Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe zoektocht

Gestart door BartD, vrijdag 10 juli 2015, 12:34:52

Vorige topic - Volgende topic

BartD

Verder probeer ik ook realistisch te zijn en terwijl ik de regio nog wil bepalen is de leeftijdsmarge die ik vooropstel tussen 28 en 32jaar. (Ikzelf ben bijna 42)

Dit met het idee dat het 2 jaar duurt om ze hier te krijgen, ze 2 jaar nodig heeft om Nederlands te leren en dan nog eens 2-4 jaar om zich te herscholen om een deftige job te vinden.
Zo zie ik mijn plan.

Ronny55

Citaat van: BartD op vrijdag 10 juli 2015, 15:07:16
Dank u Amice, ondertussen schrap ik al Bacolod en Roxas.
Ik wil op mijn gemak rondlopen.
(De eerste kennis was in Naga City, Camarines Sur, Bicol en ik wil daar geen spanningen of herinneringen, daarmee dat ik op een andere plaats wil ontmoeten/zoeken/vinden)

Dus blijft over;

Cebu
Coron(Busuanga)
Dumaguete
Iloilo
Kalibo
Laoag
Legazpi
Tacloban
Tagbilaran
Tuguegarao

wat 1 van de mogelijke plaatsen betreft waar ik heen zou gaan.


Sorry BartD, maar waar ben je mee bezig  :weetikniet: is de plaats ze woont nu al bepalend of je iemand graag heb, ja dan neen. Dan ook nog eens die ouderdoms grenzen  :confused2: Kom je BV eentje van 33 tegen die je graag ziet , valt ze uit de boot vanwege haar ouderdom  :lachen: .

Probeer er eentje te vinden die jouw liever heeft dan je geld, dat ze wat geld vragen heeft daar niets mee te maken, als je de situatie's hier zou begrijpen dan zou je weten dat de vraag om geld , haar niet als "Golddigger" bestempelen.....In tegendeel, "golddiggers" vragen in geen geval geld , die manipuleren U tot je het vanzelf geeft, die bespelen je als en muziekinstrument.
De criteria's die jij hebt, gewoon belachelijk . Ik beklaag het meisje dat het ongeluk heeft op u te vallen .Goede raad , blijf bij de  :belgiesmiley: melkkoeien.... die kosten je niets , of zie ik dat verkeerd .  :weetikniet:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

BartD

Het is door de bomen het bos niet meer zien dat ik dit vooropstel, de locatie om tot ginder te vliegen, een hotel te boeken enz, de leeftijdsgrenzen is om realistisch te blijven in de zoektocht. (Momenteel met iemand aan't praten van 35 dus zo erg nauw is't nu ook weer niet.
'k Zie het momenteel zeer technisch moet ik wel toegeven.

Wat scam/golddigger verhaal betreft.
Ik voelde mij constant gemanipuleerd. Ze zei dat ze niet naar een cybercafe wou gaan om online te komen dus heb ik haar internet in huis betaald en geregeld en een laptop gegeven. (gelukkig via Ebay)
En nog meer, ik heb dit nodig, mijn gsm is in het water gevallen (waarop ik toen droogjes antwoordde dat ze het in rijst moest steken) maar 'k was bijna van plan om haat een nieuwe te kopen enz enz... ik had er gewoon geen goed gevoel meer bij, het leek al uit één richting te komen. Praten werd bijna niet gedaan, ik wist niks over haar in die 10 maanden. Enkel wie haar ouders waren en waar ze werkte.
Ze liep mee en deelde geen gedachte, geen droom niets niemandal.

jamietagabundok

Ik ben wel benieuwd BartD hoe je volgende  relatie met een pinay gaat lopen ?     Voor meeste pinay, s gewoon onnozelheid om aan iemand die ze nauwelijks kennen bijvoorbeeld een  new cellphone te vragen.    Wij zouden het niet in ons hoofd halen.    En niet vergeten in  :smiley-philippines:  een pasalobung = cadootje mee te brengen, bij een ontmoeting, hoeft niet iets duurs te zijn.  maar het niet doen is voor meeste pinay,s een regelrechte afknapper.

Verder lijkt het me dat je een enorme krent bent BarD  , ze vroeg je om 5000 peso= 100 Euries.

Ja als ze dat iedere dag vraagd, oke, maar als dat een keer gebeurd geen probleem van maken.

   ik kreeg op de tweede dag als de vraag of ik een mango plantation ,ad 1,5 miljoen piso wilde kopen.


  Ik denk er nog altijd  over na. :biggrinn:


  En BartD, als je eventueel ook nog aan kindjes denkt , wel de leeftijdgrens naar beneden bijstellen dan.  35 jaar is voor  :smiley-philippines: begrippen al oud. 

   En haal niet de domme streek uit om net als ik er van uit te gaan dat iedere pinay wel contraceptive gebruikt , want niet dus.       Dat mag in  :eu:  dan wel zo zijn, niet in PH. heb ik tot mijn schrik gemerkt.

Succes BartD  !

Baron

 :hoedjeaf:

Maak eens voor jezelf, en voor ons, een paar lijstjes.
Lijstjes van:
-absoluut niet. absoluut wel, liever wel, liever niet.

Vul die eens in. bv met ....
welke taal (Engels perfekt, redelijk matih, Tagalog, alleen ilo ilo ( er zijn veel Pinay die geen tagalog spreken maar wel beetje engels)
opleiding, beroep
wel of geen kind, duidelijk veel familie of sterke familieband (met geld, zonder geld.)
Al ooit n het buitenland geweest, gewerkt ( en dus al een idee van de wereld, of alleen in haar dorpje geleefd.
Kinderwens,
Welk geloof, en hoe streng / aktief er in.
maak maar lange lijsten.

Kijk dan eens naar tegenspraken, bv je vrouw moet nog maagd zijn, nooit een vriendje gehad hebben, maar sexueel erg ervaren moet zijn.

Waarom? Ik, wij (de freule en ik), wij (de forumleden hier en hun dames ) kennen er zovelen. Denk dat dat beter is dan willkeurig uit een datingsite. Je hebt dan al een soort "filter".
Pak mij als voorbeeld. Ik ken beslist een aantal serveersters (dus meestal al knapper als de doorsnee) die netjes zijn, ongehuwd en graag een goede man willen, die redelijk wat engels spreken, al een beetje gewend zijn aan de blanken en hun do´s en don´ts. Plus de dochters van de vriendinnen van de freule enz. Ik heb het al ooit eens geschreven, gebruik in de Filipijnen de Fillpine way van denken, van waarde oordelen en normen.

Qua relatie vorming is de via via methode om iemand te vinden DE manier om iemand te vinden. Naast de werksituatie (collega´s) en de kerk !!

Ik word er een beetje depri en moe van. Ik weet het, het halve forum weet het, we vertellen het en toch willen de meesten het wiel weer uitvinden. Via de kennissen kring, de kerk en de collega´s zijn de 3 beste manieren überhaupt en zeker in de PH om een relatie te vinden. Collega´s heb je niet in de PH en ik vermoed dat via de kerk ook voor jou (korte verblijven slechts in de PH) ook heel moeilijk zal zijn voor je. Anders overnacht in Manila in het christelijk pension bij ons in de straat (MH del Pilarstreet Ermita / Malate of in Dumaguette in het hotel Bethel. Kij wat sip en vertel dat je alleen bent en een goede vrouw zoekt. Geef je 3 dagen voordat de eerste kontakten je worden aangeboden. (maximaal 3 dagen).
En dus die kennissenkring. En wie zijn je kennissen in de PH? juist, wij, de forumleden en hun dames, en de aanhang en de families, schoolvriendinnen, maids, buurmeisjes en buurtmeisjes.

Ga lang(er) naar de PH, liefst ook vaker maar vooral langer in een keer !! want je hebt er wel wat tijd nodig om een beginnende relatie duidelijk te krijgen . Neem veel chocolade mee uit Liddl, en veel klompjes (souveniers) om uit te delen. En haribo. wees vriendelijk, smile, goed verzorgd en gekleed en ruik lekker, zuip niet teveel. dan ben jij daar de droomman.
Vraagt men veel geld of vragen die je niet be-antwoooorden wil, ga er niet op in maar glimlach wat vaag of bel sms niet terug. dat is in de PH een heel duzidelijk antwoord.
Als 42 jarige heb je de ideale leeftijd, jong genoeg voor de jonge Filipina om samen nog een echt leven op te bouwen en niet meer zo heel jong dat je alleen naar je hormonen luistert maar al iets opgebouwd hebt (baan) en ook toe bent aan een serieuze vaste relatie.

Als het jou niet lukt zie ik daar slechts enkele mogelijke redenen voor: je bent zo kritisch dat je nooit gelukkig zult worden met iemand, of je bent zo dom dat je niets wilt aannemen en werkelijk echt alle fouten zelf wilt maken en persee het wiel wilt uitvinden. Dat kan, maar dan ben je nog wel wat jaartjes bezig, zeker met die paar bezoekjes die jij aflegt, vergeleken met de mensen die hier schrijven, en al jaren in de Filipijnen verblijven!
Profiteer van de ervaringen hier, van het feit dat een flink aantal mensen je willen helpen en daar dan ook nog de tijd voor hebben.

Sukses ......

:thumb: :atyourservice: :jajaja: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

BartD

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 11 juli 2015, 08:13:12
Ik ben wel benieuwd BartD hoe je volgende  relatie met een pinay gaat lopen ?     Voor meeste pinay, s gewoon onnozelheid om aan iemand die ze nauwelijks kennen bijvoorbeeld een  new cellphone te vragen.    Wij zouden het niet in ons hoofd halen.    En niet vergeten in  :smiley-philippines:  een pasalobung = cadootje mee te brengen, bij een ontmoeting, hoeft niet iets duurs te zijn.  maar het niet doen is voor meeste pinay,s een regelrechte afknapper.

