Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shuttle bus in Manila airport

Gestart door serge81, zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Citaat van: Lorre op zondag 15 februari 2015, 18:10:16
Snap niet goed als je naar Cebu moet, waarom je dan op Manila landt? Kwestie van 50 euro?

mijn ticket was 470 euro naar Manila plus 50 euro naar cebu komt op 520 euro, moest ik naar cebu gevlogen hebben zou dit mij rond de 800 euro kosten , nu ik weet niet liever rond de 500 betalen dan 800 euro , is 300 euro verschil en een vliegtuig dient er toch alleen maar voor om u van punt a naar punt b te brengen , mss nu wel iets omweg en mss 6 uur dak mijn vrouw later zal zien ma heb in ieder geval toch 300 euro waar dak iets meer mee kan doen :-)

groetjes serge

jiggy

Citaat van: serge81 op zondag 15 februari 2015, 18:28:40
Citaat van: Lorre op zondag 15 februari 2015, 18:10:16
Snap niet goed als je naar Cebu moet, waarom je dan op Manila landt? Kwestie van 50 euro?

mijn ticket was 470 euro naar Manila plus 50 euro naar cebu komt op 520 euro, moest ik naar cebu gevlogen hebben zou dit mij rond de 800 euro kosten , nu ik weet niet liever rond de 500 betalen dan 800 euro , is 300 euro verschil en een vliegtuig dient er toch alleen maar voor om u van punt a naar punt b te brengen , mss nu wel iets omweg en mss 6 uur dak mijn vrouw later zal zien ma heb in ieder geval toch 300 euro waar dak iets meer mee kan doen :-)

groetjes serge

Ieder zijn voorkeur, daar geef ik je gelijk in Serge.
Tot 6 uur wachten.. tegen die prijs... zou ik ook nog wel doen, denk ik. Maar 10 u of soms slechts 's anderdaags zoals bij sommige Chinese maatschappijen zou mij toch wel van het goede teveel zijn...
Er zijn vanuit Europa niet heel veel maatschappijen die op Cebu vliegen ipv Manila , denk ik.
Ik zag eens een mooie aanbieding via een dochtermaatschappij van Korean Airlines (Asiana?), dus tussenstop in Seoul. Was prima van prijs en aankomstuur.
Maar tegen de tijd dat ik boekte kon ik NERGENS nog die route vinden !

serge81


Ieder zijn voorkeur, daar geef ik je gelijk in Serge.
Tot 6 uur wachten.. tegen die prijs... zou ik ook nog wel doen, denk ik. Maar 10 u of soms slechts 's anderdaags zoals bij sommige Chinese maatschappijen zou mij toch wel van het goede teveel zijn...
Er zijn vanuit Europa niet heel veel maatschappijen die op Cebu vliegen ipv Manila , denk ik.
Ik zag eens een mooie aanbieding via een dochtermaatschappij van Korean Airlines (Asiana?), dus tussenstop in Seoul. Was prima van prijs en aankomstuur.
Maar tegen de tijd dat ik boekte kon ik NERGENS nog die route vinden !
[/quote]

Het is niet de eerste keer dat ik dit doe heb ook al rechtstreeks gevlogen ( met tussenvlucht ) naar Cebu maar als je ontdekt dat je bijna 300 euro verschil hebt

Ik heb nu een tussenvlucht in Peking  6 uur wachten
landen in Manilla om 22:30 en volgende vlucht 3:25 = 5 uur maar ik moet nog naar buiten en inchecken en dergelijke op die 5 uurtjes komt het nu ook ni echt aan. kan ik me de vrouw is wa meer gaan shoppen ! :-) haha .
Hoe goedkoper de vlucht hoe beter het is want das alleen maar weg gesmeten geld , belangrijkste is dat je er geraakt .en inderdaad op Cebu vliegen er niet zoveel maatschappijen., is nu de tweede keer dat ik met china southern vlieg er voor korean air en etihad en malaysia airlines


Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op zondag 15 februari 2015, 18:07:02
Ik vlieg ook binnenkort hoop ik, nou lees ik hier dat Emerates vluchten op terminal 3 aankomen is dat altijd zo ? want op internet lees ik dat terminal 1 toch voor internationale vluchten bestemd is ?

Manila heeft 3 internationale luchthaven terminals.
NAIA 1 is uitsluitend internationaal.
NAIA 2 (PAL) is zowel domestic als internationaal
NAIA 3   idem
NAIA 4 is uitsluitend domestic.

