is er niets aan de hand want alle rekken zijn constant tot de rand gevuld.

Voor regelmatige bezoekers is het evenwel steeds opnieuw op zoek gaan naar datgene wat je geregeld koopt en dus krijgt ook het"out of stock" verhaal een nieuwe dimensie want je weet nooit zeker of het "out of stock" is dan wel verplaatst naar een andere locatie.

Inderdaad Pinocchio het verplaatsen van de producten in Hypermarket is voor ons ook een weerkerende ergernis waardoor wij ook regelmatig noodzakelijke producten missen. Ik heb namelijk weinig interesse om urenlang in een supermarkt te moeten doorbrengen. Het enige voordeel van Hypermarkt is de bereikbaarheid en de parkeermogelijkheid.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

walkingtree

Gister waren wij in de Hypermarket.
Het is inderdaad erg vervelend, ik zocht de Lipton Tea, de theemerken hadden ze verplaatst.
Ik ga niet zoeken maar vraag het een medewerker.
Gister wel mijn beklag gedaan over het constante verhuizen van veel artikelen.
Fijn is wel dat er weer een Pharmacy zit, Rose Pharmacy, rechts bij de ingang na binnenkomst.

gertve

Het is ook in NL een gewoonte om artikelen te verplaatsen, omdat het nu eenmaal de verkopen stimuleert. Zo kom je als consument in aanraking met andere producten waar je uit jezelf niet mee in aanraking zou komen, want je hebt nu eenmaal een boodschappenlijst af te werken. Erg vervelend om zo je boodschappenlijst af te moeten werken, ik ken die frustratie. Maar het werkt wel, anders zouden de supermarkten daar zelf geen tijd en geld in steken.

En voor zover ik de  :smiley-philippines: een beetje heb leren kennen, zal het wel op zijn pinoys worden uitgevoerd  :biggrinn:

boomerang

Citaat van: gertve op zaterdag  3 januari 2015, 07:44:16
Het is ook in NL een gewoonte om artikelen te verplaatsen, omdat het nu eenmaal de verkopen stimuleert. Zo kom je als consument in aanraking met andere producten waar je uit jezelf niet mee in aanraking zou komen, want je hebt nu eenmaal een boodschappenlijst af te werken. Erg vervelend om zo je boodschappenlijst af te moeten werken, ik ken die frustratie. Maar het werkt wel, anders zouden de supermarkten daar zelf geen tijd en geld in steken.

En voor zover ik de  :smiley-philippines: een beetje heb leren kennen, zal het wel op zijn pinoys worden uitgevoerd  :biggrinn:

Inderdaad zit daar een (on)logica achter. Bijvoorbeeld 2 zakken van 1kg zeeppoeder werkt goedkoper uit dan 1 zak van 2kg en zo zijn daar nog vele voorbeelden van te vinden. In ieder geval houdt het je alert.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zaterdag  3 januari 2015, 07:56:57
Citaat van: gertve op zaterdag  3 januari 2015, 07:44:16
Het is ook in NL een gewoonte om artikelen te verplaatsen, omdat het nu eenmaal de verkopen stimuleert. Zo kom je als consument in aanraking met andere producten waar je uit jezelf niet mee in aanraking zou komen, want je hebt nu eenmaal een boodschappenlijst af te werken. Erg vervelend om zo je boodschappenlijst af te moeten werken, ik ken die frustratie. Maar het werkt wel, anders zouden de supermarkten daar zelf geen tijd en geld in steken.

En voor zover ik de  :smiley-philippines: een beetje heb leren kennen, zal het wel op zijn pinoys worden uitgevoerd  :biggrinn:

Inderdaad zit daar een (on)logica achter. Bijvoorbeeld 2 zakken van 1kg zeeppoeder werkt goedkoper uit dan 1 zak van 2kg en zo zijn daar nog vele voorbeelden van te vinden. In ieder geval houdt het je alert.

Juist dat zie je ook regelmatig met andere producten........ :negatief: :negatief:

Probleem is dat het klagen totaal geen been aan de wal zet want het advies van een blanke telt niet mee............. :lachen:

Pinocchio

Rijst aankopen is een sport op zich in de Filippijnen.

Er is goede en minder goede rijst en uiteraard is er een prijsverschil.

Ganador is een goede rijstsoort en wordt vrijwel overal verkocht.

Wie permanent in de Filippijnen woont koopt wellicht om de zoveel maand een zak van 50 kg want in de markt weet je nooit zeker wat je koopt als je de rijst los koopt.

Maar een zakje Ganador van 5 kg kost bij Victoria naast de markt in Dumaguete 255 pesos en in Robinson's Dumaguete 308 pesos en dat is een verschil van 53 pesos of meer dan 20%.

Je kan dus maar beter uitgeslapen zijn als je gaat winkelen in Dumaguete.

Ronny55

Zelf eet ik omzeggens geen rijst,(teveel koolhydraten), wij kopen de rijst rechtstreeks bij de grossist , zakken van 25 kg 45 tot 50 peso/kg. Daarvoor kochten we het op de "market" aan 50 tot 60 peso/kg in 5 kg zakjes. Winnen doe ik er niet aan , daar waar we vroegen circa 1 maand rond kwamen met 20 kg is nu maandelijks 25 kg nodig. Volgens mijn asawa is deze rijst veel "ZACHTER  :confused2:" en lekkerder.  :weetikniet: Vraag me nu niet wat soort of merk,  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Pinocchio op woensdag  4 februari 2015, 04:30:39
Rijst aankopen is een sport op zich in de Filippijnen.

Er is goede en minder goede rijst en uiteraard is er een prijsverschil.

Ganador is een goede rijstsoort en wordt vrijwel overal verkocht.

Wie permanent in de Filippijnen woont koopt wellicht om de zoveel maand een zak van 50 kg want in de markt weet je nooit zeker wat je koopt als je de rijst los koopt.

Maar een zakje Ganador van 5 kg kost bij Victoria naast de markt in Dumaguete 255 pesos en in Robinson's Dumaguete 308 pesos en dat is een verschil van 53 pesos of meer dan 20%.

Je kan dus maar beter uitgeslapen zijn als je gaat winkelen in Dumaguete.

Yep uitgeslapen, een volle maag en strikt aan het boodschappenlijstje houden bespaart in nagenoeg iedere supermarkt geld, dat is ook in nederland zo.
Shopwise kan er ook wat van met die interne verhuizingen maar doet dat net als de supers in nederland ieder half jaar.

Toch zijn Hypermart, Shopwise en ook  Puregold goede bedrijven.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op woensdag  4 februari 2015, 07:51:08
Toch zijn Hypermart, Shopwise en ook  Puregold goede bedrijven.

Hypermart Dumaguete is een onderdeel van Lee Plaza.

In Cebu is er ook een hypermart in de buurt van SM, de vroegere Makro en die is onderdeel van SM.