Filippijnse bankrekeningen GEEN IBAN nummer ?

Gestart door jamietagabundok, woensdag 15 juli 2015, 07:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Guadalupe

Geld overmaken van ABNAMRO naar buitenland moet je eerst activeren,waar ter wereld je ook bent.Pas na 2 uur als je dit geactiveerd hebt kan je overboeken.
Is een ingebouwde veiligheid.Zonder die activering gaat het noooit lukken !!Succes
Wie lacht niet wie de mens beziet.

jamietagabundok

Citaat van: Adik op woensdag 15 juli 2015, 19:42:47
Niet overal in de wereld maakt men gebruik van IBAN.

Rekening nummer en SWIFT/BIC werkt ook sinds jaar en dag en kan nog steeds bij ABN via internet bankieren. Duurt alleen wel een paar dagen. Worldremit of Western Union gaat wellicht sneller? en afhankelijk van bedrag ook goedkoper.


Nou Western Union is bepaald niet goedkoop, die gebruikte ik voordat ik Moneygram ontdekte. Moneygram rekend 10 Euro kosten bij een bedrag van 2000 Euro overboeken naar  :smiley-philippines:.

En Sigue International rekend 5 Euro voor een zelfde bedrag over te boeken dus dat zijn de kosten niet.

Adik

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 15 juli 2015, 23:15:41
Citaat van: Adik op woensdag 15 juli 2015, 19:42:47
Niet overal in de wereld maakt men gebruik van IBAN.

Rekening nummer en SWIFT/BIC werkt ook sinds jaar en dag en kan nog steeds bij ABN via internet bankieren. Duurt alleen wel een paar dagen. Worldremit of Western Union gaat wellicht sneller? en afhankelijk van bedrag ook goedkoper.


Nou Western Union is bepaald niet goedkoop, die gebruikte ik voordat ik Moneygram ontdekte. Moneygram rekend 10 Euro kosten bij een bedrag van 2000 Euro overboeken naar  :smiley-philippines:.

En Sigue International rekend 5 Euro voor een zelfde bedrag over te boeken dus dat zijn de kosten niet.

Goedkoper dan ABN Amro en de bijbehorende correspondent bank die ook nog eens wat EUR/PHP af tikt, en daar ook nog eens dagen over kan doen. Ben zelf heel tevreden met Worldremit. Ze krijgt het a la direct op haar smart account en hoeft dus niet eens naar een geldkantoor. Kan hier online met Ideal betalen. Maar voor jou zal cash pickup wel handiger zijn? Genoeg mogelijkheden qua ketens (die je wel vooraf dient te selecteren).

nils

Voor een goede wisselkoers kan je ook transferwise proberen. https://transferwise.com
Vooral met grotere bedragen kan het behoorlijk wat schelen.

Citaatmaar de farm die ze wil kopen loopt in de miljoenen piso
Je moet uiteraard zelf weten wat je doet,
maar wat moet een zwangere dame met zo'n lap grond?

jamietagabundok

Eh, ja ik mag toch hopen dat haar zwangerschap niet eeuwig gaat duren ?   :lachen:


Een deel is cocosbomen, een deel grasland, ze wil paar kalfjes kopen, en die daar groot laten groeien, tot aan de slacht vermoed ik.

Een ander deel staat van alles , zoals mais, papaya, tomaten,  camote en weet ik wat niet meer.

Ik ben geen farmer, dus het is puur haar ding, en als zij daar plezier in heeft, dan hoop ik dat ze gelukkig is met die lap grond.


  De grond is wat hoger gelegen in de bergen, maar toch redelijk vlak, maar er is door de huidige eigenaar laatste jaren weinig naar omgekeken,  de caretaker heeft wel een en ander geplant.

  Mijn interesse gaat meer uit naar de gigantische hardhout bomen die  her en der staan, de zaag erin, en een leuk

  ,, resthouse ,, maken van dat hout . Lekker rustig in de bundok, uiteraard is er geen water en elektra in de bundok

  maar daar meten we dan maar een oplossing voor vinden.  Deepwel eventueel voor water als het mogelijk is, en solar voor verlichting.

pierrevanwies

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 16 juli 2015, 00:22:18
Eh, ja ik mag toch hopen dat haar zwangerschap niet eeuwig gaat duren ?   :lachen:


Een deel is cocosbomen, een deel grasland, ze wil paar kalfjes kopen, en die daar groot laten groeien, tot aan de slacht vermoed ik.

