Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

BartD

Laat ons hopen...

Ondertussen heb ik gezegd dat ik eerder bereid ben om haar fondant chocolade op te sturen via een Balakbyan. In de Colruyt kost fondant 37â,¬ per 10 kilo en het versturen is 40â,¬.

(Liever dat dan geld op te sturen)

Met die chocolade kan ze snoepjes maken om te verkopen, zoals ze eerder deed/doet om te verkopen op haar werk.

Dit zie ik als een tussenoplossing voor haar geldnood.

Ik wacht tot na mijn reis om de knoop door te hakken.

En weer terwijl ik dit schrijf, haar vader stelde als voorwaarde dat het trouwfeest/trouwen daar moest gebeuren (kostprijs 150K pesos volgens haar)
Zij werd ongeduldig op een bepaald moment en vertelde me om ineens voor een fiancee visum te willen gaan.
Toen ik haar vroeg over de vraag van haar vader was het antwoord: "We can postphone it"...


Hmmmmmm

Amice

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 11:05:39
Eigenlijk vroeg ze in september of ik wou helpen met de studies van haar broer. Toen heb ik neen gezegd maar achteraf 2000pesos opgestuurd.
Toen ik wegging in december heb ik 9600pesos gegeven (overschot van de borg van een gehuurde studio)
In januari ...een week later vroeg ze 500â,¬ omdat ze was bestolen...
Gisteren zei ze dat ze depressief was doordat de huisbaas 3 maanden achterstal wil.

Ze zei erbij, dat ze het eerst niet wou vertellen omdat ik haar weer een scammer zou noemen.

Ik heb haar niks gegeven buiten die 2 bedragen (2000 en 9600).



Heeft zij gedurende jou verblijf daar gewerkt en heeft ze uberhaupt werk?

Zo niet dan zou het kunnen zijn dat ze de inkomsten die ze normaliter vergaard als jij er niet bent, nu dus mist en jou de rekening alsnog presenteert.

In alle andere gevallen zou ze die rekening dan zelf hebben kunnen betalen, toch?
Dit soort praktijken doet me weer denken aan een hoer (ze was echt geen freelancer) in La cafe die me vroeg Amice, hoeveel kost een behandeling in het ziekenhuis als je een tricycle ongeluk hebt gehad?
Ik zei nou minstens P25000 maar haar mamasang zei meteen nee P35000 for private hospital .
Waarom vroeg ze dat????? Om haar noorweegse vriendje een poot uit te trekken, ze had uiteraard helemaal niets en was daarna bezig een duitser onder de tafel aan het af te trekken, waarvoor ze ook nog eens P2000 kreeg. Het zijn keiharde slimmerikken als je de verkeerde hebt.


Toch even als contrast:
De moeder van mijn vriendin kreeg P30000 government geld voor heropbouw van haar huis vanwege typhoon Yolanda.
Er staat nu een geheel nieuw en groot huis welliswaar van hout maar degelijk en ogenlijk.
â,¬ 500 zou dus een geheel nieuw huis kunnen betekenen in de province. Hoezo bestolen dan? :weetikniet:




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

BartD

11600 peso is voor velen daar al een dubbel maandloon, een sales lady in een mall vangt iedere maand circa 6000 peso.

Is jouw 'vriendin' uit de provincie of een grootstad, woont ze alleen of bij haar ouders en broers/zussen? Wat studeerde ze, niet dat ik hoog oploop met de universitaire diploma's aldaar, maar soit.  Heeft ze een job momenteel, denk het wel van je spreekt van collega's? Eigen pc en internetaansluiting of chat ze in een internetshop? Dure smartphone of een simpel gsm'etje? Werken haar ouders, haar broers/zussen? Hoe oud is ze? Haar ouderlijk huis bezocht of enkel de ouders op een neutrale plaats ontmoet?


Ze beweert 12500 te verdienen, ze werkt op een universiteit in een provinciestadje van 150000 inwoners. Ze is de kostwinner van haar broer, een neefje en nichtje. Broer gaat naar dezelfde school/universiteit waar zij werkt. Neefje en nichtje gaan naar lagere school.
Ze studeerde master criminologie. Internet is op school, FB is met simkaart, ze heeft een versleten pad gelijk samsung galaxy. Ouders zijn boeren in een dorpje op een uur rijden.
Ouderlijk huis bezocht en daar overnacht. Ze is 29 worden.

BartD

Amice, mijn maag keert om als ik het woord hoer lees...ik wil het niet geweten hebben. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? Of ben ik helemaal wantrouwig geworden. In alles zie ik iets negatiefs. (Eigenlijk is het niet gezond om hier verder te lezen, ik duw mezelf dieper in de negativiteit)

Ik heb haar bezocht op haar werk en kennis gemaakt met haar bazin en collega's.

En ik toen ik daar was, was zij gaan werken. En op FB foto's gezien van het kerstfeestje met die collega's.

Amice

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:14:01
Amice, mijn maag keert om als ik het woord hoer lees...ik wil het niet geweten hebben. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? Of ben ik helemaal wantrouwig geworden. In alles zie ik iets negatiefs. (Eigenlijk is het niet gezond om hier verder te lezen, ik duw mezelf dieper in de negativiteit)

Ik heb haar bezocht op haar werk en kennis gemaakt met haar bazin en collega's.

En ik toen ik daar was, was zij gaan werken. En op FB foto's gezien van het kerstfeestje met die collega's.

Nou mooi toch dat ze werk heeft, dan valt ze in ieder geval niet in die categorie.
Overigens is daarmee dan ook een reden gegeven voor de hoogte van het gevraagde bedrag. Immers voor arme lui is â,¬ 500 een hoop geld, terwijl voor iemand die werkt en kostwinner is het al een te overziend bedrag vindt.

Overigens wordt ze voor master degree wel onderbetaald.
Met haar opleiding zou ze zo captain en uiteindelijk colonel bij de pnp kunnen worden. Een captain verdient daar p40000 tegenwoordig.

Let je wel op? want tot de opleiding van die dame behoort ook zwarte band judo en karate.  :lachen:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

BartD

Geen probleem, ik zit in een hogere gewichtsklasse en we hebben het eens geprobeerd. Ik ken toevallig ook wat worpen en knepen ;-)


Lorre

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:36:41
Geen probleem, ik zit in een hogere gewichtsklasse en we hebben het eens geprobeerd. Ik ken toevallig ook wat worpen en knepen ;-)

Zo zo, al Mister Grey uitgehangen daar.  :floet: :floet:

BartD

Wat ik eigenlijk zou willen weten...

Welke vragen mag, kan en moet ik stellen om zeker te zijn?

Ze verweet mijn negativiteit en zei dat wat ze typt hetzelfde is als wat ze zegt.

Door die onzekerheid of het echt is of mijn negatieve gedachten of manipulatie, ben ik stilaan gek aan het worden.

BartD

Mister Grey?

Ik vond het persoonlijk snel dat het na dag 3 al zover was... maar niemand mocht het weten.

Adik

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:43:02
Wat ik eigenlijk zou willen weten...

Welke vragen mag, kan en moet ik stellen om zeker te zijn?

Ze verweet mijn negativiteit en zei dat wat ze typt hetzelfde is als wat ze zegt.

Door die onzekerheid of het echt is of mijn negatieve gedachten of manipulatie, ben ik stilaan gek aan het worden.

Ik lees je openingspost nog eens? Jullie kennen elkaar sinds augustus 2014? Zou je het niet gewoon rustig aan doen? De zekerheid die jij probeert te bewerkstelligen lijkt me niet reeel? Ook in een gewone relatie komen deze dingen voor en groei je uit elkaar of naar elkaar toe? Geniet gewoon van het moment. Wees gelukkig?!