Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

Cobra

Een nieuw topic waar iedereen korte zinnen kan plaatsen over zijn NEGATIEVE ervaringen bij het bouwen in de PH.

Dus geen lange verhalen zodat anderen het te veel vinden om te gaan lezen, gewoon kort maar krachtig wat er MOGELIJK zal/kan gebeuren als je gaat bouwen.

A.u.b. ook geen lange verhalen dat jij wel een zeer professionele/vakkundige/betrouwbare bouwvakker gebruikt in de PH.

Dan word het topic weer te lang en onoverzichtelijk en slaat men het over.




Graag enkel korte verhalen uit eigen ervaring zoals b.v. dit :


*Altijd zelf controleren of het profiel voor de muur te metselen wel waterpas staat.

Vertrouw ze 1 keer en controleer het niet en je hebt kans dat je muur 10-30 cm uit het lood staat.

Ik heb het zelf ook gehad en vrijwel iedereen hoor je er over.

Altijd controleren, laat ze geen 5 minuten alleen.[/i]





Das al, korte toelichting en het blijft overzichtelijk.


Als de admin dit topic dan sticky kan maken zodat het bovenaan blijft staan, kan iedereen die wil gaan bouwen het makkelijk vinden.

Moeten wij  niet elke keer opnieuw vertellen en waarschuwen.

Spaart weer energie uit.


Al wat men plaatst, is dus zeer goed MOGELIJK dat het gebeurt, soms vrijwel zeker ook, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Tis dus goed mogelijk dat er ergens in de PH een bouwvakker is die ook(mee)denkt, ik ben hem zelf nog niet tegengekomen.

Dank u voor u aandacht !

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Cobra

*Zorg dat er in de funderingsgleuf en onder de betonvloer plastic ligt om het water tegen te houden zodat het niet samen met (een deel van) de cement uit de beton loopt.

De filipino's doen dat niet, zullen mogelijk zelfs het plastic verwijderen als jij dat er gelegd hebt.

Wat ze wel doen is water er op blijven gooien zodra de bovenkant van het beton uitdroogt zodat het cement er van onder gewoon uit spoelt.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 22 februari 2015, 15:20:08
*Zorg dat er in de funderingsgleuf en onder de betonvloer plastic ligt om het water tegen te houden zodat het niet samen met (een deel van) de cement uit de beton loopt.

De filipino's doen dat niet, zullen mogelijk zelfs het plastic verwijderen als jij dat er gelegd hebt.

Wat ze wel doen is water er op blijven gooien zodra de bovenkant van het beton uitdroogt zodat het cement er van onder gewoon uit spoelt.


Nooit geweten .................goede tip.....(voor mijn strandhuis in de bergen (drie layers hollowblocks op fundering)..... :thumb: :thumb: :happy: :atyourservice:

Voorbeeld van internet........

Cobra

*controleer goed dat ze in de pvc pijpen (voor electriciteitsdraden) die in de betonbekisting weggewerkt worden geen knik maken i.p.v. een vloeiende bocht.

Ga je dan later draden steken naar een schakelaar of stopkontakt doos, krijg je ze er niet in geduwd/getrokken.

Ik heb dat zelf ook gehad, zag het meteen.

Controleer je ze niet en vertrouw je ze 100%, kan je dus een nieuwe pvc pijp met  bedrading in gaan slijpen in of op de muur/het plafond  gaan leggen.



Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Controleer......... of beter........ koop de "iron-bars" zelf want ook hier kan je zwaar worden belazerd.............. :lachen: :jajaja: :jajaja:


Cobra

*Er zijn bouwmaterialenzaken in de PH die verkopen 6 mm kabilla(wapeningstaal) voor 8mm.

Dat type/merk 6 mm zijn ietsje plat/ovaal en daarom beweren ze dat die 8 mm zijn waar ze meer voor vangen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 22 februari 2015, 15:38:37
*controleer goed dat ze in de pvc pijpen (voor electriciteitsdraden) die in de betonbekisting weggewerkt worden geen knik maken i.p.v. een vloeiende bocht.

Ga je dan later draden steken naar een schakelaar of stopkontakt doos, krijg je ze er niet in geduwd/getrokken.

Ik heb dat zelf ook gehad, zag het meteen.

Controleer je ze niet en vertrouw je ze 100%, kan je dus een nieuwe pvc pijp met  bedrading in gaan slijpen in of op de muur/het plafond  gaan leggen.

Gebruik als mogelijk "Polyflex"(brandname) "spiral hose pipe" en ook daar geen scherpe hoeken bij het instaleren....... :jajaja:


bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 22 februari 2015, 15:44:21
*Er zijn bouwmaterialenzaken in de PH die verkopen 6 mm kabilla(wapeningstaal) voor 8mm.

Dat type/merk 6 mm zijn ietsje plat/ovaal en daarom beweren ze dat die 8 mm zijn waar ze meer voor vangen.

Undersizing van steel bars en ook vele andere bouwproducten zijn een ware hoofdpijn hier op de  :smiley-philippines: en ik koop het zelf en controleer het allemaal indien nodig voordat ik betaal...........laat je zomaar een carpenter-of foreman die materialen kopen dan heb je grote kans dat je geflest wordt al zou het niet moedwillig zijn....

bananacreek

Wees nooit gierig op de price/kwaliteit van 220V main-breakers want ik heb meegemaakt dat brand onstond omdat een breaker niet "tripte"................koop nooit EVER (EVER is/was een lokale brandname) breakers...misschien al uit de markt genomen nu....... :weetikniet: :weetikniet:

Ik gebruik GE nu (General Electric)


Cobra

*Pakken met spijkers of andere materialen die veel gebruikt worden, zijn vrijwel elke avond TOEVALLIG helemaal leeg.

Dat komt gewoon heel simpel omdat vele (dus niet ALLEMAAL) filipijnse bouwvakkers zoveel mogelijk mee naar huis nemen.

Dit is wereldwijd hetzelfde, ook in NL/BE gebeurt dat.

Aan te raden is om spijkers etc. gedoseerd te geven aan diegene die ze ook gebruikt, niet zo voor het pakken ergens neer leggen voor iedereen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: