Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

BartD


Lorre

Augustus 2014 haar leren kennen, in december een hele maand bij haar geweest, haar vader spreekt al van trouwen? :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: Die ziet in jou al de kip met de gouden eieren en dochterlief zit als een broedende hen op haar schatkist.

Neem je tijd en brei er gerust nog 1 of 2 jaar aan vast, leer ze kennen en beslis dan. Het kan voor geen van beiden precies snel genoeg gaan...

Blauwvinger

Stuur elke maand vast bedrag naar haar toe. ( Wat je kunt missen) bijv. 100 of 200 euro p/m.

Erbij zeggen, dit is het max meer kan en krijg je niet.!!!!

Laat ze een keer overkomen op tourist visum om elkaar beter te leren kennen.

En zelf een paar x naar  :smiley-philippines:

:atyourservice:





Lorre

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 25 februari 2015, 13:04:30bijv. 100 of 200 euro p/m.

Meteen een verdubbeling van haar maandloon, wedden dat ze je nog liever gaat zien?

Je kan ze ook maanden aan de waggel houden zonder iets (dus ook geen chocolade) te sturen en kijken hoe ze reageert. Vertel haar dat je moet sparen voor je volgende trip naar haar.




Amice

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:43:02
Wat ik eigenlijk zou willen weten...

Welke vragen mag, kan en moet ik stellen om zeker te zijn?

Ze verweet mijn negativiteit en zei dat wat ze typt hetzelfde is als wat ze zegt.

Door die onzekerheid of het echt is of mijn negatieve gedachten of manipulatie, ben ik stilaan gek aan het worden.

Dat van die negativiteit van jouw kant vind ik opmerkelijk.

Ik heb zelf ook een zus van mijn vriendin die dezelfde opleiding heeft maar als er iemand "suspicious " is dan is die het wel. Uiteraard brengt dat de opleiding en vakervaring met zich mee, maar om haar dan daarmee te overtreffen moet je dus van goede huize komen. Zover was ik nog niet gekomen bij die zus, dus wellicht zou je een stap minder daarmee kunnen zetten. just my 2 cents.

En inderdaad kun je het beter tijd geven dan overhaast te trouwen, dat geeft zij eigenlijk ook al aan door te zeggen"we can pospone it".

Het zijn overigens geen dommerds die deze opleiding hebben gedaan, zoals meer filipina's manipuleren ze maar toch valt me dat bij haar mee(dat kan per persoon verschillen uiteraard).
Ze zijn wel getraind om bepaalde signalen snel te interpreteren en weten daardoor behoorlijk wat achtergronden te achterhalen, die ze overigens ook goed geheim kunnen houden.

Ik heb al vaker van haar moeten horen" oh dat wist ik al lang" als bevestiging op een familiegebeuren of dergelijke. Belangrijke zaken meldt ze dan weer wel zonder dat erom wordt gevraagd.

Al met al denk ik dat die dus ook nog wel enige integriteit hebben en dat is een goede eigenschap, die ze mee krijgen. :thumb:

Vraag is echter of jouw dame bar exam heeft gedaan en zo ja of ze zich op de vacature lijst van de overheid heeft aangemeld? Indien een of beiden niet is gebeurt krijgt ze moeilijk een functie bij de PNP.
Die bar exam is een voor hun dure aangelegenheid en dat zou nu juist een goede investering zijn om ze te helpen als ze die nog niet gedaan heeft.






Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 25 februari 2015, 13:04:30
Stuur elke maand vast bedrag naar haar toe. ( Wat je kunt missen) bijv. 100 of 200 euro p/m.

Da's makkelijk geld verdienen   :jajaja:  :happy:  :handenwrijven:    Ik ga meteen een sexy jurkje kopen en een doos make up en vlug achter de cam   :dollareyes: :dollareyes:  :lachen:
Rich de Nederbelg.

jiggy

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:14:01
. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? .

Dat is niet uitzonderlijk daar. Het bellen tussen verschillende providers is vrij duur daar, dus... meerdere simkaarten is normaal, en GEEN reden tot achterdocht.

Lorre

Citaat van: Rich op woensdag 25 februari 2015, 13:55:58
Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 25 februari 2015, 13:04:30
Stuur elke maand vast bedrag naar haar toe. ( Wat je kunt missen) bijv. 100 of 200 euro p/m.

Da's makkelijk geld verdienen   :jajaja:  :happy:  :handenwrijven:    Ik ga meteen een sexy jurkje kopen en een doos make up en vlug achter de cam   :dollareyes: :dollareyes:  :lachen:

Rich, op welke site meld jij je aan, want dat ik zien!!! :lachen: :lachen:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 09:19:48
Sinds augustus 2014 ben ik in contact gekomen met een Filipijnse via FilipinoCupid. Na wat over en weer gemaild te hebben zijn we beginnen communiceren via Facebook. In december ben ik heel de maand daar geweest en de reis is al geboekt voor april tot half mei. Ik neem haar mee naar Hong Kong voor enkele dagen.
Tijdens mijn verblijf heb ik haar ouders ontmoet, collega's, vrienden en kennissen. Via FB hadden we ons verloofd, voor zover dit iets betekent.

Tot dan leek alles goed.

Helaas heeft ze een alarmsignaal laten afgaan door een week nadat ik terug was mij om een aanzienlijk bedrag te vragen. (Wat ik eerst ging doen en ben (gelukkig) teruggekeerd op die beslissing)
Normaalgezien zou ik daar direct een einde aangemaakt hebben met de "relatie"... er zijn constante ups and downs.
Ik een kwade bui had ik haar gevraagd of ze een scammer was dat ze mij tot nu toe regelmatig eens doorsteekt en toen beweerde dat ik haar had gekwetst. (manipulatie?)
Voordat ik begon met de zoektocht naar een Filipijnse ben ik verschillende "scam-warning sites" gaan bestuderen en ben ik extreem voorzichtig.

Toch wil ik haar een kans blijven geven.
Terwijl de twijfels terugkeren op bepaalde momenten.

Ze zegt dat ik te negatief ben en geen vertrouwen heb, terwijl ik regelmatig toch enkele leugentjes ontdek. Vooral tegenstrijdigheden...
Terwijl ikzelf zeer open en eerlijk ben. Het vertrouwen dat ze van mij wenst is voor mij een blind vertrouwen. Is het normaal dat men liegt en verzwijgt, wetende dat het een toekomstige partner betreft?

Of flip ik?

Graag deftige antwoorden aub, geen gezever! Ik wil erin blijven geloven en wacht af tot ik van daar terug ben.

liegen is geen basis voor een huwelijk , geld vragen evenmin. dit moet zij toch weten dacht ik zo .
wees op uw hoede en laat je niet te veel poen afpakken , dan kan er niet veel gebeuren .
op je post uit gaande denk ik dat jij niet de domste bent Bart , dus doe je ding en trek zelf je conclusie.

veel succes .
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Adik

Wat er eigenlijk gebeurd is dat liefde/ verliefdheid ( en daarmee je kwetsbaarheid) sneller groeit, dan dat je elkaar leert kennen en vertrouwen. Daar verander je niets aan tenzij je beide de tijd neemt.

Blijkbaar heeft de vriendin inderdaad druk van haar familie. Dat is haar vangnet, en daar is ze in bepaalde mate van afhankelijk. Anderzijds als het zo moeilijk ligt om haar financieel te steunen, kun je niet van haar verwachten afstand te nemen van haar familie.

Dan heb ik het niet over haar volledig financieel onderhouden (want dan is ze min of meer afhankelijk van jou). Maar een bijdrage in de maandelijkse lasten zou m.i. (Als je het kan missen) naar verloop van tijd toch wel bespreekbaar moeten zijn? Als je van iemand houdt dan gun je dat elkaar toch? Net zoals de ander haar best doet 'gehaaid' gedrag (elke vrouw heeft haar geheimpjes) achterwege te laten.  Vrouwen zijn vaak veel gerafineerder dan mannen dus dat zal vast nog wel eens achteloos gebeuren maar dit ter zijde.

Dit zijn voorbeelden welke mijns inziens een houding zijn die onontbeerlijk is als je een relatie op afstand hebt. Je kunt immers al veel dingen niet doen, als je dan ook nog eens de dingen die je wel kunt doen op een weegschaaltje gaat leggen blijven er wel weinig redenen over om een relatie in stand te houden.