Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

filipijnse contacten gezocht

Gestart door her, woensdag 17 juni 2015, 20:51:21

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
  Goed uitgelegd Cobra , hoe dat kapot maken van een relatie in zijn werk gaat   :thumb:    Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Ben er van overtuigt dat er veel waarheid in schuilt , maar als je vrouw daar op ingaat is het een "golddigger" dan ben je met de verkeerde getrouwd of heeft ze je een rad voor de ogen gedraaid.
Komen regelmatig nog in  :belgiesmiley: en we, mijn asawa, heeft er verschillende goede   :smiley-philippines: se kennissen of vriendinnen. Die hebben een heel goed huwelijk/relatie maar die zeggen dat ze die  :smiley-philippines: bijeenkomsten en clubjes mijden als de pest. Een van de thema's daar, " hoe kan je als je van uwe vent af wilt er het meeste geld uitkloppen. De meerderheid daar op die feestjes zijn gefustreerde Filipinas die dachten in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: een rijk luilekker te kunnen leiden. De ganse dag met de benen lang te kunnen liggen en als een koningin bediend te worden . Nu moeten ze hard werken , huishouden , mss nog een baan, om een beetje geld te kunnen opsturen naar de  :smiley-philippines: , ieder nacht in bed met dat meestal oud stuk vel waarvan ze intussen van moeten kotsen, of zo ongeveer. Denk eraan , die verhalen die je hier al eens op het forum leest is maar het tipje van de ijsberg, trouwens wie gaat er nu open en bloot vertellen hoe ze hem bij zijn kloten gehad hebben.

Uiteraard doet iedereen wat ie zelf wil, maar diegene die een goed huwelijk hebben hebben geen behoefte aan "  :smiley-philippines: vriendinnen"....Dat mag wel maar hoeft niet perse. Net zomin als ik hier perse met buitenlander moet rondhangen....Trouwens ik heb meer aan mijn  :smiley-philippines: vrienden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 19 juni 2015, 00:54:58
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
 Goed uitgelegd Cobra , hoe dat kapot maken van een relatie in zijn werk gaat   :thumb:    Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Ben er van overtuigt dat er veel waarheid in schuilt , maar als je vrouw daar op ingaat is het een "golddigger" dan ben je met de verkeerde getrouwd of heeft ze je een rad voor de ogen gedraaid.
Komen regelmatig nog in  :belgiesmiley: en we, mijn asawa, heeft er verschillende goede   :smiley-philippines: se kennissen of vriendinnen. Die hebben een heel goed huwelijk/relatie maar die zeggen dat ze die  :smiley-philippines: bijeenkomsten en clubjes mijden als de pest. Een van de thema's daar, " hoe kan je als je van uwe vent af wilt er het meeste geld uitkloppen. De meerderheid daar op die feestjes zijn gefustreerde Filipinas die dachten in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: een rijk luilekker te kunnen leiden. De ganse dag met de benen lang te kunnen liggen en als een koningin bediend te worden . Nu moeten ze hard werken , huishouden , mss nog een baan, om een beetje geld te kunnen opsturen naar de  :smiley-philippines: , ieder nacht in bed met dat meestal oud stuk vel waarvan ze intussen van moeten kotsen, of zo ongeveer. Denk eraan , die verhalen die je hier al eens op het forum leest is maar het tipje van de ijsberg, trouwens wie gaat er nu open en bloot vertellen hoe ze hem bij zijn kloten gehad hebben.

Uiteraard doet iedereen wat ie zelf wil, maar diegene die een goed huwelijk hebben hebben geen behoefte aan "  :smiley-philippines: vriendinnen"....Dat mag wel maar hoeft niet perse. Net zomin als ik hier perse met buitenlander moet rondhangen....Trouwens ik heb meer aan mijn  :smiley-philippines: vrienden.


Ja dat klopt Ronny. Zoals je zegt over buitenlanders. Ik vermijd hen ook zo veel mogelijk. Wil niet zeggen dat ik geen praatje wil maken. Maar meestel zijn het de vrouwkes onder elkaar dat het niet klikt, dan is het beter vermijden.
Heb hier al verschillende :belgiesmiley: :nederlandsevlag: tegen gekomen, dat het wel klikte hoor, zijn we dan ook mee uit gegaan ook. Van Amerikanen moet ik al zeker niet hebben.
Heb wel een heel goede vriend van New Zealand die op Bohol woont.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Amice

Citaat van: Blauwvinger op vrijdag 19 juni 2015, 00:26:01
Vooral vriendinnen opzoeken met veel  :dollareyes: :lachen:

Tja slechts 1 zin maar toch is dit de tip om te zien wat de asawa in gedachten heeft.
Onder het mom van " sometimes you have to be practical" zoeken ze na aankomst naar welgestelde Filipina's die de nieuwkomer kan helpen om de man te verlaten eens ze definitief in  :eu: mogen blijven.

Het is dus lang niet altijd het welkoms comite maar de met voor bedachte rade nieuwe Filipina die andere plannen heeft dan bij diegene te blijven die er voor gezorgd heeft dat ze naar het buitenland kon.

Mij zijn zelfs verhalen ten oren gekomen dat ze dat doen op de computer om contact te zoeken met andere filipina's waar ze er geen doekjes omwinden.
"Hi, I'm new in this country and need back up because maybe my man will be bad".
Uiteraard is de man zich van geen kwaad bewust maar zo "practical" kan een Filipina dus zijn want zij is uiteraard de enige die weet wat ze van plan is.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Citaat van: Amice op vrijdag 19 juni 2015, 03:14:38
Citaat van: Blauwvinger op vrijdag 19 juni 2015, 00:26:01
Vooral vriendinnen opzoeken met veel  :dollareyes: :lachen:

Tja slechts 1 zin maar toch is dit de tip om te zien wat de asawa in gedachten heeft.
Onder het mom van " sometimes you have to be practical" zoeken ze na aankomst naar welgestelde Filipina's die de nieuwkomer kan helpen om de man te verlaten eens ze definitief in  :eu: mogen blijven.

Het is dus lang niet altijd het welkoms comite maar de met voor bedachte rade nieuwe Filipina die andere plannen heeft dan bij diegene te blijven die er voor gezorgd heeft dat ze naar het buitenland kon.

Mij zijn zelfs verhalen ten oren gekomen dat ze dat doen op de computer om contact te zoeken met andere filipina's waar ze er geen doekjes omwinden.
"Hi, I'm new in this country and need back up because maybe my man will be bad".
Uiteraard is de man zich van geen kwaad bewust maar zo "practical" kan een Filipina dus zijn want zij is uiteraard de enige die weet wat ze van plan is.



De Thaise zijn nog erger, dat heeft mijn ex thai zelf gezegt tegen mij :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Cobra

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
  Goed uitgelegd Cobra , hoe dat kapot maken van een relatie in zijn werk gaat   :thumb:    Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Probleem is jamietagabundok dat een filipina eerder iemand uit haar eigen cultuur gelooft dan iemand uit een ander land/cultuur.

Tis te begrijpen dat een filipina die naar NL/Belgie komt in een totaal vreemde cultuur, daar wel anders tegenaan kijkt dan wijzelf.

Als dan op zo'n moment zo'n "welkomstcomite" haar tegenkomt die haar meteen opfokken, dan bestaat de kans dat die snel resultaat hebben en die filipina zelfs haar eigen man niet meer vertrouwt.

Dan vertrouwt ze op dat moment wel die filipinas die haar opfokken en gewoon scheepshoeren zijn, maar dat weet ze dan nog niet.


Goed kans dat een hoger opgeleide filipina er niet zo snel in zal trappen, maar die leden van het "welkomstcomite" weten echt wel hoe ze iemand moeten hersenspoelen.


Al met al beter die filipijnse feestje vermijden als je vrouw nieuw is in NL/Belgie.

Waar ik woon is er ook zoveel roddel en achterklap tussen de filipinas dat ze elkaar op straat soms uit staan te kafferen als ze mekaar tegenkomen.


Mijn vrouw gaat naar geen enkel filipijns feestje toe.

Elk weekend schijnen er ergens wel feestjes te zijn om de meest onzinnige reden.

Zaterdagmiddag naar nr 1, zaterdagavond naar nr 2, zondag middag naar nr 3 en zondagavond naar nr 4.



