Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shuttle bus in Manila airport

Gestart door serge81, zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Geachte forum leden

Volgende week vertrek ik terug naar mijn vrouwke te cebu.

Ik zal eerst landen in Manila te 22:30 om vandaar om 3:25 de vlucht te nemen naar Cebu

Nu is mijn vraag tot hoe laat kan ik gebruik maken van die shuttle bus In manila

Groetjes Serge

Herbie

Ik dacht 24/24 uur, soms 20 peso betalen soms niets.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Citaat van: serge81 op zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34
Geachte forum leden

Volgende week vertrek ik terug naar mijn vrouwke te cebu.

Ik zal eerst landen in Manila te 22:30 om vandaar om 3:25 de vlucht te nemen naar Cebu

Nu is mijn vraag tot hoe laat kan ik gebruik maken van die shuttle bus In manila

Groetjes Serge

Daar int vluchten ook aankomen in terminal 3 en je mss met cebu pacific vliegt heb je mss geen shuttle nodig  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op zondag 15 februari 2015, 02:01:53
Citaat van: serge81 op zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34
Geachte forum leden

Volgende week vertrek ik terug naar mijn vrouwke te cebu.

Ik zal eerst landen in Manila te 22:30 om vandaar om 3:25 de vlucht te nemen naar Cebu

Nu is mijn vraag tot hoe laat kan ik gebruik maken van die shuttle bus In manila

Groetjes Serge

Daar int vluchten ook aankomen in terminal 3 en je mss met cebu pacific vliegt heb je mss geen shuttle nodig  :weetikniet:

Inderdaad Ronny.
2 weken geleden vloog ik in omgekeerde richting:
Vanuit Cebu met Cebu Pacific naar Manila (terminal 3)
Vanuit Manila met Emirates naar Brussel eveneens op terminal 3.
Dus.. helemaal geen shuttle nodig. Enkel via de (rol)trappen of lift naar "departures" op niveau 4. (3e verdieping)

Op de HEENREIS , zoals Serge nu doet
kwam ik dus in Manila aan met Emirates op terminal 3
kon ik een GRATIS busje nemen (dat op de luchthaven bleef rijden!) naar terminal 4 :
de vlucht naar Cebu, geboekt bij Cebu Pacific, werd toen immers verzorgd door Tiger Airlines (overgenomen door Cebu Pacific) en die vertrok op terminal 4.

In juli vorig jaar vloog ik met Philipine Airlines vanuit Heathrow en kwam aan op Terminal 2.
Met een BETALEND busje en via de openbare weg werden we naar terminal 3 gebracht  voor een vlucht naar Cebu met Cebu Pacific.

@Serge : of busjes ook 's nachts rijden kan ik je niet vertellen, doch vermoed ik wel. Ik ken GEEN luchthaven waar je ook 's nachts niet van Terminal kan wisselen.
De vraag is of je wel hoeft te wisselen. Dit hangt af met welke maatschappij je vliegt naar Manilla en met welke je doorvliegt naar Cebu. Enkel jij kan dat zien via je boekingen. (Terminal wordt steeds vermeld).

Voorbereiden is hetzelfde als reizen : goed nakijken en tijdens de reis ook alles controleren, want.. ik maakte ook al uitzonderlijk mee dat een verbindingsvlucht op een andere terminal vertrok dan aangegeven op mijn boekingsformulier.
Bij overstappen , en komende uit een andere tijdszone heb ik het nog steeds meer moeilijkheden met de tijdsverschillen dan met de juiste terminal of gate te vinden. Ik wil steeds tot 5x toe controleren of de tijd die ik heb om over te stappen wel degelijk klopt.  :lachen:
Een verwittigd man.... heeft meer kans om goed aan te komen.
Goed reis !!!  :daag: :thumb:


serge81

Citaat van: jiggy op zondag 15 februari 2015, 03:32:28
Citaat van: Ronny55 op zondag 15 februari 2015, 02:01:53
Citaat van: serge81 op zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34
Geachte forum leden

Volgende week vertrek ik terug naar mijn vrouwke te cebu.

Ik zal eerst landen in Manila te 22:30 om vandaar om 3:25 de vlucht te nemen naar Cebu

Nu is mijn vraag tot hoe laat kan ik gebruik maken van die shuttle bus In manila

Groetjes Serge

Daar int vluchten ook aankomen in terminal 3 en je mss met cebu pacific vliegt heb je mss geen shuttle nodig  :weetikniet:

Inderdaad Ronny.
2 weken geleden vloog ik in omgekeerde richting:
Vanuit Cebu met Cebu Pacific naar Manila (terminal 3)
Vanuit Manila met Emirates naar Brussel eveneens op terminal 3.
Dus.. helemaal geen shuttle nodig. Enkel via de (rol)trappen of lift naar "departures" op niveau 4. (3e verdieping)

Op de HEENREIS , zoals Serge nu doet
kwam ik dus in Manila aan met Emirates op terminal 3
kon ik een GRATIS busje nemen (dat op de luchthaven bleef rijden!) naar terminal 4 :
de vlucht naar Cebu, geboekt bij Cebu Pacific, werd toen immers verzorgd door Tiger Airlines (overgenomen door Cebu Pacific) en die vertrok op terminal 4.

In juli vorig jaar vloog ik met Philipine Airlines vanuit Heathrow en kwam aan op Terminal 2.
Met een BETALEND busje en via de openbare weg werden we naar terminal 3 gebracht  voor een vlucht naar Cebu met Cebu Pacific.

@Serge : of busjes ook 's nachts rijden kan ik je niet vertellen, doch vermoed ik wel. Ik ken GEEN luchthaven waar je ook 's nachts niet van Terminal kan wisselen.
De vraag is of je wel hoeft te wisselen. Dit hangt af met welke maatschappij je vliegt naar Manilla en met welke je doorvliegt naar Cebu. Enkel jij kan dat zien via je boekingen. (Terminal wordt steeds vermeld).

Voorbereiden is hetzelfde als reizen : goed nakijken en tijdens de reis ook alles controleren, want.. ik maakte ook al uitzonderlijk mee dat een verbindingsvlucht op een andere terminal vertrok dan aangegeven op mijn boekingsformulier.
Bij overstappen , en komende uit een andere tijdszone heb ik het nog steeds meer moeilijkheden met de tijdsverschillen dan met de juiste terminal of gate te vinden. Ik wil steeds tot 5x toe controleren of de tijd die ik heb om over te stappen wel degelijk klopt.  :lachen:
Een verwittigd man.... heeft meer kans om goed aan te komen.
Goed reis !!!  :daag: :thumb:



Hey

ik zal landen in terminal 1 ik vlieg met china southern van schiphol naar Manila  , landen om 22:30 en mijn volgende vlucht is in terminal 3 om 3:25 met cebu pacific laatste vlucht die ik kon nemen bij cebu pacific was 23:30 dus was iets te kort en eerstvolgende vlucht de volgende dag was 3:25 ik heb nog maar 1 keer gebruik gemaakt van die shuttle bus 8 maand geleden maar dit was in dag uren nu land ik dus met de avond maar volgens mij zou dit dus 24/24 zijn

groetjes serge

jiggy

Citaat van: serge81 op zondag 15 februari 2015, 16:20:44
Citaat van: jiggy op zondag 15 februari 2015, 03:32:28
Citaat van: Ronny55 op zondag 15 februari 2015, 02:01:53
Citaat van: serge81 op zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34
Geachte forum leden

Volgende week vertrek ik terug naar mijn vrouwke te cebu.

Ik zal eerst landen in Manila te 22:30 om vandaar om 3:25 de vlucht te nemen naar Cebu

Nu is mijn vraag tot hoe laat kan ik gebruik maken van die shuttle bus In manila

Groetjes Serge

Daar int vluchten ook aankomen in terminal 3 en je mss met cebu pacific vliegt heb je mss geen shuttle nodig  :weetikniet:

Inderdaad Ronny.
2 weken geleden vloog ik in omgekeerde richting:
Vanuit Cebu met Cebu Pacific naar Manila (terminal 3)
Vanuit Manila met Emirates naar Brussel eveneens op terminal 3.
Dus.. helemaal geen shuttle nodig. Enkel via de (rol)trappen of lift naar "departures" op niveau 4. (3e verdieping)

Op de HEENREIS , zoals Serge nu doet
kwam ik dus in Manila aan met Emirates op terminal 3
kon ik een GRATIS busje nemen (dat op de luchthaven bleef rijden!) naar terminal 4 :
de vlucht naar Cebu, geboekt bij Cebu Pacific, werd toen immers verzorgd door Tiger Airlines (overgenomen door Cebu Pacific) en die vertrok op terminal 4.

