Welke ziektekosten verzekering meest geschikt voor mij op de Filipijnen?

Gestart door TranceXL, vrijdag 20 maart 2015, 06:38:10

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: stijn54 op woensdag  8 februari 2017, 02:42:42
CM Belgie beperkt de landen waar hun reisbijstand geldt vanaf 1.1.2017. De Filipijnen zijn  er niet meer bij grrr.

Zo te zien alleen nog Europa, de Franse overzeese gebieden en een aantal landen in Noord-Afrika en Midden-Oosten. Er werd waarschijnlijk teveel misbruik van gemaakt. Voor degenen die feitelijk in de Filippijnen wonen met domicilie in België is dat  :negatief:

https://www.cm.be/binaries/Geografische-dekking-CM-reisbijstand_tcm375-181019.pdf
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Yoghurt69

toen ik mijn Filipijnse vriendin vorige week om een World Assitance Card (voorheen E111) stuurde bij de CM vermelde de loketbeambte het heugelijke nieuws
Altijd was ik bij de Christelijke mutualiteit aangesloten en zonder enige communicatie of korting kunnen zij blijkbaar eenzijdig hun dekking schorsen voor medische tussenkomst.
Dus maar even Ethias geraadpleegd ivm. dekking van mijn polis Assistance: 500.000 € dekking in de gehele wereld met een maximum verblijf van 90 opeenvolgende dagen.

Luc

Ik vrees dat die de prijs van hun polissen in de toekomst fors gaan verhogen aangezien die enkel moesten uitbetalen wat de CM niet vergoedde. Als ze nu de volledige som gaan moeten uitbetalen zal dat gevolgen hebben.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Yoghurt69

is ook mijn vrees Luc
zelf heb ik een polis met extra waarborgen en voertuigen
Een gezin betaalt 55€ jaarlijkse premie bij Ethias en veel extra's zijn bijkomend verzekerd bovenop de medische kosten.
Zelfs met een  :smiley-philippines: wiskunde opleiding ... :ikkeniebegrijp:

Luc

Het grootste voordeel van een reisbijstand is dat ze de medische kosten voorschieten en alles op afstand regelen. Daarna betaalde CM het bedrag terug aan de reisverzekeraar. Zonder reisverzekering moet je alles ter plaatse zelf betalen en daarna krijg je dat bij thuiskomst door CM terugbetaald na het indienen van alle rekeningen en voorschriften.

Dan hebben ze ook nog populaire vakantielanden geschrapt zoals Thailand, de VS, Australië, Canada... en inderdaad zonder enige communicatie. Daar gaan binnenkort drama's van komen.

De overheid heeft de ziekenfondsen vanaf dit jaar verplicht fors te snoeien in hun uitgaven en CM heeft nu de botte bijl in Mutas gezet. Politiek spelletje van een bepaalde partij? Willen ze daarmee iets uitlokken?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.