Maakt Molasis hollowblocks echt sterker of is het onzin ?

Gestart door jamietagabundok, vrijdag 27 maart 2015, 02:03:08

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 31 maart 2015, 01:39:53
Nu , ik ken ook niet veel van beton ,holoblocks e.d, maar 3,5 piso/ block zelfgemaakt lijkt me wel heel goedkoop. Een italiaan hier in CDO heeft ook zijn eigen betonblokken gemaakt 40x20x20 voor de buitenmuren en 15x20x40 voor de binnen muren wat hem +/- 50.000 peso gekost hebben al -in, matriaal ,60 zakken cement en 15m/3 zand+ werk 3 weken. 4 mallen laten maken en betonmolen gekocht.  :weetikniet: . hij schat voor om en bij de 3000 blokken ...17 peso/blok
je hebt verschillende maten 40x20x06 geeft natuurlijk een andere prijs dan 40x20x20 dat scheelt meer dan 3 maal zo veel . :atyourservice:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op zondag 29 maart 2015, 08:00:09
En ze laat zich , niet opstoken,  en kiest vaak partij voor mij als familie echt onredelijk is.  Ze is duidelijk geen ja-knikker die alles accepteerd, van familie. Ook leners weet ze af te poeieren, heb ik groot respect voor  :negatief:  Want wat ik op het forum lees zijn , zijn de meesten toch bang voor dat familiebanden averij oplopen, nou zij dus niet.

Dat "vaak" daar heb een probleem mee, voor mij moet dat ALTIJD zijn. Dat heb ik duidelijk gemaakt , als we samen zijn of getrouwd is er maar ene kant en dat is onze kant. We hebben elkaar al vaker gesteund ook al wist zij of ik dat de partner mis was.
In een relatie is er maar ene kant en dat is de kant van je partner, wat de omstandigheden ook moge zijn.
:offtopic:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: jens op dinsdag 31 maart 2015, 02:05:19
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 31 maart 2015, 01:39:53
Nu , ik ken ook niet veel van beton ,holoblocks e.d, maar 3,5 piso/ block zelfgemaakt lijkt me wel heel goedkoop. Een italiaan hier in CDO heeft ook zijn eigen betonblokken gemaakt 40x20x20 voor de buitenmuren en 15x20x40 voor de binnen muren wat hem +/- 50.000 peso gekost hebben al -in, matriaal ,60 zakken cement en 15m/3 zand+ werk 3 weken. 4 mallen laten maken en betonmolen gekocht.  :weetikniet: . hij schat voor om en bij de 3000 blokken ...17 peso/blok
je hebt verschillende maten 40x20x06 geeft natuurlijk een andere prijs dan 40x20x20 dat scheelt meer dan 3 maal zo veel . :atyourservice:

Zoveel verschil maakt dat niet uit, alleen de tussen schotjes zijn breder , dat maakt mss dat je met het matriaal van 3 kleine blokken 2 grote blokken maakt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 31 maart 2015, 01:39:53
Nu , ik ken ook niet veel van beton ,holoblocks e.d, maar 3,5 piso/ block zelfgemaakt lijkt me wel heel goedkoop. Een italiaan hier in CDO heeft ook zijn eigen betonblokken gemaakt 40x20x20 voor de buitenmuren en 15x20x40 voor de binnen muren wat hem +/- 50.000 peso gekost hebben al -in, matriaal ,60 zakken cement en 15m/3 zand+ werk 3 weken. 4 mallen laten maken en betonmolen gekocht.  :weetikniet: . hij schat voor om en bij de 3000 blokken ...17 peso/blok


  Die, 3,5 peso  is voor alle duidelijkheid alleen labour, want cement en zand kopen we zelf.    En met name dat zand is de laatste tijd duur geworden door schaarste.

  Dat zand schijnt altijd gespoeld te worden, in de rivier, om grond en dergelijke er uit te spoelen. En aangezien de rivier zo goed als droog staat, is dat lastig nu.

  Maar er is regen op komst in Mindanao zegt vriendin, geen zon vandaag ,en ziet donker., dus nu snel een trapal kopen om de verse blokken af te dekken voor stortregen .


jamietagabundok

Dank  U Nils, heb nu de foto op postimage gezet en lukt het wel dus  :applaus: :thumb:

De kubo voor transport, aan iedere kant gaan 5 pinoys die op de vrachtwagen  tillen.  kubu weegt  meer dan 1000 kilo  , exact is het niet bekend.  Ik heb er ook filmpjes van als die op de vrachtwagen word getild.


jamietagabundok

 Vriendin heeft perceeltje van 300 meter vooraf met roundup gespoten, zodat het onkruidvrij is.   Ook stond het helemaal vol met bananenbomen volgens haar. Ik vond het best wel jammer dat ze gekapt waren, maar die dingen trekken muggen aan volgens haar.  Door de droogte had het perceel al snel een woestijn achtig karakter gekregen.

jamietagabundok

Hier het ,, terras ,, van de kubo.  Nu het nieuw is ziet het er allemaal glimmend uit van de vernis. De gebrande plekken maken het extra decoratief.  De vraag is hoe lang blijft de kubo mooi ?  Want er word nu dus dageijks in gewoond.

  [/url]
hosting image
hosting image[/img]

Adik

Ben jij naast je zorgen over het gat in haar hand nu niet een heel klein beetje trots op jezelf? Dat zou als je het mij vraagt namelijk helemaal op zijn plaats zijn!