In juli vorig jaar vloog ik met Philipine Airlines vanuit Heathrow en kwam aan op Terminal 2.
Met een BETALEND busje en via de openbare weg werden we naar terminal 3 gebracht  voor een vlucht naar Cebu met Cebu Pacific.

@Serge : of busjes ook 's nachts rijden kan ik je niet vertellen, doch vermoed ik wel. Ik ken GEEN luchthaven waar je ook 's nachts niet van Terminal kan wisselen.
De vraag is of je wel hoeft te wisselen. Dit hangt af met welke maatschappij je vliegt naar Manilla en met welke je doorvliegt naar Cebu. Enkel jij kan dat zien via je boekingen. (Terminal wordt steeds vermeld).

Voorbereiden is hetzelfde als reizen : goed nakijken en tijdens de reis ook alles controleren, want.. ik maakte ook al uitzonderlijk mee dat een verbindingsvlucht op een andere terminal vertrok dan aangegeven op mijn boekingsformulier.
Bij overstappen , en komende uit een andere tijdszone heb ik het nog steeds meer moeilijkheden met de tijdsverschillen dan met de juiste terminal of gate te vinden. Ik wil steeds tot 5x toe controleren of de tijd die ik heb om over te stappen wel degelijk klopt.  :lachen:
Een verwittigd man.... heeft meer kans om goed aan te komen.
Goed reis !!!  :daag: :thumb:



Hey

ik zal landen in terminal 1 ik vlieg met china southern van schiphol naar Manila  , landen om 22:30 en mijn volgende vlucht is in terminal 3 om 3:25 met cebu pacific laatste vlucht die ik kon nemen bij cebu pacific was 23:30 dus was iets te kort en eerstvolgende vlucht de volgende dag was 3:25 ik heb nog maar 1 keer gebruik gemaakt van die shuttle bus 8 maand geleden maar dit was in dag uren nu land ik dus met de avond maar volgens mij zou dit dus 24/24 zijn

groetjes serge
Zoals ik zei : ik kan enkel vermoeden dat zo'n shuttle 24/24 rijdt om reizigers altijd de kans te geven om ook 's nachts van terminal te wisselen.
Ik zelf gebruikte nog geen shuttle 's nachts, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.
Misschien :
- weten andere leden dit
- kan je dat vinden op de website van Naia
- kan je bellen naar Naia
- of... gewoon aannemen (en je hebt ruim de tijd, meek ik) dat je wel een taxi vindt naar terminal 3. Tegen een hogere prijs wellicht, maar laat je "niet pluimen". Neem je tijd daarvoor. Die heb je

Luke

Er is tijd genoeg om uit te kijken naar de shuttle bus. Vraag eventueel in aankomsthal (na de douane) en laat je niet omlullen door de aanwezige autoverhuurdiensten die je voor een zacht prijsje van 500++ PHP vervoeren.
Als er geen shuttle bus is neem dan een gele taxi. Kan je hoogsten 150 PHP kosten.

jamietagabundok

Ik vlieg ook binnenkort hoop ik, nou lees ik hier dat Emerates vluchten op terminal 3 aankomen is dat altijd zo ? want op internet lees ik dat terminal 1 toch voor internationale vluchten bestemd is ?

Lorre

Snap niet goed als je naar Cebu moet, waarom je dan op Manila landt? Kwestie van 50 euro?

jiggy

Citaat van: Luke op zondag 15 februari 2015, 17:33:21
Er is tijd genoeg om uit te kijken naar de shuttle bus. Vraag eventueel in aankomsthal (na de douane) en laat je niet omlullen door de aanwezige autoverhuurdiensten die je voor een zacht prijsje van 500++ PHP vervoeren.
Als er geen shuttle bus is neem dan een gele taxi. Kan je hoogsten 150 PHP kosten.

Dat bedoelde ik...