Filippijnse bankrekeningen GEEN IBAN nummer ?

Gestart door jamietagabundok, woensdag 15 juli 2015, 07:25:14

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Ik ben sinds kort weer in Mindanao, en was eigenlijk van plan wat geld van mijn  :nederlandsevlag: bankrekening online naar die van mijn  :smiley-philippines:  vriendin  over te boeken, maar Haar rekeningnummer heft geen IBAN.

Zij heeft het gevraagd bij de bank  ( BDO ) maar die zeggen met SWIFT code te werken.

Dus is het onmogelijk om online van mijn  bank naar haar geld over te maken ?  Of zijn er wel mogelijkheden ?


Ik kan zelf hier met mijn  :nederlandsevlag: pas wel pinnen, maar de farm die ze wil kopen loopt in de miljoenen piso, dus als ik 10K of 20 K kan pinnen schiet niet op.

Luke

Dus als ik het goed begrijp kun je geen overschrijving doen via internet-banking naar een rekening buiten de EU.
Je zal dan een fax moeten sturen en eventueel een telefoon naar uw kantoor om een overschrijving te laten uitvoeren.... als dat toestaan te minste.
Ook moet je verklaren waar ie MILJOENEN voor dienen!  :biggrinn:

nils

Klopt dat ze in de Filippijnen geen IBAN kennen.
Mij is het een paar jaar geleden gelukt door bij IBAN het Filippijnse rekeningnummer in te vullen en bij SWIFT de bankcode.
Zie https://berttadtad.wordpress.com/2008/09/03/philippines-bank-swift-codes/

Michaela

Citaat van: nils op woensdag 15 juli 2015, 10:19:13
Klopt dat ze in de Filippijnen geen IBAN kennen.
Mij is het een paar jaar geleden gelukt door bij IBAN het Filippijnse rekeningnummer in te vullen en bij SWIFT de bankcode.
Zie https://berttadtad.wordpress.com/2008/09/03/philippines-bank-swift-codes/

Je kunt via google de SWIFT bankcode vinden.
Gebruikt de swiftcode van het hoofdkantoor, dan gaat het meestal goed. Anders neem contact op met je nederlandse bank, soms kunnen ze je helpen met het vinden van die swift-code. Tis enkel mijn ervaring met ABN Amro. Je moet natuurlijk de goede afdeling bellen.

jiggy

Misschien kan deze nederlandstalige site over SWFIT/BIC/IBAN enige verduidelijking geven ?

http://www.ibannl.org/uitleg-over-swift/

pierrevanwies

#5
  Ik heb ng nooit een iban nummer ingevuld, alleen de swiftcode van de   :smiley-philippines:  bank,en dan fax naar bels..overschrijving euro naar euro rekening.

 .

  op de siftcode komt dan te staan BOPIPHMM  (Bank Of the Philippine Islands Philippines Metro Manila)

Lenn

Helemaal correct.De Ph heeft geen IBAN.Alleen de swift.En als je ff googled komen alle swiftcodes er zo uit rollen.

jamietagabundok

Ja , de swiftcode van de bank van mijn vriendin bij BDO hier in Mindanao heb ik, dat is allemaal het probleem niet.

Verder heb ik in  :nederlandsevlag: een rekening bij ABN Amro en bij Regiobank


Met Regiobank internet bankieren lukt aardig vanuit  :smiley-philippines:  , maar de site van ABNAMro , gaat wel open , maar zodra ik inlog blijft alles blanco, waarschijnlijk te wijten aan te trage internet hier  :weetikniet:


Maar even praktisch hoe ga ik dit handigst oplossen.  :confused2:

En de herkomst van dat geld kan ik geheel verantwoorden, Is geen zwart geld, noch crimineel geld. Nothing to hide dus.

Ronny55

Met de swift code van de bank hier en het rekening # mag er geen probleem zijn voor Pc banking. Doe ik al jaren probleemloos met ParisbasFortis
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

Niet overal in de wereld maakt men gebruik van IBAN.

Rekening nummer en SWIFT/BIC werkt ook sinds jaar en dag en kan nog steeds bij ABN via internet bankieren. Duurt alleen wel een paar dagen. Worldremit of Western Union gaat wellicht sneller? en afhankelijk van bedrag ook goedkoper.