Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Absurde regels voor stewardessen Qatar Airways

Gestart door Lorre, dinsdag 17 februari 2015, 15:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Het is een van de snelst groeiende vliegtuigmaatschappijen met een supermoderne vloot maar de regels die door Qatar Airways worden opgelegd aan stewardessen zijn allesbehalve hedendaags te noemen. Zo meldt The Washington Post.

Ook Etihad Airways en Emirates werden door de Internationale Transportarbeiders Federatie (ITF) op de vingers getikt voor flagrante misbruiken maar volgens de Federatie spant Qatar Airways de kroon. ITF legde in een rapport volgende absurde regels bloot die in de contracten van stewardessen worden opgenomen:

- Stewardessen worden enkel aangenomen indien ze single zijn;
- Ze moeten minstens vijf jaar single blijven na aanvang van het contract;
- Indien ze willen trouwen, moeten ze toestemming vragen aan de maatschappij;
- Een zwangerschap wordt aanzien als een contractbreuk en kan leiden tot ontslag.

Geen vooruitgang

Achttien maanden na de oorspronkelijke publicatie van het rapport heeft Qatar Airways op dat vlak volgens ITF geen enkele vooruitgang geboekt. De federatie maant bedrijven, maar ook voetbalclub Barcelona, aan om hun relatie met de airline te herbekijken.

Daags na de publicatie van het artikel ontving The Washington Post een verklaring van Qatar Airways waarin de airline de beweringen weerlegt.

Zo claimde de maatschappij dat ze wel medewerksters die al getrouwd zijn in dienst neemt en single medewerksters moeten geen toestemming vragen om in het huwelijk te treden. Stewardessen moeten ons wel inlichten wanneer ze zwanger zijn, louter uit gezondheids- en veiligheidsoverwegingen", stelde Rossen Dimitrov als Senior Vice President Customer Experience. Indien stewardessen wegens hun zwangerschap niet meer kunnen vliegen "dan worden ze geholpen bij het vinden van een andere functie op de grond."

Qatar Airways kon niet zeggen wanneer deze regels zijn ingegaan. Vorig jaar nog verdedigde CEO Akbar al-Baker de richtlijnen voor stewardessen door te stellen dat de arbeidsvoorwaarden helder zijn. 

"Indien je een job wenst bij Qatar Airways dan geven we jou een document waarin de regels duidelijk gestipuleerd staan", verklaarde hij aan Reuters. Als je de job aanvaardt onder die voorwaarden, dan moet je achteraf niet klagen."

Ondertussen krijgt de airline er flink van langs op social media voor de al te gekke, achterhaalde en seksistische regels die worden opgelegd.


http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/2221687/2015/02/17/De-absurde-regels-voor-stewardessen-bij-Qatar-Airways.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

Blauwvinger

Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:

innka3

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:
ik wel ,ze zien er beter uit als die pensionades van KLM :haha:

jamietagabundok

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:


Zeker de stewardessen, is de meerderheid geen moslim bij Qatar, is echt een allegaartje bij hun,  veelaziaten ook en chinesen, enkele zwarte afrikaanse loopt er tussen. Van alles wat, en ze schenken alcohol, dus met dat moslim zijn vat het wel mee  :biggrinn:



jiggy

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 17 februari 2015, 19:58:41
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:


Zeker de stewardessen, is de meerderheid geen moslim bij Qatar, is echt een allegaartje bij hun,  veelaziaten ook en chinesen, enkele zwarte afrikaanse loopt er tussen. Van alles wat, en ze schenken alcohol, dus met dat moslim zijn vat het wel mee  :biggrinn:


Hetzelfde vastgesteld bij Emirates op de vlucht Brussel-Dakar : meerendeels Belgische stewardessen.
Aangenaam verrassend om op een Emirates-vlucht gewoon in het "Vlaams" te worden aangesproken!

Luc

Kuwait Airways = geen alcohol  :neeneenee:

Voor het opstijgen telkens een aantal schietgebedjes uit de koran  :atyourservice:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:

Wat een reden om niet met Quatar te vliegen  :lachen:  Erg kortzichtig vind ik, maar goed, ieder z'n keus.
Vorig jaar met Royal Jordanian gevlogen en wat TOP  :thumb:
Rich de Nederbelg.

jiggy

Citaat van: Rich op dinsdag 17 februari 2015, 21:39:19
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:

Wat een reden om niet met Quatar te vliegen  :lachen:  Erg kortzichtig vind ik, maar goed, ieder z'n keus.
Vorig jaar met Royal Jordanian gevlogen en wat TOP  :thumb:

:thumb:

@ blauwvinger : hoe principieel ben je daarin? Ik vermoed dat er best heel wat moslims bij Boeing of Airbus werken ! (Doordenkertje...  :daag:)

Lorre

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:

Hopelijk wil je wel een Filipina met donkere ogen, anders heb je een probleem. :haha: :haha:

Amice

Citaat van: jiggy op dinsdag 17 februari 2015, 20:07:00
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 17 februari 2015, 19:58:41
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag 17 februari 2015, 18:49:07
Daarom ga ik ook nooit met Qatar Airways, omdat het moslims zijn.  :atyourservice:


Zeker de stewardessen, is de meerderheid geen moslim bij Qatar, is echt een allegaartje bij hun,  veelaziaten ook en chinesen, enkele zwarte afrikaanse loopt er tussen. Van alles wat, en ze schenken alcohol, dus met dat moslim zijn vat het wel mee  :biggrinn:


Hetzelfde vastgesteld bij Emirates op de vlucht Brussel-Dakar : meerendeels Belgische stewardessen.
Aangenaam verrassend om op een Emirates-vlucht gewoon in het "Vlaams" te worden aangesproken!

Ik ook en wel bij gulf air, was een  :nederlandsevlag: stewardess die in dubai woonde en ook niet meer terug naar  :nederlandsevlag: wilde.
Arabische vliegmaatschappijen hebben mijn voorkeur niet maar ik heb met KLM al eens beroerder gevlogen dan daar mee.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent