Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shuttle bus in Manila airport

Gestart door serge81, zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34

Vorige topic - Volgende topic

antzan

ben al ,n tijdje aan het zoeken . Eerst zouden we in september gaan , maar nu wordt het augustus . Woon in Heerlen , dus Brussel is maar 110 km met auto . als we af a,dam gingen konden we met de trein , maar die heeft wel 2 tot 3 x per week oponthoud .
En af Brussel is ook goedkoper . Tot nu toe gevonden 14 Aug heen , komen we 15 aan en kunnen we de boot nemen op 16 naar iligan city . zijn we thuis in 10 minuten . terug op 12 sept . prijs emirates 640 E. per pers. hebben nog niet geboekt , wachten nog even ermee
Foodmaster

serge81

Hello

Ben juist terug , ivm de shuttle bus was zeker beschikbaar in de avond ( omstreeks 23:30)

Alleen op de terugweg van terminal 3 naar terminal 1 bijna 2 uur over gedaan omstreeks 14 uur op een zaterdag namiddag

groetjes serge

Rich

Air21 launches NAIA premium airport bus service



MANILA - Going to and from the four terminals of Ninoy Aquino International Airport (NAIA) will be made easier as transport authorities launched the premium airport bus service on Wednesday.

This move is expected to address the growing need for commuter-friendly transportation service at the NAIA terminals.

Long queues are a common sight at the taxi bays. Currently, only accredited taxis and car rentals are the transportation options for airport passengers.

The winning private bidder, logistics firm Airfreight 2100 Incorporated (Air21), will be operating the premium airport bus service under the brand name UBE Express.

Mercedez Benz has partnered with Air21 for the manufacturing of the buses. The company boasts that the buses will be the first Euro5-compliant buses in the Philippines.

The premium bus service can accommodate 24 passengers with large baggage compartments.

Initially, six 45-seater brand new units and one articulated bus with more than 200-passenger capacity will serve as interim service while waiting for the delivery of the actual buses before the year ends.

From NAIA Terminals 1, 2, and 3, the bus service will have two routes, one going to Roxas Boulevard and the other to the Makati Central Business District.

For now, trips will be scheduled and the buses will ply their designated routes initially on a 20-hour basis or as long as there is airport activity.

There will be designated off-street passenger stops along the routes, initially identified to be major malls and hotels along a given route.

Along Roxas Boulevard, passengers will be able to board and descend from the bus at Midas Hotel, Hotel Jen, Manila Hotel, Mall of Asia, and the Entertainment City.

The other one going to the Makati central business district will include passenger stops at Glorietta 4 and 5, as well as Ascott Hotel.

The premium buses are equipped with closed-circuit television cameras, global positioning system, and an on-board Wi-Fi facility. The buses will be manned by trained drivers and an on-board transport attendant, similar to an airline flight attendant.

An automated fare collection system will also be used to provide the option for advanced online booking.

"We eventually want to roll out buses going to Alabang. Likewise, we're looking at another phase in Ortigas area," Transportation Secretary Jun Abaya said.

Source : http://news.abs-cbn.com/business/02/17/16/air21-launches-naia-premium-airport-bus-service
Rich de Nederbelg.

kristof19

eindelijk want dit was echt niet meer te doen.
Ik denk dat Naia miljoenen klachten gekregen heeft voordat ze nu eindelijk in actie komen. Man man man, die ellenlange rijen aan de yellow meter taxi en om de 5 minuten 1 taxi die langskomt. En dan die bloedzuigers die al aan de uitgang u proberen een dure taxi aan te smeren en daarna komen zagen langs de wachtrij van de yellow taxi. Laatste 2 x te voet de luchthaven verlaten omdat ik die bloedzuigers echt niet wilde motiveren om verder te ronselen. Laatste keer was een echt avontuur.  Taxi sir? 40 dollar stond op zijn bordje... What the fuck we are in the philippines here. I think the currency is peso here :jajaja:
2 uur later te voet + tricycle mijn hotel bereikt. Het gaat niet om het geld maar wel wie ik bepaal die het krijgt.... Dus geen medelijden met die aasgieren en het einde van hun oplichtingspraktijken

Herbie

Hoeveel heb je dan betaalt :denk: voor de trike
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

kristof19


pierrevanwies


  eerlijke prijs   :denk:   zodus +- 10 peso +2 peso de kilometer , wat een gelukzak ben jij toch kristof en dat in omgeving airport   :lachen: :lachen:     :benweg:

kristof19

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 18 februari 2016, 11:46:32

  eerlijke prijs   :denk:   zodus +- 10 peso +2 peso de kilometer , wat een gelukzak ben jij toch kristof en dat in omgeving airport   :lachen: :lachen:     :benweg:

waarschijnlijk al een tijdje niet meer van uw eiland afgekomen en geen meter taxi proberen te nemen in manila. Na een half uur in de rij aan te schuiven stond ik ongeveer nog op dezelfde plaats en daar maken de aasgieren gebruik van om de wachtenden (liefst witneuzen) tot vervelens toe te proberen te overtuigen om toch hun dikbetaalde taxi te nemen. Ik ben er nog niet uit wat ik het vervelendst vond, het wachten of hun gezaag dus dan maar besloten om te voet de airport te verlaten. Ik geef niet toe aan afzetpraktijken want wil geen aasgieren aanmoedigen. +10 peso + 2 peso weet ik niet wat je hiermee bedoeld.  Naia bevindt zich in Manila en niet in de provincie Een eerlijke prijs is een prijs waar beide partijen zich kunnen in vinden. En moesten ze niet genoeg stumpers vinden ( meestal witneuzen die erom vragen om opgelicht te worden)die wel de maffiaprijzen  willen betalen zouden ze daar ook hun tijd niet verprutsen. Vandaar dat ik blij ben met de nieuwe bussen. De Naia-gijzeling komt hiermee hopelijk ten einde en de minder bemiddelde pinoy dient ook geen 3 uur.meer aan te schuiven :thumb:

Yoghurt69

Manila & Cebu werkt Uber zéér goed. De taxi meter is daar verleden tijd voor mij.
Uber is een app die je gratis installeert, toont welke taxi voor de deur staat te wachten op jouw en je voor de helft van de prijs zonder discussie of gedoe overal brengt.
Uber haalt mij af voor de deur waar ook in Manila of Cebu.

kristof19

Citaat van: Yoghurt69 op vrijdag 19 februari 2016, 05:33:45
Manila & Cebu werkt Uber zéér goed. De taxi meter is daar verleden tijd voor mij.
Uber is een app die je gratis installeert, toont welke taxi voor de deur staat te wachten op jouw en je voor de helft van de prijs zonder discussie of gedoe overal brengt.
Uber haalt mij af voor de deur waar ook in Manila of Cebu.

Ook in Naia?