Een ander deel staat van alles , zoals mais, papaya, tomaten,  camote en weet ik wat niet meer.

Ik ben geen farmer, dus het is puur haar ding, en als zij daar plezier in heeft, dan hoop ik dat ze gelukkig is met die lap grond.


  De grond is wat hoger gelegen in de bergen, maar toch redelijk vlak, maar er is door de huidige eigenaar laatste jaren weinig naar omgekeken,  de caretaker heeft wel een en ander geplant.

  Mijn interesse gaat meer uit naar de gigantische hardhout bomen die  her en der staan, de zaag erin, en een leuk

  ,, resthouse ,, maken van dat hout . Lekker rustig in de bundok, uiteraard is er geen water en elektra in de bundok

  maar daar meten we dan maar een oplossing voor vinden.  Deepwel eventueel voor water als het mogelijk is, en solar voor verlichting.

    en dan de bak in.   :lachen:

jamietagabundok

Wie ? ik of zij  ? :lachen:   Het zijn haar bomen  :biggrinn:

pierrevanwies

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 16 juli 2015, 01:08:54
Wie ? ik of zij  ? :lachen:   Het zijn haar bomen  :biggrinn:

  ja   :lachen: :lachen:  toch maar even opletten met de wetten hier in de   :smiley-philippines:  .

   als het om bomen kappen gaat kunt u serieus in de problemen komen hier....   :jajaja:  .

   voorbeeld,   als u een kettingzaag bezit die niet geregistreerd is kan u dat tot 6 jaar gevangenis kosten....   :jajaja: 

                    als u met die ongeregistreerde zaag ook nog het lef zou hebben om er een boom mee om te zagen kan dat oplopen tot 8 jaar....

                    als bijvoorbeeld uw buurman of zwager u gaat verklikken dat u een niet geregistreerde kettingzaag hebt krijgt hij een beloning van 20% van
                     de waarde van de zaag....  enz enz 

               niet geloven dan is het ook goed   :lachen: :lachen:   [komt allemaal uit de 'chainsaw act of 2002'

                of REPUBLIC ACT  9175 van nov 7 2002.

                     

Amice

Forumlid Kano had de oplossing om een rekening te openen bij Surichange waarna grotere bedragen daar naartoe overgeboekt konden worden en via Surichange overgeboekt werden naar een filippijnse bankrekening, de kosten daarvoor waren erg laag had ik begrepen, het staat wel ergens op het forum hier.

http://www.surichange.nl/
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 16 juli 2015, 00:49:54
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 16 juli 2015, 00:22:18
Eh, ja ik mag toch hopen dat haar zwangerschap niet eeuwig gaat duren ?   :lachen:


Een deel is cocosbomen, een deel grasland, ze wil paar kalfjes kopen, en die daar groot laten groeien, tot aan de slacht vermoed ik.

Een ander deel staat van alles , zoals mais, papaya, tomaten,  camote en weet ik wat niet meer.

Ik ben geen farmer, dus het is puur haar ding, en als zij daar plezier in heeft, dan hoop ik dat ze gelukkig is met die lap grond.


  De grond is wat hoger gelegen in de bergen, maar toch redelijk vlak, maar er is door de huidige eigenaar laatste jaren weinig naar omgekeken,  de caretaker heeft wel een en ander geplant.

  Mijn interesse gaat meer uit naar de gigantische hardhout bomen die  her en der staan, de zaag erin, en een leuk

  ,, resthouse ,, maken van dat hout . Lekker rustig in de bundok, uiteraard is er geen water en elektra in de bundok

  maar daar meten we dan maar een oplossing voor vinden.  Deepwel eventueel voor water als het mogelijk is, en solar voor verlichting.

    en dan de bak in.   :lachen:

Ik denk dat je eerst 12 jaar en 1 dag in Hotel Muntinlupa krijgt en dan deportatie............ :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

Hetgeen zoals hierboven omschreven door Pierrevanderwies is geheel correct en het gebeurd vaak in de bergen dat de buren elkaar verraden........... :jajaja: :run: :run: :run: :run: :ripba8: :ripba8:

Nou spreek ik niet om een klein boompje maar zoals hier omschreven gigantische hardhout bomen..........dan gaat u of uw vriendin voor een gigantische lange tijd naar Hotel Bilibid in Muntinlupa.............. :lachen: :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8: :ripba8:



"A Belgian national who cut our beloved Mahogany trees?.........We are waiting for you Joe".......... :lachen: :jajaja: :jajaja: :run: :run: :ripba8: :ripba8: