Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Versturen van post van phils naar nederland

Gestart door Johan72, maandag 8 juni 2015, 14:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Johan72

Hallo Allemaal,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Johan72, en woon in Utrecht.

Nu ben ik in contact met een paar mensen die op de Filippijnen wonen, en zich bezig houden met biologisch tuinieren en houden van tilapia.. Ze staan ook op You Tube onder de naam Eco backyard farm on the Philippines.
Zelf ben ik een vervend liefhebber van biologisch tuinieren. Aangezien die mensen een video te koop hebben over oa het houden van vissen, was mijn intresse gewekt. Dus na in de mail gevraagd te hebben wat de kosten hiervoor zijn, kwam hij met de volgende berekening: een paar boeken en een cd zouden 45.75 eur kosten, en het verzenden 61.25 euro bijelkaar 107 EURO!!

Heb ik het goed dat die jongen mij probeert op te lichten? Ik bedoel, een pakket tot 2 kilo versturen van ned naar Fillip. kost incl. track en trace iets van 26 eur.

Ik heb het niet over verzending met Fedex, maar via de gewone post.

Alle antwoorden zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Johan72

Johan72

 Ter aanvulling: Ze houden zich ook bezig met het houden van Tilapia. In m'n vorige bericht schreef ik "en houden van Tilapia".

Maar het gaat over de verzendkosten... Niet bepaald redelijk dacht ik. Daarom vraag ik het hier.

Johan72 

nils


bananacreek

Citaat van: Johan72 op maandag  8 juni 2015, 14:07:01
Hallo Allemaal,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Johan72, en woon in Utrecht.

Nu ben ik in contact met een paar mensen die op de Filippijnen wonen, en zich bezig houden met biologisch tuinieren en houden van tilapia.. Ze staan ook op You Tube onder de naam Eco backyard farm on the Philippines.
Zelf ben ik een vervend liefhebber van biologisch tuinieren. Aangezien die mensen een video te koop hebben over oa het houden van vissen, was mijn intresse gewekt. Dus na in de mail gevraagd te hebben wat de kosten hiervoor zijn, kwam hij met de volgende berekening: een paar boeken en een cd zouden 45.75 eur kosten, en het verzenden 61.25 euro bijelkaar 107 EURO!!

Heb ik het goed dat die jongen mij probeert op te lichten? Ik bedoel, een pakket tot 2 kilo versturen van ned naar Fillip. kost incl. track en trace iets van 26 eur.

Ik heb het niet over verzending met Fedex, maar via de gewone post.

Alle antwoorden zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Johan72

Met Philpost:

tot 500 gram airmail (registered) kost me hier P480 naar Alkmaar in Nederland per Philpost.........

Kom je net boven de 500 gram dan betaal je 900+ pesos (ook aangetekend) en dan maakt het niet uit wat er in het pakje zit....boek of sigaretten....tliapia mag niet.....

61 euros = 2990 pesos en dan moet het wel lood zwaar zijn.... :lachen: :lachen:

Hijk hier ook maar eens als voorbeeld: (Philpost)

http://www.docstoc.com/docs/127201727/parcel-rates-air-and-surface2001

Johan72

Dank voor de info.
Het pakket zou inderdaad nog geen kilo wegen, een paar boeken en een cd, of evt alleen 3 cd's.
Had al zo'n idee dat die mensen een poging tot oplichting aan het doen zijn, niet zo netjes.

Met vriendelijke groeten
Johan72

bananacreek

Sorry die lijst is uit 2001....en het zou nu 2015  zijn.............?....... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval sta ik bij die P480 angetekend voor een slof sigaretten...............425 gram (zie boven het R strookje)


bananacreek

Citaat van: Johan72 op maandag  8 juni 2015, 14:07:01
Hallo Allemaal,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Johan72, en woon in Utrecht.

Nu ben ik in contact met een paar mensen die op de Filippijnen wonen, en zich bezig houden met biologisch tuinieren en houden van tilapia.. Ze staan ook op You Tube onder de naam Eco backyard farm on the Philippines.
Zelf ben ik een vervend liefhebber van biologisch tuinieren. Aangezien die mensen een video te koop hebben over oa het houden van vissen, was mijn intresse gewekt. Dus na in de mail gevraagd te hebben wat de kosten hiervoor zijn, kwam hij met de volgende berekening: een paar boeken en een cd zouden 45.75 eur kosten, en het verzenden 61.25 euro bijelkaar 107 EURO!!

Heb ik het goed dat die jongen mij probeert op te lichten? Ik bedoel, een pakket tot 2 kilo versturen van ned naar Fillip. kost incl. track en trace iets van 26 eur.

Ik heb het niet over verzending met Fedex, maar via de gewone post.

Alle antwoorden zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Johan72

Ik heb in de '69 tot begin jaren jaren '70 op de Voorstraat gewoond in het Chinees restaurant (sliep daarboven) "CANTON" (kruispunt Hardebollenstraat) en heb in de "Discobar 1875"  op de Oude Gracht 45 gewerkt (eigenaars waren Antilianen van Aruba) (dat waren de kelders onder het Don Mercedes cafe toen)....heb ook in de Hojel kazerne gewoond en in de Kromhout kazerne en in de wijk Kanaleneiland..... :hoedjeaf:...............



:welcome: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :run: :run: :run: :run: :benweg: :benweg: :benweg: :rennen: :rennen: :rennen:

bananacreek

Don Mercedes cafe of Hotel?.............vergeten.... :weetikniet: :weetikniet:

Ik vond het een zeer leuke stad om in te wonen en werken in die jaren......... :thumb:

Ook nog in de Zwanenvechtlaan gewoond (273a) (Zuilen)......... :lachen: :lachen:

:ontopic: :ontopic:............ok..... :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run: :run:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op maandag  8 juni 2015, 15:22:46
Sorry die lijst is uit 2001....en het zou nu 2015  zijn.............?....... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval sta ik bij die P480 angetekend voor een slof sigaretten...............425 gram (zie boven het R strookje)



Als je hier om postzegels vraag dan komen ze in een slechte bui.....want dan is er geen ruimte meer op het pakketje........... :lachen: :lachen:


Johan72

Nou, ik zat er compleet naast. Net een hele email conversatie met hem gevoerd, en ze versturen alles inderdaad met LBC. Na minder goeie ervaringen met philpost. Pakjes raakte beschadigt of kwamen zelfs gewoon helemaal niet op plaats van bestemming.

Bij deze mijn excuses naar de medewerker van dat bedrijf. Mijns inziens zijn het eerlijke mensen. Jammer dat ik er eerst mijn twijfels over uitte.

Iedereen bedankt
Johan72