Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe Filippijnse postal ID

Gestart door jamietagabundok, zaterdag 4 juli 2015, 18:26:51

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Mijn vriendin is al tijdje bezig met een   :smiley-philippines: paspoort te bekomen. Ze heeft nog steeds 1 ID te weining.   Ze heeft al een ,, oud type ,,  postal ID  die door DFA niet worden geaccepteerd als ID voor een pasp, aanvraag.

Nu heeft  :smiley-philippines: volgens haar zeggen sinds  febr 2015  ook international Postal ID, tenminste zo noemt zij het.  En duurd aanmerkelijk langer dan de oude postal ID, s om te maken, 35 dagen.

En deze zouden de vorm van een pasje hebben, zoal ook de rijbweijzen in Ph. en acceptabel zijn voor DFA

Iemand die dit kan bevestigen ?   Of er iets meer van weet ?

Amice

Op de lijst van geaccepteerde ID's komt de postal ID niet voor, het is dus nog maar de vraag of ze die accepteren.

Overigens zijn er mogelijkheden genoeg om aan een geldig/geaccepteerde ID te komen want zelfs oude school ID's worden geaccepteerd maar dan wel in combinatie met 2 andere id's.
Verder is het vrij eenvoudig om een barancay id te verkrijgen en die geeft dan weer toegang tot andere id's.

Het meest gevraagde/verlangde is een voters id of een id van de sss en die laatste kan verkregen worden als ze ooit eens 1 maand ergens gewerkt heeft en de werkgever daarvoor de sss contributie heeft betaald, of als selfemployed of volunteer member. In feite komt het erop neer dat ze zich daar nagenoeg altijd kan inschrijven en de eerste contributie (ik dacht p300) betaald om dat id te bekomen.

http://www.dfa.gov.ph/2013-04-04-07-01-23

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Oude school ID , heeft ze niet ( meer ).   En voters ID is ze  al maanden mee bezig, snap niet dat dat allemaal zo lang duurd, heeft zeker geen prioriteit als er geen verkiezingen zijn ?

Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op zondag  5 juli 2015, 09:11:02
En voters ID is ze  al maanden mee bezig, snap niet dat dat allemaal zo lang duurd, heeft zeker geen prioriteit als er geen verkiezingen zijn ?

Als er ergens een Robinson's mall in de buurt is kan je je registreren voor de volgende verkiezing  in 2016.
Volgens mij kan je er dan ook een votersID bekomen.

http://www.mb.com.ph/voters-registration-booths-launched-in-robinsons-malls/

jamietagabundok

Ja , dat registreren is het probleem niet, want ook in de provincie bij ieder gemeentehuis zit er wel een office van Comelec.

Registreren betekend niet dat je dan ook a la minute een voting ID heb.  Je krijg wel een papier mee als bewijs dat je ben geregistreerd als voter.

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  4 juli 2015, 18:26:51
Mijn vriendin is al tijdje bezig met een   :smiley-philippines: paspoort te bekomen. Ze heeft nog steeds 1 ID te weining.   Ze heeft al een ,, oud type ,,  postal ID  die door DFA niet worden geaccepteerd als ID voor een pasp, aanvraag.

Nu heeft  :smiley-philippines: volgens haar zeggen sinds  febr 2015  ook international Postal ID, tenminste zo noemt zij het.  En duurd aanmerkelijk langer dan de oude postal ID, s om te maken, 35 dagen.

En deze zouden de vorm van een pasje hebben, zoal ook de rijbweijzen in Ph. en acceptabel zijn voor DFA

Iemand die dit kan bevestigen ?   Of er iets meer van weet ?

GSIS...SSS....... ID's zijn ook Government issued Id's

Amice

Citaat van: jamietagabundok op zondag  5 juli 2015, 12:28:25
Ja , dat registreren is het probleem niet, want ook in de provincie bij ieder gemeentehuis zit er wel een office van Comelec.

Registreren betekend niet dat je dan ook a la minute een voting ID heb.  Je krijg wel een papier mee als bewijs dat je ben geregistreerd als voter.


Toch heeft dat registreren wel zin, want volgens de link die ik plaatste zijn 3 van die documenten ook voldoende om een paspoort aan te vragen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Even een vraag in jouw richting, Jamie. Wat is het nut/ doel van het aanvragen van een paspoort door jouw vriendin?

jamietagabundok

Nut is dat ze ook wel eens over de grens wil gaan kijken, dus aziatische landen waar ze zonder visum heen kan.   Hoewel ik eerlijk moet bekennen ze nog nooit gevlogen heeft, zelfs nog nooit van Mindanao af is geweest    :biggrinn:   En later  :nederlandsevlag: bezoeken sluit ik niet uit

Mocht trouwen er van komen, heb ze het nodig voor een legal capacity bij de ambassade.

  En mocht de baby zich eerder aandienen, dan wij getrouwd zijn, wil ik graag het kind op de ambassade registreren en erkennen en  :nederlandsevlag: nationaliteit aanvragen, dus dan zal haar paspoort ook wel van pas komen.

Als ik goed ben geinformeerd accepteerd de ambassade alleen een paspoort als  legatimatie en niet allerlij   :smiley-philippines: ID, s 

Eerst was ik nog in de veronderstelling dat dat erkennen voor de geboorte moest, maar dat is volgens diverse forumleden niet meer nodig om dat vooraf te doen.   Vroeger was vooral wel handiger.

  Ik ga er nog steeds vanuit dat het klopt , dat ze zwanger is van mij,dus zal ik ook niet mijn verantwoordelijkheid trachten te ontlopen



 

jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op zondag  5 juli 2015, 13:32:28
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  4 juli 2015, 18:26:51
Mijn vriendin is al tijdje bezig met een   :smiley-philippines: paspoort te bekomen. Ze heeft nog steeds 1 ID te weining.   Ze heeft al een ,, oud type ,,  postal ID  die door DFA niet worden geaccepteerd als ID voor een pasp, aanvraag.

Nu heeft  :smiley-philippines: volgens haar zeggen sinds  febr 2015  ook international Postal ID, tenminste zo noemt zij het.  En duurd aanmerkelijk langer dan de oude postal ID, s om te maken, 35 dagen.

En deze zouden de vorm van een pasje hebben, zoal ook de rijbweijzen in Ph. en acceptabel zijn voor DFA

Iemand die dit kan bevestigen ?   Of er iets meer van weet ?

GSIS...SSS....... ID's zijn ook Government issued Id's


  Ja, maar voor SSS moet wel werken of gewerkt hebben toch  ?  Ze probeerd wel aan zo een SSS te komen, ze heeft zich als kleine zelfstandige aangemeld. En dan moet ze geloof ik een minimum bedrag van 300 peso per maand premie betalen ?   Maar ook SSS duurd lang hoorde ik