Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shuttle bus in Manila airport

Gestart door serge81, zaterdag 14 februari 2015, 22:11:34

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

@ boldy,,,,, sori for de misunderstanding    pedicap en tricycle is hier hetzelfde,

  die fietsen met zijspan zijn hier onbestaande voor passagiers[enkel cargo of tempura,bakken bier enz.......enz

   zag net net op de foto van creek nog eens duidelijk  ,in stad 8.50 peso per passagier .   :hoedjeaf:

kristof19

ik had het over 40 dollar. dus 1900 pesos = dus 1700 pesos extra om mijn bestemming te bereiken. Wat u doet heb ik geen zaken mee maar ik doe er dus niet aan mee om principiele redenen. En met 1 koffer op wieltjes op klaarlichte  dag net buiten Naia en honderden getuigen rondom mij voel ik mij niet onveilig. ik heb nog geen last van paranoia :biggrinn:
Hopelijk de laatste keer te voet en volgende keer met de bus of metertaxi naar mijn bestemming.

Yoghurt69

@Kristof, Herbie & Jiggy sorry voor de late reactie ben nog niet zo vertrouwd met dit forum
Vroeger opteerde ik om een wagen te huren en mezelf door het drukke Manila te wurmen, maar met Uber heb ik een goedkoper en makkelijker alternatief ontdekt.
De app wordt inderdaad aan je kredietkaart gekoppeld. Tarieven tss 95-186 peso voor Manila airport zie ik bij mij staan. Een namiddag rondrijden met privé chauffeur Uber in Manila kostprijs: 742 peso
In de luchthaven kan je gebruik maken van gratis wifi om de transactie met de Uber-chauffeur af te sluiten. Op terminal 1&3 staan er meestal Uber chauffeurs te wachten. 
Via de app kies je een wagen (die je online in maps ziet staan of bewegen); het type wagen, nr.-plaat en info omtrent de chauffeur is zichtbaar. Meestal is de chauffeur sneller om mij op te bellen (Globe-sim) dan ik de transactie kan bevestigen.
De chauffeur zegt hallo "Yoghurt" bagage achterin en we zijn vertrokken. Op mijn mobieltje kan ik tijdens de rit het traject volgen. Bij aankomst sluit de chauffeur de rit af en berekend het systeem uw transactie prijs. Enkele seconden later (in je hotelkamer bv.)klik je voor akkoord en véél later staat dit bedrag netjes op uw uitgavenstaat.
Een keer was de chauffeur zo lomp om met mij rond te rijden, na simpele klacht heeft Uber 85% van de rit meteen gecrediteerd.
Vorige maand heb ik een taxi geregeld vanaf mijn GSM hier in België voor mijn vriendin die 's avond's landde op Naia en schrik had op dit late uur nog alleen uit de luchthaven te vertrekken. 5 minuten later zag ik op mijn mobieltje haar taxi wegrijden. Dit is zo een veilig en goed doordacht systeem dat ik nooit nog zal overwegen (zolang de wet het toelaat) in een reguliere taxi te stappen in Manila.
Een collega heeft Uber ook al in Cebu gebruikt met volledige tevredenheid.
Enige tijd geleden heeft Uber voor Manila cash-betaling mogelijk gemaakt maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.

jiggy

Wow, Yoghurt , perfect systeem.
De wonderen der moderne communicatie.
Zo een super-techneut ben ik zelf niet, maar ga dat volgende keer zeker proberen !

Een taxi boeken, online vznuit België....
Dan denk ik steeds aan Magellan die er 2,5 jaar over deed om vanuit Spanje in de Filippijnen aan te komen en... niet eens de mogelijkheid had om naar zijn baas, Keizer Karel, een SMSje te sturen dat ze goed en wel zijn aangekomen...  :lachen:

Tijd en afstand zijn zéér relatieve begrippen geworden, amper in een maar eeuwen  :biggrinn:

Digos

Maar het kan wel verkeren...

Uber-chauffeur schiet mensen dood en vervoert ondertussen passagiers


Jason Brian Dalton, de man die ervan verdacht wordt zaterdagavond zes mensen vermoord te hebben, is een Uber-chauffeur die tussen het moorden door ook nog passagiers vervoerde. Dat meldt CNN.

"Je ergste nachtmerrie." Zo noemde Paul Matyas van de lokale politie wat er zich zaterdagavond in Kalamazoo, Michigan, heeft afgespeeld. Een man heeft er zes mensen gedood en twee ernstig verwond. "Hij reed rond en doodde willekeurig mensen."

Uber

Intussen raken steeds meer details bekend over de feiten. Zo zou de verdachte, Uber-chauffeur Jason Brian Dalton, tijdens het moorden door nog mensen rondgereden hebben in zijn wagen. "Niet zo ver van mijn huis kreeg hij plots telefoon", vertelt Matt Mellen, een passagier van de man, aan WWMT. "Plots begon hij heel fout te rijden. Hij negeerde verkeersborden, reed veel te snel en ronduit gevaarlijk. Toen hij dan plots stopte, ben ik uit de auto gesprongen en weggelopen."

Mellen vond het opvallend hoe rustig Dalton was. "En ik werd helemaal gek."

Bij Uber bevestigt veiligheidsverantwoordelijke Joe Sullivan dat Dalton voor het bedrijf reed. "We gruwelen van dat zinloos geweld", zegt hij aan CNN. "Ons hart bloedt. We hebben de politie onze hulp aangeboden als dat nuttig kan zijn."

7 uur

Dalton wordt ervan verdacht zes mensen doodgeschoten te hebben. Het eerste voorval was om 17.42 uur en het laatste rond 0.40 uur. Eerst doodde hij een vrouw en even later een vader en zijn zoon. Een paar uur later opende hij het vuur op een auto met vier vrouwen en een meisje van 14 erin. Alleen die laatste overleefde het, al ligt ze wel met levensbedreigende verwondingen in het ziekenhuis. "Een mirakel", noemt openbaar aanklager Jeffrey Getting het.

Motief, iemand?

Wat het motief van de dader is, blijft een raadsel voor de politie. "We kunnen er echt niet aan uit", klinkt het. "Er is niets dat ons aanleiding geeft om het in een bepaalde richting te zoeken. De slachtoffers kenden hem niet en hij kende hen niet."

De 45-jarige Dalton had bovendien geen strafblad. "Hij was een heel gewone man", aldus de politie


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160222_02142537

LIVE ONCE - LIVE IT