Op deze website kan je zien welke maatschappij en welke vlucht op welke terminal aankomt/vertrekt.
Je kan de gegevems op de website aanpassen.

http://www.flightstats.com/go/FlightStatus/flightStatusByAirport.do?airportCode=MNL&airportQueryType=1

Lorre

Citaat van: serge81 op zondag 15 februari 2015, 19:15:02
Ik heb nu een tussenvlucht in Peking  6 uur wachten
landen in Manilla om 22:30 en volgende vlucht 3:25 = 5 uur maar ik moet nog naar buiten en inchecken en dergelijke op die 5 uurtjes komt het nu ook ni echt aan. kan ik me de vrouw is wa meer gaan shoppen ! :-) haha .
Hoe goedkoper de vlucht hoe beter het is want das alleen maar weg gesmeten geld , belangrijkste is dat je er geraakt .en inderdaad op Cebu vliegen er niet zoveel maatschappijen., is nu de tweede keer dat ik met china southern vlieg er voor korean air en etihad en malaysia airlines

Ieder zijn ding en zijn portemonnee natuurlijk, maar ik wil max 20 uur (inclusief tussenstops) onderweg zijn, liever nog 17 of 18 uur. Moet ik er meer voor afdokken, het is dan maar zo, maar uuuuren ronddolen in een luchthaven, nee dank je. En ik wil dan nog enkel vliegen met Singapore Airlines, Emirates of Qatar Airways, dus mij  keuze is sowieso al beperkt, maar ik klaag niet. :biggrinn:

Pinocchio

Citaat van: Lorre op maandag 16 februari 2015, 00:34:06
ik wil max 20 uur (inclusief tussenstops) onderweg zijn,

ik wil dan nog enkel vliegen met Singapore Airlines, Emirates of Qatar Airways, dus

En hoe lang ben je dan onderweg als je met Singapore airlines vliegt en vertrekt vanuit Belgie?

Vanuit Amsterdam doet Singapore airlines er 19u 55min over om in Manila te geraken.

Lorre

Citaat van: Pinocchio op maandag 16 februari 2015, 01:41:52
Citaat van: Lorre op maandag 16 februari 2015, 00:34:06
ik wil max 20 uur (inclusief tussenstops) onderweg zijn,

ik wil dan nog enkel vliegen met Singapore Airlines, Emirates of Qatar Airways, dus

En hoe lang ben je dan onderweg als je met Singapore airlines vliegt en vertrekt vanuit Belgie?

Vanuit Amsterdam doet Singapore airlines er 19u 55min over om in Manila te geraken.

Wie zegt dat ik vanuit Brussel vertrek met SA? Heb met hen al gevlogen vanuit Charles de Gaulle, Londen Heathrow, Amsterdam, Frankfurt, Dusseldorf, etc.

En 19h55 is nog steeds minder dan 20h00.  :happy: :happy:

Emirates vliegt rond de 19h00 zowel heen als terug, dus keuze genoeg, niet?

Qatar Airways vliegt in 17h45 van Brussel naar Clark (waar ik moet zijn om mijn dame te bezoeken), mooi he. :happy: :happy:  De terugweg doe ik niet via Clark rechtstreeks naar Brussel, maar knoop er een paar dagen Hongkong of Singapore (tussenstop) aan vast.

serge81

Citaat van: Lorre op maandag 16 februari 2015, 00:34:06
Citaat van: serge81 op zondag 15 februari 2015, 19:15:02
Ik heb nu een tussenvlucht in Peking  6 uur wachten
landen in Manilla om 22:30 en volgende vlucht 3:25 = 5 uur maar ik moet nog naar buiten en inchecken en dergelijke op die 5 uurtjes komt het nu ook ni echt aan. kan ik me de vrouw is wa meer gaan shoppen ! :-) haha .
Hoe goedkoper de vlucht hoe beter het is want das alleen maar weg gesmeten geld , belangrijkste is dat je er geraakt .en inderdaad op Cebu vliegen er niet zoveel maatschappijen., is nu de tweede keer dat ik met china southern vlieg er voor korean air en etihad en malaysia airlines

Ieder zijn ding en zijn portemonnee natuurlijk, maar ik wil max 20 uur (inclusief tussenstops) onderweg zijn, liever nog 17 of 18 uur. Moet ik er meer voor afdokken, het is dan maar zo, maar uuuuren ronddolen in een luchthaven, nee dank je. En ik wil dan nog enkel vliegen met Singapore Airlines, Emirates of Qatar Airways, dus mij  keuze is sowieso al beperkt, maar ik klaag niet. :biggrinn:

hehe ik klaag ook niet zenne :-)