Verder lijkt het me dat je een enorme krent bent BarD  , ze vroeg je om 5000 peso= 100 Euries.

Ja als ze dat iedere dag vraagd, oke, maar als dat een keer gebeurd geen probleem van maken.

   ik kreeg op de tweede dag als de vraag of ik een mango plantation ,ad 1,5 miljoen piso wilde kopen.


  Ik denk er nog altijd  over na. :biggrinn:


  En BartD, als je eventueel ook nog aan kindjes denkt , wel de leeftijdgrens naar beneden bijstellen dan.  35 jaar is voor  :smiley-philippines: begrippen al oud. 

   En haal niet de domme streek uit om net als ik er van uit te gaan dat iedere pinay wel contraceptive gebruikt , want niet dus.       Dat mag in  :eu:  dan wel zo zijn, niet in PH. heb ik tot mijn schrik gemerkt.

Succes BartD  !


Wat betreft krent, hmmm, ik spendeerde daar elke week 10000php aan haar en haar familie. Ik nam haar mee naar Hong Kong alsook een trip naar Legaspi. Het was het principe dat ze bleef om geld vragen en me zei dat ze dit wilde kopen en dat. Op den duur voelde ik mer e niet meer goed bij en verloor alle vertrouwen in haar.

Adik

Beste BartD,

Je geeft aan op zoek te zijn naar een serieuze situatie maar het feit dat je geen plaatsen wilt bezoek waar je herinneringen aan je ex-vriendin hebt zegt toch wel genoeg dat je nog bezig bent over deze vorige relatie heen te komen? Je zegt nota bene zelf ook nog dat je het allemaal wel technisch bekijkt. Wat verwacht je van een relatie? Dat de ander je gelukkig maakt? Dan ben je altijd afhankelijk van de ander. Het lijkt er erg op dat je vooral je gedachten aan je ex aan het verzetten bent. Dat moet je uiteraard allemaal zelf weten, maar naar mijn bescheiden mening is het geen gezonde start voor een langdurige serieuze relatie.

Je straalt niet bepaald het vertrouwen uit dat je uiteindelijk gelukkig zult zijn met iemand? Als je dat had zou je denk ik gewoon meer genieten van het moment, en niet zo "krampachtig" vasthouden aan de manier waarop je je gelukswens wilt realiseren. Er zijn meer wegen naar geluk. Nogmaals, je moet het zelf weten maar als je toch iemand nodig hebt om over je ex heen te komen is iets kortstondigs wellicht effectiever alleen moet je daar wel eerlijk naar jezelf toe zijn want anders zit je straks weer in deze (viciueuze) cirkel dat verwachtingen niet zijn uitgekomen (en nog een schepje geforceerder gaat zoeken - de tijd tikt/ leeftijd verschil/ hierheen komen/ etc) . Je maakt het jezelf gewoon moeilijk door (te vroeg te) hoge verwachtingen te hebben (van jezelf en van een ander).

:hoedjeaf:  



BartD

Dat is zeer goed beschreven. Ik had mijn derde reis al geboekt voor die breuk en ik wil dat ticket niet weggooien en gewoon tot ginder gaan en ik wou het nuttige aan het aangename koppelen. Door al iemand te ontmoeten zodat ik een reden heb om terug te keren in december. Het plan was 29november tot 15 januari.

Misschien gewoon naar ginder gaan en niet op zoek gaan dan maar. Eens naar de Chocolate Hills gaan kijken ofzo, is goed voor mijn cameralens ;-)

Amice

Citaat van: BartD op zaterdag 11 juli 2015, 11:04:28
Dat is zeer goed beschreven. Ik had mijn derde reis al geboekt voor die breuk en ik wil dat ticket niet weggooien en gewoon tot ginder gaan en ik wou het nuttige aan het aangename koppelen. Door al iemand te ontmoeten zodat ik een reden heb om terug te keren in december. Het plan was 29november tot 15 januari.

Misschien gewoon naar ginder gaan en niet op zoek gaan dan maar. Eens naar de Chocolate Hills gaan kijken ofzo, is goed voor mijn cameralens ;-)


Mja, ik denk eigenlijk dat ,dit nog het beste is en geloof maar rustig dat je zelfs dan al genoeg filipina's ontmoet want die zien jou eerder dan jij hun.

Lekker de tourist uithangen en s'avonds eens uit eten gaan en een terrasje pakken is al meer dan voldoende.
Zelfs in een mall een beetje (window)shoppen levert vaak al contacten op met salesladies, winkelende vrouwen etc.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

BartD

çava, ondertussen op de vraag om mijn lijstje op te stellen in wat ik zoek in een vrouw...daar zal ik werk van maken... welke vragen dien ik te beantwoorden?

Doordat de zoektocht niet echt naturel is stel ik verschillende filters in, zelfs gebruik makend van de horoscoop en zelfs de Chinese. Zo van wat past het best bij een weegschaal-os... gek hé