Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

kontroleer voor de aanvang van je bouw altijd de koopakte van je bouwgrond en zoek goed uit of je werkelijk alleen eigenaar bent van de grond.
of ten minste je vrouw of vriendin [vriend] , buitenlanders krijgen sowieso niets op naam.

[clean title ]  je zal niet de eerste zijn die naderhand trammelant krijgt over het eigendomsrecht. :harenuittrekkenpg2:  
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

hallow blocks  zijn enkel goed als je ze 2 meter hoog in de lucht gooit en bij de landing heel blijven  :lachen: .
de meesten zullen dan helaas weer veranderen in zand.

ook hier voor geld revierzand is beter dan zand uit zee, het beste is om zelf te maken of te laten maken met voldoende cement er in verwerkt  , met de mededeling dat ze de gooi proef moeten kunnen doorstaan .

dan maar ietsje meer betalen voor zulks. :dollareyes:   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Er is een gouden regel LAAT ZE NOOIT ALLEEN, blijf er ten alle tijden bij, kan je een dag niet , dan stuur ze gewoon naar huis. De kans is dan kleiner dat ze je muren met dakverf verven .."omdat het te heet was op het dak". Denk nooit dat kan niet fout lopen , BVB ik maakte hen duidelijk dat voor de badkamertegel tegen de houten wand Siliconen te gebruiken voor het bevestigen van de tegels , maar in geen geval op de cemente muur met siliconen, daar het niet op cement blijft "plakken " wegens stofferige ondergrond. Toch moesten ze het proberen , toen de want half bekleed was donderde alles naar onder.
Wat betreft de electrice buizen , trek er eerst de kabels door voordat je ze in de beton legt, een kleine moeite en bespaard je veel ergernis.

Gebruik je veel hout, dan zeker hardhout en wees niet spaarzaam met de "solicnum"

Verder veel succes..... Ik begin er nooooooit meer aan .  :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

panshit

Waarom de elektra pijpen in het beton?
Ik heb ze gewoon net zo als in Nederland achter mij plafond kan overal bijkomen geen problemen als de draad verrot is, de kwaliteit van het elektra draad is toch al slecht.
Ze vonden het maar raar later toen de elektricien kwam vond hij het prachtig kon veel makkelijker de draden trekken.Gebruik geen isolatieband bij de verbindingen maar gebruik plastic kroonstenen.Nog een advies wat ik wil mee geven is gebruik geen blauwe waterpijp snel kans op lekkage ga naar de watermaatschappij en haal zwarte waterslang is goede kwaliteit de verbindingen worden niet gelijmd maar met koppelingen geschroefd de prijs is laag slang kost 22 peso de meter de koppelingen 65 peso per stuk haal de slang niet bij een hardware en vooral niet bij cityhardware deze is van chinese kwaliteit.
Mijn ervaring in Nederland van renovatie van huizen komt mij hier hier heel goed van pas.
Natuurlijk is de kwaliteit van hollowblocks belangrijk maar overdrijf dat niet uiteindelijk komt de sterkte van de cement vulling en steelbar.Kijk eens naar Nederland daar metselen met kalkzandsteen geen cement vulling geen steelbar.De uiteindelijke sterkte van het geheel komt van de beam,s Mijn ervaring is dat het merk Holcim rood heel goed is voor het metselen en vullen van hollowblocks en het finissen Holcin bleu.De prijs die ik nu betaal is voor Holcim rood 238 peso en holcim bleu 235 peso zand 1 kun 400 peso grind 1 kub 5 peso let op het is gewassen zand.

bananacreek

Voor Polyethylene pipe (water)..en ik gebruik dat ook om de electriciteitskabels van het ene gebouw naar het andere (underground)....

Ga voor de MOLDEX FUSION ISO quality welke dikker van wand is en gaat vele jaren mee.....ik heb een honderdvijftig meter in de bergen hangen sedert 1998 en is nog in uitstekende condtion.... :thumb: :thumb:





Flaring tools zelf gemaakt maar nu zij er fittings waarbij dat niewt meer hoeft....














Zeer goed materiaal voor water-connections............. :thumb: :thumb: (mijn mening)



Pinocchio

Citaat van: jens op zondag 22 februari 2015, 20:58:20
ook hier voor geld revierzand is beter dan zand uit zee

In de Filippijnen is het verboden om zeezand weg te halen.

Om te beginnen is dit bijzonder slecht voor de kwaliteit (zout en cement zijn vijanden van elkaar) maar als er zeezand wordt geleverd is dit illegaal weggehaald want hiervoor worden geen vergunningen afgeleverd.

nils

Gebruik goede ruwe materialen, hier een lijstje van criteria.

Sand and Gravel
Choice of materials affects strength of the building.

  • Coral sand should never be used in any
    construction.
  • Coarse sand should be sieved to remove
    stones, fine particles and dust.
  • If the sand comes from a dirty or sea
    water source, it must be washed.



Gebruik geen Koraalzand


Bad example of concrete using coral sand.
Example of the disintegration of concrete due to the use of coral sand. This concrete is returning to powder.
The only action possible at this point is to dig it out and to start again, wasting time, money and resources.



Zand moet de dezelfde en juiste fijnheid hebben


Example of good quality sand. This sand is all of about
the same coarse texture and does not have larger stones in
it or a lot of dust. Sand can be tested by lifting up a
handful and letting it fall back to the ground. If a
significant portion of it blows away instead of falling
straight down, it has too much dust and needs to be
sieved.



Zand moet bij levering niet gemengd zijn met gravel

Example of poorly graded sand. This sand is mixed with
larger stones so that it is already a sand/gravel mixture. If
gravel is now added to this mixture, it will not be suitable
for making concrete because there will be too little fine
material in it to bind it together.



Voorkom vervuiling van het zand op locatie

Bad practice for materials. Debris should not be allowed
to be mixed with any of the ingredients for making
concrete. Such debris seriously weakens the strength of
concrete. This sand will need to be cleaned before it is
used for mixing into concrete. All plastic, leaves, grass,
roots, shells and other debris must be removed before
using sand or gravel for making concrete. Harmful debris
particularly enters the concrete when it is mixed by hand
on the ground.



Gebruik gebroken stenen voor gravel, geen ronde rivier stenen.

Good gravel made of crushed rock, with no larger stones.
Gravel should have maximum size 20mm in order for it to
fit within and around reinforcement and to strengthen
concrete and have few smaller stones.

jamietagabundok

Citaat van: Pinocchio op maandag 23 februari 2015, 09:01:21
Citaat van: jens op zondag 22 februari 2015, 20:58:20
ook hier voor geld revierzand is beter dan zand uit zee

In de Filippijnen is het verboden om zeezand weg te halen.

Om te beginnen is dit bijzonder slecht voor de kwaliteit (zout en cement zijn vijanden van elkaar) maar als er zeezand wordt geleverd is dit illegaal weggehaald want hiervoor worden geen vergunningen afgeleverd.


Zouden zout en wapeningstaal niet nog erger vijanden zijn ?   Denk als je het op lange termijn bekijkt wel.

opinie

Citaat van: jamietagabundok op maandag 23 februari 2015, 13:57:23
Citaat van: Pinocchio op maandag 23 februari 2015, 09:01:21
Citaat van: jens op zondag 22 februari 2015, 20:58:20
ook hier voor geld revierzand is beter dan zand uit zee
In de Filippijnen is het verboden om zeezand weg te halen.

Om te beginnen is dit bijzonder slecht voor de kwaliteit (zout en cement zijn vijanden van elkaar) maar als er zeezand wordt geleverd is dit illegaal weggehaald want hiervoor worden geen vergunningen afgeleverd.
Zouden zout en wapeningstaal niet nog erger vijanden zijn ?   Denk als je het op lange termijn bekijkt wel.

De chloride uit zout verbindt zich met de calcium uit de cement en vormt calciumchloride, dat als een harder werkt. Het beton zal sneller harden en calciumchloride werd daarom in kwaaitaalbeton gebruikt om de productie te versnellen (kosten drukken door meer stuks per mal per dag).

Echter in gewapend beton zal dit product een reactie aangaan met de roestlaag op het ijzer en ijzerchloride vormen. Onder invloed van lucht en water wordt er steeds een nieuwe roestlaag gevormd die gevangen zit tussen het ijzer en het beton. De druk zal uiteindelijk de buitenste laag beton losbreken van de wapening.

Het betonrotproces kan vermeden worden door:
  • het kiezen van een lage water/cementfactor,
  • een voldoende betondekking te garanderen (wapening diep genoeg plaatsen),
  • het vermijden van de verhardingsversneller calciumchloride (nu in de bouw verboden).

Pilaren voor of na de muren

Zoals in het voorbeeld van bulldozer: het kan ervoor maar let niet op enkele centimeters uitsteek en voorzie voldoende overlapping tussen uitsteek en ijzers in de muren. Planken zijn best niet te glad om een betere grip te voorzien van de specie achteraf op de pilaren.

Achteraf: zorg dat de bewapening diep genoeg zit. Doorlopend in een hoek van 90° of het uiteinde omplooien waar de pilaar komt.
Fundering: diep en pilaarbewapening erin verzinken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stijn54

Ik heb er geen verstand van maar bij het bouwen van buildings worden de pilaren toch eerst geplaatst? Of is dit anders dan bij een huis?