Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

leven van de armoe

Gestart door Adriaan, zondag 7 juni 2015, 01:06:52

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Misschien heeft iemand dit adres, van de meerdelige documentaire The Slum over de armoewijken van Manila, al gepost. Zo niet dan is het hier:

https://www.youtube.com/watch?v=Uwo5rjiIEsQ

Wij zagen eerst deel 5 in de veronderstelling dat de andere delen over armelijken elders gingen. Maar dat is niet zo. Alle delen gaan over Manila. Het e.e.a. is zo realistisch dat mijn asawa haar tranen weg moest wissen. Hoe mensen de wil hebben om in die rotzooi, en in al hun benarde omstandigheden, toch te overleven is een beetje een raadsel. In deel V zien we dat een van de personages, de vrouw van een jeepney-driver die met zijn familie onder een brug woont, het kennelijk te machtig was - ze probeerde zelfmoord te plegen, dit mislukte maar ze werd opgezadeld met een depressie die haar wezenloos op haar plaats nagelde - vrijwel zonder slaap.Is het leven zoveel gedonderjaag waard?

Adriaan

de "armelijken" in de eerste zin moet zijn "armoewijken" (mijn computer verandert op eigen houtje woorden).

bananacreek

Citaat van: Adriaan op zondag  7 juni 2015, 01:20:36
de "armelijken" in de eerste zin moet zijn "armoewijken" (mijn computer verandert op eigen houtje woorden).

Dat heeft een ander lid hier ook gehad en mijn comp. guru zei dat het zou komen omdat op een labtop/notebook het "numberpad" zou zijn "ingebouwd" in het toetsen boord.......... of zoiets en dan zou je Fn ingedrukt moeten houden en daarna "Numlock" moeten indrukken, maar hij heeft het nog niet geprobeerd ............... :weetikniet: :weetikniet:

kristof19

Citaat van: Adriaan op zondag  7 juni 2015, 01:06:52
Misschien heeft iemand dit adres, van de meerdelige documentaire The Slum over de armoewijken van Manila, al gepost. Zo niet dan is het hier:

https://www.youtube.com/watch?v=Uwo5rjiIEsQ

Wij zagen eerst deel 5 in de veronderstelling dat de andere delen over armelijken elders gingen. Maar dat is niet zo. Alle delen gaan over Manila. Het e.e.a. is zo realistisch dat mijn asawa haar tranen weg moest wissen. Hoe mensen de wil hebben om in die rotzooi, en in al hun benarde omstandigheden, toch te overleven is een beetje een raadsel. In deel V zien we dat een van de personages, de vrouw van een jeepney-driver die met zijn familie onder een brug woont, het kennelijk te machtig was - ze probeerde zelfmoord te plegen, dit mislukte maar ze werd opgezadeld met een depressie die haar wezenloos op haar plaats nagelde - vrijwel zonder slaap.Is het leven zoveel gedonderjaag waard?

merci voor de link. Ik heb ze alle 5 bekeken en zeker de moeite waard....
Documarathon gehouden  :thumb:

daf105paccar


gertve

Ik heb net naar de 1e gekeken, ik zal de rest komende week bekijken. Ik kan nog steed moeilijk bevatten dat mensen zo kunnen leven.


Citaat van: Adriaan op zondag  7 juni 2015, 01:20:36
de "armelijken" in de eerste zin moet zijn "armoewijken" (mijn computer verandert op eigen houtje woorden).

Ik denk zelf dat er een autocorrect van een spellingschecker aan staat.

Guadalupe

In de kleine compound waar we ons huisje hadden wat afgefikt is 2 jaar terug, leven de achtergebleven families onder soortgelijke omstandigheden,in en op de ruines van de verbrande huisjes.
Geld om het op te knappen is er niet.

Ik vind het ook vaak ontroerend om te zien hoe ze dan toch weer overleven.Verder kan ik er ook weinig mee,ieder zijn leven.

Misschien wel een leuk uitstapje voor je als ik er weer ben....Kopje koffie op de puinhopen van Guadalupe paradise :)
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Blauwvinger

Tja, het enige wat je kunt doen is, goed voor je  :smiley-philippines: vrouwtje/gf zorgen en eventueel haar kinderen.
Dan heb toch een paar gered van; hel op aarde.

Fail_over

Citaat van: Blauwvinger op zondag  7 juni 2015, 21:54:53
Tja, het enige wat je kunt doen is, goed voor je  :smiley-philippines: vrouwtje/gf zorgen en eventueel haar kinderen.
Dan heb toch een paar gered van; hel op aarde.
Ben ik roerend met je eens. Andere hier in  :eu: niet, maar toch dat we er zijn.  :haha:

Ben al 7 jaar aan het knokken om een normaal gezinsleven te leiden met mijn  :smiley-philippines: partner en haar kids, maar nog steeds zit men ons dwars.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......