Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: jiggy op woensdag 25 februari 2015, 14:05:19
Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:14:01
. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? .

Dat is niet uitzonderlijk daar. Het bellen tussen verschillende providers is vrij duur daar, dus... meerdere simkaarten is normaal, en GEEN reden tot achterdocht.

Bellen tussen Smart en Globe (of TM) bijvoorbeeld is 6 peso per minuut...van een gsm naar een landline 11 peso per minuut.

Vele mensen hebben hier twee, drie.... of wel vier SIM kaarten..............velen zijn totaaaal verslaafd an cellphones en staan daar op te rammen met hun ogen gesloten.....velen gebruiken een SIM card om op facebook te komen ..en blijven....totdat alle tegoeden op zijn.... :lachen: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:


jiggy

Citaat van: bananacreek op woensdag 25 februari 2015, 14:35:37
Citaat van: jiggy op woensdag 25 februari 2015, 14:05:19
Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:14:01
. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? .

Dat is niet uitzonderlijk daar. Het bellen tussen verschillende providers is vrij duur daar, dus... meerdere simkaarten is normaal, en GEEN reden tot achterdocht.

Bellen tussen Smart en Globe (of TM) bijvoorbeeld is 6 peso per minuut...van een gsm naar een landline 11 peso per minuut.

Vele mensen hebben hier twee, drie.... of wel vier SIM kaarten..............velen zijn totaaaal verslaafd an cellphones en staan daar op te rammen met hun ogen gesloten.....velen gebruiken een SIM card om op facebook te komen ..en blijven....totdat alle tegoeden op zijn.... :lachen: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:


Bedankt, Creek. Bij deze bevestigd : meerdere Sim- kaarten hebben is niets verdachts, ongeacht de reden  :biggrinn: :thumb:

bananacreek

Citaat van: jiggy op woensdag 25 februari 2015, 15:08:42
Citaat van: bananacreek op woensdag 25 februari 2015, 14:35:37
Citaat van: jiggy op woensdag 25 februari 2015, 14:05:19
Citaat van: BartD op woensdag 25 februari 2015, 12:14:01
. Zouden die 2 simkaarten dan toch iets betekenen? .

Dat is niet uitzonderlijk daar. Het bellen tussen verschillende providers is vrij duur daar, dus... meerdere simkaarten is normaal, en GEEN reden tot achterdocht.

Bellen tussen Smart en Globe (of TM) bijvoorbeeld is 6 peso per minuut...van een gsm naar een landline 11 peso per minuut.

Vele mensen hebben hier twee, drie.... of wel vier SIM kaarten..............velen zijn totaaaal verslaafd an cellphones en staan daar op te rammen met hun ogen gesloten.....velen gebruiken een SIM card om op facebook te komen ..en blijven....totdat alle tegoeden op zijn.... :lachen: :lachen: :crazy: :crazy: :crazy:


Bedankt, Creek. Bij deze bevestigd : meerdere Sim- kaarten hebben is niets verdachts, ongeacht de reden  :biggrinn: :thumb:

Ik loop vaak te zeiken hier waarom ze zoveel SIM kaarten hebben en/of telkens van nummer veranderen en soms worden hun sim-kaarten ongeldig omdat ze zulks een langere tijd niet gebruikt hebben......... en dan komen ze weer met een nieuw nummer............dus om het kort te houden...meerdere SIM cards is geooon IN hier en je bent GEK als je maar één SIM kaart hebt volgens de normen hier...vooral onder de jongeren........totaal niets verdachts aan.

Bel je van SUN naar SUN dat is dan gratis.......evenals met bepaalde Globe (of TM) plans dan kun je gratis van Globe naar Globe bellen (TM is van Globe) ...en ook zo van SMART naar SMART...enz. enz........hier staan  ze met 5 man SIM kaarten te verkopen naast UNITOP.....dag in...dag uit...voor jaren..........

nils

Wellicht een wat late reactie, maar mijn ervaring is dat het opsturen van geld alleen geen directe indicator is van een foute relatie.
In onze kennissenkring zijn er ook die meerdere honderden euro's per maand opsturen en samen gelukkig zijn.

Ik heb wel eens op die sites van scamverhalen gekeken en
is mij opgevallen dat de meeste scammers een problem-magnet of een gold digger zijn.

Een problem-magnet is iemand die je helpt met het doen van de was, waarna de wasmachine stuk gaat.
Vervolgens wordt ze opgelicht door de leverancier en heeft ze zelf ook nog een lening afgesloten om een andere wasmachine te kopen.
Gedurende de installatie breekt haar broer zijn hand en kan ze de ziekenhuiskosten niet betalen.
Daarnaast heb je ook gewoon golddiggers, die op kosten van jouw portemonnee een hoge levensstandaard erop nahouden.

