Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

nils

De afgelopen maanden is het rustig geweest en ben ik toch met vrouw en dochter naar Zamboanga gegaan.
Ik ben nu meer als 2 weken in Zamboanga en de stad is veel veranderd.
Zo zijn er een paar nieuwe malls en is het verkeer flink toegenomen in de stad.

Zoals ik al verwachte zijn de prijzen zowat verdubbeld in vergelijking tot een paar jaar terug,
maar is het een verademing vergeleken met Manila.

Voor de afwisseling hebben we trips naar Bohol en Camiguin gepland met familie en hebben we ons dochtertje hier laten dopen.
Dus ik vermaak me hier wel.  :biggrinn:

zoezoe

 :confused2: :confused2:
Weet iemand hoe veilig het is in de omgeving van Dipolog en Liloy ??

:benweg: :floet:

Blauwvinger

Geen idee, maar het word afgeraden.
k`Blijf liever in het Oosten en Noorden van Mindanao. :atyourservice:

nils

Citaat van: zoezoe op dinsdag 29 december 2015, 18:39:27
:confused2: :confused2:
Weet iemand hoe veilig het is in de omgeving van Dipolog en Liloy ??

:benweg: :floet:
Als je het aan iemand in Manila vraagt zullen ze zeggen dat het levensgevaarlijk is.
Maar ik ben zelf net terug van 6 weken Filippijnen, waarbij ik enkele weken in Zamboanga City heb verbleven en het valt allemaal reuze mee.
Liloy en Dipolog zijn naar mijn mening goed te doen zolang je eigen vervoer hebt en je je door familie laat begeleiden.
Wil je echter wat meer vrijheid, dan kan je beter in de Visayas rondreizen.

gammaracer

Ik ga binnenkort ook mindanao area ,negatief advies voor davao del norte omdat daar 3 canadezen  in handen van is groepen zijn gevallen op samal eiland :benweg:

Herbie

Citaat van: gammaracer op vrijdag  8 januari 2016, 22:22:35
Ik ga binnenkort ook mindanao area ,negatief advies voor davao del norte omdat daar 3 canadezen  in handen van is groepen zijn gevallen op samal eiland :benweg:

Parijs en Keulen ook negatief advies, zo lekker thuis blijven
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Lenn

En sinds wanneer behoord Samal tot Davao del norte?

boldy

Iedereen moet doen wat of hij wilt doen, maar als er dan stront aan de knikker is in een gebied waar ene negatief reisadvies voor is uit gegeven dan ook nooit en te nimmer gaan janken om hulp.
Mensen die willens en wetens  adviezen negeren kiezen daar zelf voor en moet dan ook elke hulp  worden ontzegt  :jajaja:

Dat noem ik dan risico van het vak.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Blauwvinger

Lekker gaan met een theedoek op je kop
en tegen iedereen roepen, allah akbar  :lachen:

zo safe als wat :jajaja:

pierrevanwies


  ach, het zal als het over een moord op een buitenlander gaat niet gevaarlijker zijn in mindanao of zamboanga omdat

  het voor mij altans zo goed als zeker is dat de meeste buitenlanders die hier vermoord worden in de   :smiley-philippines:  dat te danken

hebben aan hun eigen aanhang en niet mindanao als reden  het zal dan wel meestal gaan over de euros, eigendom , scheefloperij, ex boyfrends or live-ins,schijnheilig wijf of de in-laws  enz

  kortom iedereen die er voordeel kan uithalen als [der alte naar het hiernamals wordt gestuurd].    :lachen: :lachen: :lachen:   :biggrinn: :benweg:

  zo ongeveer net als dit....

    .......