En dat elk weekend opnieuw.

Met mogelijk het commentaar "of ze geen geld krijgt van haar man" omdat ze 2 keer achter elkaar dezelfde kleren draagt. :ikkeniebegrijp:

Elk feestje dient een nieuwe (als het even kan peperdure) outfit voor aangeschaft te worden, anders word ze voor "pobre" (arm) uitgemaakt, in haar gezicht en/of achter haar rug.


En als een filipina zich zo laat opfokken, gaan er wel spanningen ontstaan tussen haar en haar echtgenoot, das duidelijk.


Gewoon weg blijven daar is voor mij/ons de beste optie.


Tot slot vemeld ik nog even dat die filipinas die zich het duurste voor doen op zulke feesten, toen ze klein waren tussen de basura (vuilnis) moesten zoeken naar hun eten, maar dat wisten jullie mogelijk al.




Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Michaela

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
     Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Ik denk dat het met de opleiding niks mee te maken heeft. Het zit vooral in de karakter/gewoonte, mileu (familie, omgeving) van de persoon zelf. Geleerde gewoontes zijn moeilijk af te leren. Als de Filipijnse vrouw uit een familie komt waar roddelen normaal is, dan is de kans groot dat zij dat ook doet, waar zij ook bevind. Ik heb ook inderdaad gemerkt dat vrouwen die uit arm familie kwamen meer hun best doen om zeer goed (uitgedost) uit te zien. En vooral sexy, het match dan niet met de grote buik  :daag: Want, tja, altijd veel eten op tafel, en dat elke weekeinde op feest met uitbundige buffet  helpt ook niet met afvallen. En ik kan natuurlijk nog doorgaan met voorbeelden geven...............
Maar...er zijn uitzonderingen....veel zelf.
Kijk, als filippijnse in een vreemde land is het a "must" contact te zoeken met landgenoten. Ik schrijf  " a must". Om heimwee tegen te gaan. Eenzaamheid is het gevolg van heimwee.
Neem de tijd met het zoeken van vriendinnetjes...bij mij heeft het zeker meer dan 10 jaar geduurd voordat ik een groep vind die aansluit van mij behoefte. En dan nog, neem afstand, niet te dichtbij. Hoe meer je betrokken bent met hun leven, hoe moeilijker het word om de relatie te behouden. Ik in elke geval hoef niet "teveel" te weten over hun persoonlijke leven. Wel heb ik behoefte in de diepgang van de vriendschap.
Uiteraard, er is altijd iemand uit de groep die begint te roddelen, maar als niemand daarop ingaat zou zij het snel afleren. oeps, verkeerde adres zou zij snel denken.

Ronny55

Citaat van: Michaela op vrijdag 19 juni 2015, 09:10:14
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 20:31:01
     Vraagje : Komt dat roddelen , afgunst en jalouzie, nou voornamelijk voor bij laagopgeleide  :smiley-philippines:  Of bezondigen ze zich daar vrijwel allemaal aan ?   Zit gewoon in de cultuur misschien ?

Ik denk dat het met de opleiding niks mee te maken heeft. Het zit vooral in de karakter/gewoonte, mileu (familie, omgeving) van de persoon zelf. Geleerde gewoontes zijn moeilijk af te leren. Als de Filipijnse vrouw uit een familie komt waar roddelen normaal is, dan is de kans groot dat zij dat ook doet, waar zij ook bevind. Ik heb ook inderdaad gemerkt dat vrouwen die uit arm familie kwamen meer hun best doen om zeer goed (uitgedost) uit te zien. En vooral sexy, het match dan niet met de grote buik  :daag: Want, tja, altijd veel eten op tafel, en dat elke weekeinde op feest met uitbundige buffet  helpt ook niet met afvallen. En ik kan natuurlijk nog doorgaan met voorbeelden geven...............
Maar...er zijn uitzonderingen....veel zelf.
Kijk, als filippijnse in een vreemde land is het a "must" contact te zoeken met landgenoten. Ik schrijf  " a must". Om heimwee tegen te gaan. Eenzaamheid is het gevolg van heimwee.
Neem de tijd met het zoeken van vriendinnetjes...bij mij heeft het zeker meer dan 10 jaar geduurd voordat ik een groep vind die aansluit van mij behoefte. En dan nog, neem afstand, niet te dichtbij. Hoe meer je betrokken bent met hun leven, hoe moeilijker het word om de relatie te behouden. Ik in elke geval hoef niet "teveel" te weten over hun persoonlijke leven. Wel heb ik behoefte in de diepgang van de vriendschap.
Uiteraard, er is altijd iemand uit de groep die begint te roddelen, maar als niemand daarop ingaat zou zij het snel afleren. oeps, verkeerde adres zou zij snel denken.

Uw situatie kan moeilijk als referentie dienen, jij heb een goede relatie en jij bent er niet op uit geweest om een buitenlander te vinden om sociaal een stap omhoog te maken. Jouw "agenda" is ook heel anders dan die van de gelukzoekers zal ik maar zeggen. Trouwens waar de relatie oprecht is heb je ook dat probleem veel minder. Het grootste probleem is , eens die dames in buitenland zijn , vergeten ze waar ze vandaan komen, lopen ze met hun neus in de lucht en zijn ze vergeten waar ze vandaan komen.....Let op, niet allemaal, maar toch een hele hoop. Die kijken op ons neer of beter gezegd op mijn vrouw neer omdat ze het niet gereed gekregen heeft om in  :belgiesmiley: te komen wonen. Dat mijn vrouw gewoon niet naar  :belgiesmiley: wil  omdat haar mooi leventje dan veel minder is, daar staan ze niet bij stil.....Het mooiste is dat je dan achteraf erachter komt dat ze in een restaurant, brasserie werkt als afwasser, op zich niks mis mee, maar dan toch niet zo van uit de hoogte doen.

Als ik in 2005 het plan opvatte om naar de  :smiley-philippines: te verhuizen, ben ik naar enkele van die  :smiley-philippines: "bijeenkomsten" geweest. Onvoorstelbaar , je komt er voor de eerste x en je heb in geen tijd tientallen email en contact # van de moment dat ze weten dat je nieuw en vrijgezel zijt....Daar zijn er die ganse fotoreportages hebben van diverse meisje . Als ik dan zei dat ik 55 was en dat adonis er een beetje anders uitzag.....Geen probleem , dat maakt niks uit, 20 a 30 jaar verschil is heel normaal. Dan had al meteen het gevoel, dat kan gewoon niet goed gaan. Na het derde "feestje' hield ik het voor bekeken , er waren er zelfs die me scheef bekeken omdat ik geen contact gemaakt had met hunne "poulain"  :lachen: .Heb mijn vrouw dan via skype leren kennen en nu 7 jaar gelukkig .....zij gelukkig en ik getrouwd :happy:  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

In de Filippijnen heb je elkaar nodig. Het is geen land zoals bij ons waarin heel veel gericht is om je een zelfstandig individu te maken. Aard van een persoon speelt natuurlijk ook mee maar op anderen afgaan (en dus beinvloedbaar zijn want zonder 'aanzien' ben je nergens) ligt veel meer voor de hand dan onafhankelijk je mening vormen als individu.

Het is niet voor niets dat een flink aantal op dit forum die een duurzame relatie hebben regelmatig hier laten vallen dat ze hebben geëist van hun filippijnse partner dat, wanneer er een dilemma ontstaat tussen de persoon hier en de filippijnse schoonfamilie, dat er zonder twijfel voor de NL/BE echtgenoot(e) dient te worden gekozen en niet voor de familie. Met vriendinnen werkt dat net zo (en in sommige gevallen nog wel sterker want vriendinnen hier zijn fysiek dichterbij).  


Ronny55

Citaat van: Adik op vrijdag 19 juni 2015, 10:40:06
In de Filippijnen heb je elkaar nodig. Het is geen land zoals bij ons waarin heel veel gericht is om je een zelfstandig individu te maken. Aard van een persoon speelt natuurlijk ook mee maar op anderen afgaan (en dus beinvloedbaar zijn want zonder 'aanzien' ben je nergens) ligt veel meer voor de hand dan onafhankelijk je mening vormen als individu.

Het is niet voor niets dat een flink aantal op dit forum die een duurzame relatie hebben regelmatig hier laten vallen dat ze hebben geëist van hun filippijnse partner dat, wanneer er een dilemma ontstaat tussen de persoon hier en de filippijnse schoonfamilie, dat er zonder twijfel voor de NL/BE echtgenoot(e) dient te worden gekozen en niet voor de familie. Met vriendinnen werkt dat net zo (en in sommige gevallen nog wel sterker want vriendinnen hier zijn fysiek dichterbij).  



Als je een paar vormt is dat vanzelfsprekend, ik heb dat nooit van mijn vrouw geëist, maar ze weet als ze partij kiest tegen mij kan ze gaan....of ik gelijk heb of niet , heeft er niets mee te maken . Andersom mag ze dat ook van mij verwachten, ik zal altijd onvoorwaardelijk aan hare kant staan , ook al is ze mis .....Zal haar daar wel op wijzen als we alleen zijn, maar zal haar openlijk nooit in verlegenheid brengen.

En ja inderdaad zonder mijn vrouw loop ik hier zelfs na 8 jaar nog verloren, die is voor mij moeilijk misbaar . Maar buitenlandse vrienden zijn ok maar niet onmisbaar. Wij steunen elkaar door dik en dun , dan kom je heel ver. Zeker weten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 19 juni 2015, 11:08:25
Citaat van: Adik op vrijdag 19 juni 2015, 10:40:06
In de Filippijnen heb je elkaar nodig. Het is geen land zoals bij ons waarin heel veel gericht is om je een zelfstandig individu te maken. Aard van een persoon speelt natuurlijk ook mee maar op anderen afgaan (en dus beinvloedbaar zijn want zonder 'aanzien' ben je nergens) ligt veel meer voor de hand dan onafhankelijk je mening vormen als individu.

Het is niet voor niets dat een flink aantal op dit forum die een duurzame relatie hebben regelmatig hier laten vallen dat ze hebben geëist van hun filippijnse partner dat, wanneer er een dilemma ontstaat tussen de persoon hier en de filippijnse schoonfamilie, dat er zonder twijfel voor de NL/BE echtgenoot(e) dient te worden gekozen en niet voor de familie. Met vriendinnen werkt dat net zo (en in sommige gevallen nog wel sterker want vriendinnen hier zijn fysiek dichterbij).  



Als je een paar vormt is dat vanzelfsprekend, ik heb dat nooit van mijn vrouw geëist, maar ze weet als ze partij kiest tegen mij kan ze gaan....of ik gelijk heb of niet , heeft er niets mee te maken . Andersom mag ze dat ook van mij verwachten, ik zal altijd onvoorwaardelijk aan hare kant staan , ook al is ze mis .....Zal haar daar wel op wijzen als we alleen zijn, maar zal haar openlijk nooit in verlegenheid brengen.

En ja inderdaad zonder mijn vrouw loop ik hier zelfs na 8 jaar nog verloren, die is voor mij moeilijk misbaar . Maar buitenlandse vrienden zijn ok maar niet onmisbaar. Wij steunen elkaar door dik en dun , dan kom je heel ver. Zeker weten.

Een individu zou dit als een aantasting van onafhankelijkheid ervaren, en dat 'kunnen gaan' als een eis definiëren. Maar het beschrijft uitstekend de ongeschreven regels van hoe je door middel van invloed je staande kunt houden in een omgeving/ relatie waar men 'afhankelijk' van elkaar is (en elkaar niet openlijk afvalt - doodzonde).

Echter, u woont in phils (en hebt een partner waarmee je deze gezamenlijk overtuiging hebt? Denkt u dat wanneer uw vrouw bijvoorbeeld enige tijd in Belgie vertoeft, en andere al 'geindividualiseerde' filippijnse vrouwen treft dat ze ook meer in de verleiding komen 'voor haarzelf' te kiezen? Het is niet elk persoon gegeven standvastig te blijven, of aan de ander om met de verandering om te gaan!

Zeker de verandering vraagt vaardigheden (bv dmv verleiding ipv autoriteit) om iemands afhankelijkheid (zoals ze vertrouwd zijn) in stand te houden terwijl de persoon van hier juist in een land is opgevoed als individu (het tegenovergestelde) te handelen.