Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Inschrijven vreemdeling belgie duurder

Gestart door LMBen, donderdag 22 januari 2015, 13:29:30

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

het inschrijven als vreemdeling in belgie om een verblijfsvergunning te verkrijgen is fors duurder geworden.
Nu moet je â,¬ 1050 pp betalen tegenover â,¬ 25.- in het verleden.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

tourist

Dat is een ferme verhoging. Voor wie is dat allemaal van toepassing?

LMBen

Voor iedere "vreemdeling" dus ook je vriendin of vrouw die in belgie aankomt en wenst te blijven.
Zelfs als je uit de europeese unie komt en in belgie wil gaan wonen ( denk aan belgie route).
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Cobra

Is het wel toegestaan volgens de europese wet ?

Dit wat betreft vrije vestiging in een andere europese lidstaat.

Lijkt me sterk dat elke lidstaat aparte barrieres op mag werpen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

nils

Dat mogen ze niet zomaar doen.
1. Voor  :vl: / :eu: gangers is het bedrag gemaximeerd aan die van een identiteitskaart
2. En in  :nederlandsevlag: hebben ze de leges van 1250 naar 230 euro verlaagd naar aanleiding van een uitspraak van de Europese rechter.

Amice

Citaat van: nils op donderdag 22 januari 2015, 19:39:04
Dat mogen ze niet zomaar doen.
1. Voor  :vl: / :eu: gangers is het bedrag gemaximeerd aan die van een identiteitskaart
2. En in  :nederlandsevlag: hebben ze de leges van 1250 naar 230 euro verlaagd naar aanleiding van een uitspraak van de Europese rechter.


Correct, belgen/vreemdelingen kunnen een klacht indienen bij de EU.
Vooralsnog is het aan te raden die verhoogde leges niet te betalen of betalen maar met vermelding onder protest.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen

Je mag als eu burger 3 mnd verblijven in ieder ander eu land.
Wil je langer blijven moet je een verblijfsvergunning aanvragen (die niet geweigert kan worden).
Wel moet je voldoen aan bepaalde eisen zoals ziekenkosten verzekering, inkomen en of werk, je kan namelijk niet van de sociale zekerheden in dat land gebruik maken.
Ik werd ook als vreemdeling ingeschreven en moest toen â,¬ 25.- pp betalen administratie kosten.
Die â,¬ 25.- dekken de kosten niet volgens de regering dus daarom verhoging tot â,¬ 1050
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Amice

Citaat van: LMBen op donderdag 22 januari 2015, 19:50:41
Je mag als eu burger 3 mnd verblijven in ieder ander eu land.
Wil je langer blijven moet je een verblijfsvergunning aanvragen (die niet geweigert kan worden).
Wel moet je voldoen aan bepaalde eisen zoals ziekenkosten verzekering, inkomen en of werk, je kan namelijk niet van de sociale zekerheden in dat land gebruik maken.
Ik werd ook als vreemdeling ingeschreven en moest toen â,¬ 25.- pp betalen administratie kosten.
Die â,¬ 25.- dekken de kosten niet volgens de regering dus daarom verhoging tot â,¬ 1050

Die smoes had  :nederlandsevlag: destijds ook maar werden wel terug gefloten en betaalde leges werden toen terug gestort.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: LMBen op donderdag 22 januari 2015, 13:29:30
het inschrijven als vreemdeling in belgie om een verblijfsvergunning te verkrijgen is fors duurder geworden.
Nu moet je â,¬ 1050 pp betalen tegenover â,¬ 25.- in het verleden.

Bron?

Voor zover ik weet is inschrijving in het bevolkingsregister gratis, en de ID kaart kost 20 euro.
Rich de Nederbelg.

LMBen

Citaat van: Rich op donderdag 22 januari 2015, 22:41:26
Citaat van: LMBen op donderdag 22 januari 2015, 13:29:30
het inschrijven als vreemdeling in belgie om een verblijfsvergunning te verkrijgen is fors duurder geworden.
Nu moet je â,¬ 1050 pp betalen tegenover â,¬ 25.- in het verleden.

Bron?

Voor zover ik weet is inschrijving in het bevolkingsregister gratis, en de ID kaart kost 20 euro.
Ik zag het ondertitles bij het journaal.
Heb het nagevraagd bij de gemeente hier Turnhout en er is inderdaad een verhoging.
Ik heb mij verleden jaar ingeschreven met mijn vrouw en moest 2X â,¬ 25.- betalen.
Misschien kost een id kaart voor belgrn â,¬ 20.- maar niet voor vreemdelingen
Na 8jaar philipijnen weer terug europa