Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe zoektocht

Gestart door BartD, vrijdag 10 juli 2015, 12:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Luc op zondag 12 juli 2015, 00:12:00
Citaat van: Budgie op zaterdag 11 juli 2015, 23:45:42
Bart D vraag je eerst eens af. Wil een Filipina in Europa wel werken. Antwoord: Denk het niet   :lachen:

Dat meen je niet, dat is voor te lachen zeker.

De overgrote meerderheid wil zo snel mogelijk werken.

Ja dat klopt Luc, en ze helpen elkaar om zo snel mogelijk een job te vinden  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op zondag 12 juli 2015, 09:34:05
Citaat van: Luc op zondag 12 juli 2015, 00:12:00
Citaat van: Budgie op zaterdag 11 juli 2015, 23:45:42
Bart D vraag je eerst eens af. Wil een Filipina in Europa wel werken. Antwoord: Denk het niet   :lachen:

Dat meen je niet, dat is voor te lachen zeker.

De overgrote meerderheid wil zo snel mogelijk werken.

Ja dat klopt Luc, en ze helpen elkaar om zo snel mogelijk een job te vinden  :jajaja:

Dat zal kloppen ja want het geld dat ze ermee verdienen moet zoveel mogelijk naar de familie gestuurd worden.  :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

louis

BartD weet niet hoe je geboekt heb , maar je zou reizen via Hongkong en daar een weekend verblijven

Want daar is elke zondag picknic van honderde filippijnse meisjes/vrouwen in de parken en rondom de metrostations. Er werken er ongeveer 140.000 filippijnse , de meeste in de huishouding.

Je kan daar heel gemakkeluk een gesprek beginnen. Welke metrostations het zijn weet ik niet ,maar het is op het vaste wal. Je kan ze niet over het hoofd zien zo veel zijn er het.
Veel zijn er van getrouwd natuurlijk en andere nog single en andere die weer een nieuw leven gaan beginnen als ze iets hebben mee gemaakt.

Mijn vrouw had een gesprek met een van deze damens en het eerste vehaal ging was (getrouwd): zij legde elke pond die zij verdiende zoveel mogelijk op zij , maar thuis was de hele familie aan het feestvieren over centen.  Op dit forum ben ik dat al meer tegengekomen. Ook toevallige dat de eerste die we tegen kwamen daar over begon. Een hard werkende vrouw die het af moet leggen tegen de familie.

Baron

 :hoedjeaf:

Je ziet het, evenveel meningen als forumleden.
Toch kun je er een aantal dingen uitfilteren.
Een is "doe iets", ga erheen en fladder en vlinder rond.
Een andere is plann niet teveel. En maak jezelf niet te gek. Je bent weegschaal, os? Nou, dan is het duidelijk, de weegschaal kan maar niet in balans komen, en de os is vaak nog dommer dan de ezel (waarmee hij samen aan het kindje Jezus kribje stond in Betlehem op 25-12-00) , WANT DE EZEL STOOT ZICH GEEN 2 MAAL AAN DEZELFDE STEEN !! En de os, ik vrees dat die wel wat meer lesjes nodig heeft.

Hoe kom je errbij om de familie wekelijks met 10 k peso te verwennen. Nog bovenop wat je haarzelf nog verwende. Dat vraag je er toch om !?

Heel goede tip om in Hongkong eens te snuffelen. Nog een goede tip, doe dat ook in Dubai. Maar de meeste Filipina´s vind je toch in ... de Filipijnen.
Zeg 100 million, 10 zijn er in het buitenland, resteert 90, 50 million mannen en lesbisch, rest 40 million, minus te jong en te oud blijft er toch ruim 10 million over. De helft is te lelijk van uiterlijk of van geest. Heb je keus uit 5 million.

Ik ging ooit een zondag naar Harrison Plaza Mall (tegenover Manila zoo). Daar is binnen ergens een pleintje met wat voor kleine kinderen, spel, soms molentje, ijsjes van 10 peso. Daar wat rong gelopen en toen gaan zitten op een ronde muur die dus een cirkel vormt waarbinnen de kinderen spelen. NU, ik had die middag wel 6 keer kunnen trouwen.

:jajaja: :run:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

daf105paccar

Ook niet vergeten dat omstandigheden veranderen en de dame die je al enige tijd kent niet meer dezelfde is.
Druk vanuit de familie is zeker niet te onderschatten.
De tip om via een forumlid met iemand in contact te komen zou ik zeker gebruiken.
Het geeft geen garantie maar is toch een extra veiligheid.

1 iets niet vergeten :GELD SPEELT ALTIJD EEN ROL!!!!!!
:run: :jajaja:

Pinocchio

Citaat van: louis op zondag 12 juli 2015, 13:02:15
Je kan daar heel gemakkeluk een gesprek beginnen. Welke metrostations het zijn weet ik niet ,maar het is op het vaste wal. Je kan ze niet over het hoofd zien zo veel zijn er het.

Nathan road Kowloon

Blauwvinger

Citaat van: louis op zondag 12 juli 2015, 13:02:15
BartD weet niet hoe je geboekt heb , maar je zou reizen via Hongkong en daar een weekend verblijven

Want daar is elke zondag picknic van honderde filippijnse meisjes/vrouwen in de parken en rondom de metrostations. Er werken er ongeveer 140.000 filippijnse , de meeste in de huishouding.

Je kan daar heel gemakkeluk een gesprek beginnen. Welke metrostations het zijn weet ik niet ,maar het is op het vaste wal. Je kan ze niet over het hoofd zien zo veel zijn er het.
Veel zijn er van getrouwd natuurlijk en andere nog single en andere die weer een nieuw leven gaan beginnen als ze iets hebben mee gemaakt.

Mijn vrouw had een gesprek met een van deze damens en het eerste vehaal ging was (getrouwd): zij legde elke pond die zij verdiende zoveel mogelijk op zij , maar thuis was de hele familie aan het feestvieren over centen.  Op dit forum ben ik dat al meer tegengekomen. Ook toevallige dat de eerste die we tegen kwamen daar over begon. Een hard werkende vrouw die het af moet leggen tegen de familie.

Dus die arme dames zijn 2x de klos, ze worden door hun employer uitgeknepen (hard werken, lange dagen en laag loontje) en door hun eigen familie. :jajaja:

Geen wonder dat ze voor de eerste en de beste wit neus vallen.

Maar ja, geef ze eens ongelijk, ik zou het ook doen.

Budgie

Citaat van: Luc op zondag 12 juli 2015, 00:12:00
Citaat van: Budgie op zaterdag 11 juli 2015, 23:45:42
Bart D vraag je eerst eens af. Wil een Filipina in Europa wel werken. Antwoord: Denk het niet   :lachen:

Dat meen je niet, dat is voor te lachen zeker.

De overgrote meerderheid wil zo snel mogelijk werken.

Luc. Ja ik moet om dat werken lachen want ze doen het alleen als ze het geld naar huis mogen sturen en echt niet om hun echtgenoot te helpen. En de kinderbijslag en de zorgtoeslag willen ze ook het liefste nog op hun naam zodat het naar huis kan. Zie dat om mij heen
Beklaag ze wel want ze krijgen geregeld druk van thuis om op te sturen Gelukkig is de mijne anders Die was door haar broer en schoonzus daar altijd al zo uitgezogen dat ze al kwaad word als ze eraan denkt En als ze wat vragen is het neen mijn man is erg korripot en jullie krijgen niets en ik werk niet Ben te oud en ziekelijk
Ik heb ook medelijden met hun dochter Die heeft eerst in Dubai gewerkt en hield niets over en moest zelfs lenen om naar huis te gaan Zit nu voor 2 jaar in Nieuw Zeeland en klaagt steen en been dat haar ouders nooit tevreden zijn.
Thuis zitten er 4 kerels te nietsen en 3 dames en 3 kinderen 
Haar schoonzus had zelfs het lef om een mail naar ons te sturen dat ze graag geld voor een Jaya en maid had zodat ze weer naar school kon. Kon het niet helemaal goed lezen maar ze werd door mijn vrouw voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt.

En Luc ik heb aan jouw dus de vraag werkt jouw vrouw dus voor jullie samen of gaat ook al het geld naar die arme luie mensen daar En sorry voor dat kleine gedeelte dat wel wil werken voor hun eigen gezin maar daar hoor je niets over en die gaan ook niet naar parties etc.
Getting older beats the alternative -dying young

Luc

Citaat van: Budgie op zondag 12 juli 2015, 21:48:24
Citaat van: Luc op zondag 12 juli 2015, 00:12:00
Citaat van: Budgie op zaterdag 11 juli 2015, 23:45:42
Bart D vraag je eerst eens af. Wil een Filipina in Europa wel werken. Antwoord: Denk het niet   :lachen:

Dat meen je niet, dat is voor te lachen zeker.

De overgrote meerderheid wil zo snel mogelijk werken.

Luc. Ja ik moet om dat werken lachen want ze doen het alleen als ze het geld naar huis mogen sturen en echt niet om hun echtgenoot te helpen. En de kinderbijslag en de zorgtoeslag willen ze ook het liefste nog op hun naam zodat het naar huis kan. Zie dat om mij heen
Beklaag ze wel want ze krijgen geregeld druk van thuis om op te sturen Gelukkig is de mijne anders Die was door haar broer en schoonzus daar altijd al zo uitgezogen dat ze al kwaad word als ze eraan denkt En als ze wat vragen is het neen mijn man is erg korripot en jullie krijgen niets en ik werk niet Ben te oud en ziekelijk
Ik heb ook medelijden met hun dochter Die heeft eerst in Dubai gewerkt en hield niets over en moest zelfs lenen om naar huis te gaan Zit nu voor 2 jaar in Nieuw Zeeland en klaagt steen en been dat haar ouders nooit tevreden zijn.
Thuis zitten er 4 kerels te nietsen en 3 dames en 3 kinderen 
Haar schoonzus had zelfs het lef om een mail naar ons te sturen dat ze graag geld voor een Jaya en maid had zodat ze weer naar school kon. Kon het niet helemaal goed lezen maar ze werd door mijn vrouw voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt.

En Luc ik heb aan jouw dus de vraag werkt jouw vrouw dus voor jullie samen of gaat ook al het geld naar die arme luie mensen daar En sorry voor dat kleine gedeelte dat wel wil werken voor hun eigen gezin maar daar hoor je niets over en die gaan ook niet naar parties etc.

Ik had het enkel over werken. Wat ze met dat geld doet is een andere zaak.

Wat ik of mijn vrouw doet of niet doet daar heeft niemand iets mee te maken.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Blauwvinger

Naar mate ik meer van de Filippijnse cultuur leer kennen is:

Er zijn 2 soorten, de ene soort die verrekte lui zijn en andere soort die kei hard werken. :atyourservice: