Is de vondeling Grace Poe een geboren Filipina?

Gestart door Adriaan, maandag 15 juni 2015, 03:59:49

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op zondag 11 oktober 2015, 01:00:37
Als ik FB mag gleloven heeft Duterte zich  dan nu toch ook kandidaad gesteld voor president, of hij nou team met Marcos vormt is mij niet duidelijk

In de Filippijnen bestaat er geen "teamvorming" tussen President en vice-President zoals in de VS.

Het is dus perfect mogelijk dat de twee van totaal verschillende strekking komen afhankelijk van wie verkozen is.

Ronny55

Citaat van: Luke op zaterdag 20 juni 2015, 05:19:33
Voor mij is de (enige?) oplossing a soort Lee Kuan Yew machtsgreep. Wat uiteindelijk een tijdelijke (positieve) dictatuur inhoud.
Het uitschakelen van oppositie voor een tijdje. Dan het "opruimen" van de maffia, waaronder ook de politici die daar aan verbonden zijn.
Dan pas kan een positief investeringsklimaat gecreëerd worden.

Het probleem is om daar de juiste persoon voor te vinden. Is Duterte de juiste persoon? Die doodseskaders gaan hem lange tijd achtervolgen, zeker door de westerse landen. Dan is het nog de vraag of het gaat uitdraaien zoals het onder Marcos was; Cronyism ! En gaat het overgaan naar een negatieve dictatuur.

Een ander bijproduct van de Lee Kuan Yew machtsgreep is dat elke tegenstand/opinie gesmoord werd. Het maakt een natie van niet-openlijk-denkenden en eerder passieve burgers. En dat is nog steeds aanwezig in Singapore.


"Een voorlopige oplossing" dat is net het probleem....Macht is verslavend...Vrijwillig een staat terug zetten ...O, zo moeilijk
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zondag 11 oktober 2015, 01:00:37
Citaat van: Amice op zaterdag 20 juni 2015, 04:41:43
Als Duterte zich presidents kandidaat stelt dan is een voor de hand liggende mogelijkheid om dat met de zoon van wijlen dictator Marcos te doen en martial law uit te roepen over het hele land.

Er zijn nogal wat voorstanders voor martial law onder de filipino's, die het veelal beter vonden onder Marcos maar dat was wel een dictator en dat kunnen ze dan van Duterte en Marcos ook verwachten.

Een dictator heeft de neiging met zijn kont op de troon te blijven zitten en niet het veld te ruimen voor herniewde democratie in het land, daar zijn de Filipino's dus niet zo 1,2,3 weer vanaf.






Bongbong  marcos heeft zich kandidaat gemeld voor vice president.  Ik zag hem gister hier op tv een menigte in In tramuros toespreken.   Ik kan er slechts 1 ding van zeggen , de  man is een begenadigd spreker, dat kan je niet leren dat heb je of niet.   Veel nationalistische kreten , doet het altijd goed bij de meute.  Een echte volsmenner dus, waarbij de mensen aan zijn lippen hangen.

Wat hij in de politiek gepresteerd heeft weet ik niet als gouevernor van Ilocos en als Senator.



  Als ik FB mag gleloven heeft Duterte zich  dan nu toch ook kandidaad gesteld voor president, of hij nou team met Marcos vormt is mij niet duidelijk

Zo vader zo zoon?.... :jajaja: :weetikniet:







Pappa still runs the show..... :denk: :jajaja: :jajaja:


Pinocchio

Een De La Salle University professor dient voor de derde maal een disqualificatie verzoek in voor Presidentskandidaat Grace Poe.

http://newsinfo.inquirer.net/733164/dlsu-prof-files-3rd-disqualification-case-against-poe