Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Werkvergunning

Gestart door prutser, woensdag 22 juli 2015, 17:45:19

Vorige topic - Volgende topic

prutser

Weet iemand of BOI iemand met 13 A visum (permanent visum) ook verplicht om USD 200k op te hoesten als investeerder, of geldt dit enkel voor toeristenvisum ? Heb in principe geen Mayor's permit en DTI nodig (zou werken van huize uit, onder eigen naam, geen bedrijfsnaam, als "professional", net als een tandarts or consultant of zo) maar BOI wil een hoop centjes zien... Zoals gewoonlijk hier met al hun overheidsinstellingen zie ik door de bomen het bos niet meer en de EU-verantwoordelijke voor DTI reageert niet op e-mails. Alvast bedankt.

Pinocchio

Citaat van: prutser op woensdag 22 juli 2015, 17:45:19
Weet iemand of BOI iemand met 13 A visum (permanent visum) ook verplicht om USD 200k op te hoesten als investeerder,

200.000 US $ is 9.049.912 PHP dat is verdorie veel geld.

Ronny55

Citaat van: prutser op woensdag 22 juli 2015, 17:45:19
Weet iemand of BOI iemand met 13 A visum (permanent visum) ook verplicht om USD 200k op te hoesten als investeerder, of geldt dit enkel voor toeristenvisum ? Heb in principe geen Mayor's permit en DTI nodig (zou werken van huize uit, onder eigen naam, geen bedrijfsnaam, als "professional", net als een tandarts or consultant of zo) maar BOI wil een hoop centjes zien... Zoals gewoonlijk hier met al hun overheidsinstellingen zie ik door de bomen het bos niet meer en de EU-verantwoordelijke voor DTI reageert niet op e-mails. Alvast bedankt.
Het is 50.000$
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Als 13A visum-gemachtigde mag je werken, maar je moet het aangeven bij DTI of DOLE.
Je kan een zaak starten op naam van je vrouw, en jij ben onbetaalde hulp.
Opletten als je inkomsten van particulieren vangt er eentje bij is die jaloers doet en problemen maakt.
Met grote firma's (SM, ROBINSON, etc.) is het gemakkelijker al moet je soms 90 dagen wachten op geld.

Online werken (zonder TIN) is prima maar zorg dat je inkomsten niet op een PH-bank komt (paper trail).
Zolang ja een TIN hebt en niet in de illegaliteit gaat is er geen probleem

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op donderdag 23 juli 2015, 00:46:50
Citaat van: prutser op woensdag 22 juli 2015, 17:45:19
Weet iemand of BOI iemand met 13 A visum (permanent visum) ook verplicht om USD 200k op te hoesten als investeerder, of geldt dit enkel voor toeristenvisum ? Heb in principe geen Mayor's permit en DTI nodig (zou werken van huize uit, onder eigen naam, geen bedrijfsnaam, als "professional", net als een tandarts or consultant of zo) maar BOI wil een hoop centjes zien... Zoals gewoonlijk hier met al hun overheidsinstellingen zie ik door de bomen het bos niet meer en de EU-verantwoordelijke voor DTI reageert niet op e-mails. Alvast bedankt.
Het is 50.000$


Er worden hier 2 soorten visa door elkaar gehaald, namelijk 13 A en SRRV.

De voorwaarden voor SRRV:

http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

prutser

DTI wil me het SIRV-visum aansmeren, niet SRRV, dus in principe 200.000 $ ophoesten voor een éénmanszaak...

Luke

Citaat van: prutser op maandag 27 juli 2015, 12:03:53
DTI wil me het SIRV-visum aansmeren, niet SRRV, dus in principe 200.000 $ ophoesten voor een éénmanszaak...

Wat heb je eigenlijk aan DTI verteld?  :denk: