Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shuttle bus in Manila airport

Gestart door serge81, zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Leren doen ze het ook niet met dat eeuwige citeren van een post daarvoor.  :jajaja:

Het schijnt zeer moeilijk te zijn om gewoon te antwoorden zonder te citeren.   :ikkeniebegrijp:

Wat betreft Pierre zijn +-10 plus 2 elke km, +- 10 peso start tarief en daarna voor elke km 2 peso.  (zo zo antwoorden zonder een citaat te pakken van een paar posts geleden kan dus ook)

het leven is net een lul keihard en veel te kort

kristof19

mooie prijs die 10 pesos start tarief.  :lachen: Nostalgie van de jaren 90 in de provincie?
Zoals ik al aangaf waarschijnlijk al een tijdje niet van het eiland gekomen en ook al een tijdje een eigen wagen...
Diegene met een eigen wagen reageren altijd het snelst als er een topic over taxi's wordt aangesneden of ze worden afgehaald door een bekende  aan de luchthaven. :jajaja:
zo meester Boldy en dit zonder citaat te gebruiken. :thumb:

Herbie

@ Yoghurt69 Wat kost dan een ritje met de Uber. Ritje van een km of 5. Normaal tarief met taxi rond de 100 a 120 peso.
    Gele taxi aan de luchthaven rond de 180 a 200
    Heb die app geinstalleerd maar hij vraagt mijn kaart, zo heb ik gestopt en niet geregistreerd.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Uber is op de luchthavens geen optie, denk ik omdat daar wellicht enkel de gele en soms ook witte taxi's toegelaten worden of... heb ik het mis voor Youghurt?

Herbie

Wat ik regelmatig doe is wandelen tot Manila airport hotel en daar witte taxi nemen. Zo daar kunnen misschien Uber wagens passeren. Misschien.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

kristof19

Bij mij gaat het erover om weg te geraken uit Naia op een eerlijke en snelle manier en liefst niet te voet..... :thankyoufw5:

pierrevanwies

  jaja kristof, als ik in manila of cebu airport toekom dan betaal ik gewoon een ticket voor de taxi of van en

  ga niet beginnen te panikeren voor die paar honderd peso [ochcharme een paar euro extra eens om het jaar of zo,je wist het toch op voorhand dat

  het telkens weer een ellende is als je in manila toekomt]  maar om dan gaan rond te hollen met in uw geval waarschijnlijk nog een hoop bagage en

   misschien wel duizenden euros op zak om op een goedkopere en zeker meer onveilige manier op uw plaats te geraken,neen dat heb ik er niet

   voor over,dus gaarne 200 of 300 peso extra als is het maar voor de safety   .....  :biggrinn:  .

       oja dit nog,  het is heus geen nostaligie uit lang vervlogen tijden dat een pediecab minder dan 10 peso kost voor de eerste paar kilometer +   

   enkele  peso extra per kilometer , ge kunt u natuurlijk ook hier laten naaien en wat meer betalen.   :hoedjeaf:   

bananacreek

Sommige "slimme" foreigners betalen meer dan 200 pesos voor een pedicab vanaf de luchthaven naar de stad (3,5 km).... :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8: :run: :run:

Vanaf mijn huisje betaal ik P9 naar de stad.......

Pakjow vanaf de stad naar mijn bunker = P40





...... :daag: :daag: :daag:

boldy

O,Pierre jij had het over een pedicap, uiteraard zijn die veel goedkoper als een tricycle.

Nou ben ik niet vaak in The Philippines geweest maar ik dacht te weten dat een tricycle een vaste prijs rekent en geen start tarief  :weetikniet:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Vast tarief binnen een bepaalde straal en daarna extra per km .......

Nu in de stad 8 pesosos......voor korte ritten....tot ongeveer 2 km?

Daarna 1 peso extra voor elke volgende km (dacht ik)

Pedicabs zijn hier in Dumaguete hetzelfde als tricycles....



Out of Stock.................... :lachen: :jajaja:



Geen tricycles (fietsen) in Dumaguete.......