Als laatst heb je ook de trouwe filipina die een arme en hulpbehoevende familie heeft en
zich verplicht voelen om alle problemen op te lossen.
Mocht dat het geval zijn, moet jezelf bepalen waar je de grens trekt.


klootzakken (voorheen Jens)

een klein beetje geld op sturen naar fam of geliefden op de fils is niets mis mee , natuurlijk naar gelang je het zelf kunt missen . maar je moet er niet zo nodig een onderbuik gevoel bij krijgen . als ik in de gaten kreeg dat zij mij alleen voor de poen nodig had en leugens op mijn mouw probeerden te spelden , was ik er snel klaar mee . af crossen  :copulatie: en  :dump: die hap . er zijn immers genoeg meisjes die het wel goed bedoelen , geen handvol maar een land vol . dus bij gegronde twijfel  :daag: . verliefdheid is nu eenmaal een spel en het breekt uit bij de pit . daar kunnen wij mannen nu een maal niets aan doen, zo'n  doosje trekt nu eenmaal meer dan 10 paarden. het zij zo.

ik heb trouwens nooit begrepen hoe een man het toe laat om direct verliefd te worden op een meisje van zo'n site die ook nog eens aan de andere kant van de wereld woont  :ikkeniebegrijp: . het kost immers handen vol geld en de Nederlandse man staat nu eenmaal bekend als gierig .           is het avontuur? of gewoon geiligheid of is het dat de man in spe hier geen vrouw aan durft te kijken dus bleu? . of speelt leeftijd een rol? [jong blaadje] .of is het de gemakzucht van de man want in de fils is het niet zo moeilijk om een meisje te versieren , daar heb je echt geen slingers of ander versiersel voor nodig.  of zo als bij mij [normen en waarden van een Filipijnse vrouw] die van de meeste  :nederlandsevlag: vrouwen zijn ver te zoeken aldus mijn mening. het kan ook zijn dat de man op Aziatische types valt .

verder heb ik wel eens gedacht dat vrouwen van een andere planeet komen , en wel van de planeet pluk ze . je moet ze hebben je wil ze hebben maar in feite kun je ze niet hebben . een vrouw is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad en kost handen vol geld en energie.

lang leve de vrouw .

:lachen:





     

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

spo0n

Ik zou heel voorzichtig zijn, zeker als ze afkomt met het vragen van een groot bedrag. Zoiets doe je nu eenmaal niet. Maarja, "it's more fun in the Philippines" zeggen ze dan!

Als je hun op leugentjes betrapt komen ze altijd wel met een excuus af dat je hun niet vertrouwt of dat je hun niet vergelijken met je vorige relatie met een filipina...

ach, ... en dan de ouders! Je relatie met je vriendin mag nog zo goed zijn... Als de ouders tegenvallen! Als ze je als een ATM zien, vergeet het maar!

Ik ga mijn nieuw verhaal eens posten! In de Filippijnen kan echt alles! lol

BartD

Ondertussen is mijn vertrouwen nog niet terug in haar sinds ze die 25K vroeg in januari en ik ben teruggekeerd na mijn tweede reis.
Ik heb haar een laptop gegeven en betaal nu maandelijks haar internet om in contact te blijven.
Ondertussen al geboekt voor september en haar voorgesteld om een toeristenvisum aan te vragen om te zien of het wel echt klikt.
Toen ik bij haar was, was dit tussen de familie en we hadden weinig momenten alleen en echte gesprekken hebben we niet kunnen voeren. Zelf tijdens onze trips naar Hong Kong en Legaspi was ze niet open (in de conversaties)
Ondanks dat ik er in wil geloven heb ik nog steeds mijn twijfels.
Nu weer in een bui van ongenoegen omdat er zelfs in de laatste gesprekken op webcam geen inhoud zat in die gesprekken heb ik gevraagd of we er wel verder mee zouden moeten gaan in onze relatie.
Ze heeft gezegd dat ze er zelf in wil blijven geloven en verder wil gaan.
We hebben nu een pauze ingelast.

Ik ga zelfs professionele hulp zoeken om te zien of ik wel met een probleem zit naar vertrouwen toe of om te weten of zij zo manipulatief is.
Ziet ze mij echt graag of is het voor het visum?
Twijfels en onzekerheden overmeesteren mij.
Ligt het aan de cultuur, taal, ingesteldheid of aan de persoon? Zowel ikzelf als zij.

Een maat noemde mij een mentale SMer omdat ik mezelf zo kwel.

'k Moet toegeven dat dit bericht eerder iets zou kunnen zijn op een forum rond psychologie héhéhé

Luke

Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 07:03:52

Een maat noemde mij een mentale SMer omdat ik mezelf zo kwel.

'k Moet toegeven dat dit bericht eerder iets zou kunnen zijn op een forum rond psychologie héhéhé


Had (heb) je dat probeem ook al met vorige relaties?
Filipinas verwachten dat jij de baas bent en het laatste word hebt.
Anders ben je een speelbal voor hen (en de familie)

Ik begrijp niet dat je geen moment met haar alleen had. Ben je dan al die tijd bij de familie in gebleven???
Zelfs niet alleen uitgaan???

gertve

Ik heb ook veel 'koetjes en kalfjes' gesprekken met Jackie, en ik denk dat dat door de PH cultuur komt. Op directe vragen krijg je niet altijd antwoord, iets wat we in NL niet gewend zijn. Verschil in opleiding (ze zegt vaak dat ik slim ben) gecombineerd met geen zichtverlies willen lijden, daar hou ik het op. Geen reden op zich voor argwaan.


BartD

Het zou mijn eerste relatie zijn.
We zijn enkel alleen geweest tijdens 2 korte reisjes.