Verhuizen van Dumaguete naar Baguio, wat is de beste oplossing?

Gestart door Ifugao, donderdag 19 maart 2015, 01:53:48

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Ifugao op donderdag 19 maart 2015, 09:16:19
Dank zover voor alle antwoorden. Ik ga uitzoeken of er een Lipat Bahay service in Dumaguete zit. Creeck, ik ben nog niet bij 2GO geweest omdat ik nog in Baguio zit. Maar ik ga ook daar navragen als ik weer thuis ben.
Amice: Als ik naar Batangas zou kunnen per Ferry zou dat ook geweldig zijn, eenmaal in Batangas ben ik zo in Manila en Baguio. Maar of er directe ferries tussen Dumaguete en Batangas zijn weet ik niet. Ook dat ik uitzoeken als ik weer thuis ben.

Naar mijn weten zijn er geen direct ferries tussen Dumaguete en Batangas.....

Ik ga morgen (moet eerst naar de bergen morgen) of zaterdag toch even vragen bij 2GO of er mogelijkheden zijn om een motor te verschepen op het passagiers schip...oftewel een container...

Dapitan-Dumaguete-Cebu-Manila

Ifugao

Citaat van: innka3 op donderdag 19 maart 2015, 09:47:37
waarom geen container huren met vervoer ,en alles er in.ook de motor,en zelf met de auto er
heen gereden. :hoedjeaf:

Ook daar heb ik al aan gedacht, ik moet het allemaal nog uitzoeken.

bananacreek

Ik ben naar 2Go in Looc geweest en het meisje die daar verantwoordelijk is voor deze informatie moest het allemaal eerst aan de security guard vragen want waarschijnlijk wist die meer dan zij deed................... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief:.... :stomstomstom: :stomstomstom:



Een motor van normale omvang zeg 125-175 cc gaat tussen Dumaguete en Manila P2200 kosten en dan moet men een xerox van de O.R + C.R. overhandigen....

Een auto kan ook maar ik was even vergeten welk model u had en die prijs hangt dan ook van de afmetingen af (meer dan het gewicht dacht ik)....

Ze nemen ook containers mee (weet niet of ze een lege brengen en vol ophalen) met maximale afmeting een 20 footer @ tussen de 39 - 40 duizend pesos en het gewicht maakt niet uit............. :hoedjeaf:

Ifugao

Geweldig dank Creek, hier kan ik wat mee!  :thumb: Een motor kan dus inderdaad mee op de 2GO ferries. Een email naar hen is nooit beantwoord.
Woensdag ben ik weer in Dumaguete en zal het verder uitvogelen. Ik zal Dumaguete missen, ik vind Baguio maar niets om te wonen. De afgrijselijke drukte, de afschuwelijke dieselvervuiling etc. vreselijk gewoon. Maar ja, hopelijk is het maar tijdelijk.   

bananacreek

Met zulke maatschappijen kan je de zaken beter "over de toonbank bespreken"  ...hier moest de security guard ook de zaak voorlichten...laat staan dat ze een email gaan sturen............ :lachen:

Je kan bijvoorbeeld de motor alleen meenemen of alles inclusief in een container ....40 duizend is natuurlijk nog wat maar als het noodzakelijk zou zijn dan moet het maar......maar dat zijn mijn zaken niet ...maar ik was toch wel benieuwd of dat zou kunnen en nu weet ik het antwoord.................

Inderdaad...ik ben daar nog nooit geweest maar ik zou voor geen prijs in Baguio willen wonen....

Hoop dat alles snel voor elkaar komt voor u......... :hoedjeaf:



bananacreek

Citaat van: Ifugao op zaterdag 21 maart 2015, 14:10:27
Geweldig dank Creek, hier kan ik wat mee!  :thumb: Een motor kan dus inderdaad mee op de 2GO ferries. Een email naar hen is nooit beantwoord.
Woensdag ben ik weer in Dumaguete en zal het verder uitvogelen. Ik zal Dumaguete missen, ik vind Baguio maar niets om te wonen. De afgrijselijke drukte, de afschuwelijke dieselvervuiling etc. vreselijk gewoon. Maar ja, hopelijk is het maar tijdelijk.   

Vergeet niet de antartica temperaturen daar in Baguio s'nachts......het is hier nu 24 graden en dat straks weer 22 graden worden?......kan mijn oorkleppen niet vinden ..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:

In Baguio is het vaak 14-16 graden in de nacht.......... :negatief: :negatief:


jiggy

Wel... Ik ben 1x in Baguio geweest in juli.
De luchtvervuiling viel daar best mee, niet eens gemerkt.  Komende uit Manila was het zelfs een "hele verademing" daar.  Er is heel wat groen in de stad, niet?
En... ook de temperaturen vond ik héérlijk. Overdag 26 C° en 's nachts 16 C°. Net een Europees klimaat.
Geen aircon noch electric fan nodig.
Het is niet voor niets dat de presidentiële mansion daar is, toch ?

Ifugao

Het klimaat vind ik ook niet het probleem. Koele nachten zijn juist heerlijk om te slapen, geen gezweet in je bed etc. en toch overdag lekker warm zonder de hoge vochtigheid. Ik vind voornamelijk de drukte, het verkeer en de vervuiling een probleem.

Lorre

Citaat van: Ifugao op zondag 22 maart 2015, 01:00:41
Het klimaat vind ik ook niet het probleem. Koele nachten zijn juist heerlijk om te slapen, geen gezweet in je bed etc. en toch overdag lekker warm zonder de hoge vochtigheid. Ik vind voornamelijk de drukte, het verkeer en de vervuiling een probleem.

Pas je aan, je bent in een GASTland.  Verhuizen is een optie...  Zwart-wit he!