Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste Durian in mijn leven gegeten.

Gestart door jamietagabundok, donderdag 23 juli 2015, 13:51:13

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:50:57
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg

Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.
Zelf heb ik daar nooit last van gehad, alleen moet je er inderdaad niet te veel van eten.
Wat ik niet door mijn strot krijgt zijn van die birthday cakes met mierzoete glazuur.

Heb je gelijk in Nils. Ik ben maar af en toe in the Phils, dus bij zo'n gelegenhede zal ik niet asociaal zijn en ook wel een stuk cake mee eten, doch wat er vooral in mijn gedachte komt als ik die cakes daar zie bij Goldilocks of anderen is naar ee hoeveelheid zoet-, smaak-, en vooral kleurstoffen die daar inzitten ! Het ziet er soms zo onnatuurlijk appetijtelijk uit ! Ik vermoed dat die cakes hier geen enkele test van het agentschap voor voedselveiligheid zouden doorstaan !  :biggrinn: :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op maandag  3 augustus 2015, 13:53:39
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:50:57
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg

Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.
Zelf heb ik daar nooit last van gehad, alleen moet je er inderdaad niet te veel van eten.
Wat ik niet door mijn strot krijgt zijn van die birthday cakes met mierzoete glazuur.

Heb je gelijk in Nils. Ik ben maar af en toe in the Phils, dus bij zo'n gelegenhede zal ik niet asociaal zijn en ook wel een stuk cake mee eten, doch wat er vooral in mijn gedachte komt als ik die cakes daar zie bij Goldilocks of anderen is naar ee hoeveelheid zoet-, smaak-, en vooral kleurstoffen die daar inzitten ! Het ziet er soms zo onnatuurlijk appetijtelijk uit ! Ik vermoed dat die cakes hier geen enkele test van het agentschap voor voedselveiligheid zouden doorstaan !  :biggrinn: :lachen:
Nou Jiggy lees de verpakking dan maar eens van een industriele europese cake....je zou verwonderd zijn wat ze daar allemaal indraaien.... :lachen:  :lachen:

jamietagabundok

Ja dat zal best, maar in  :eu:  is er ieder geval nog enige controle op.  En men is verplicht alles op het etiket te vermelden.   Dat zal bij de kleurstofbommen van Goldilocks  in    :smiley-philippines:  niet het geval zijn.


Maar ik doe in Philippijnen ook gewoon mee met de cake, voor de gezelligheid en om geen spelbreker te zijn, maar voor mij hoeft het niet.

Baron

 :hoedjeaf:

Me same, ik eet wel een stukje cake mee, die misschien 1 x per jaar zullen me niet direkt doden. WAt een Filipino kan, kan ik toch zeker ook!?
Wat die ice glazing betreft, die ....  laat ik op het bordje liggen. da´s me toch echt te zoet.

:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

jiggy

Citaat van: Cosyns Guy op maandag  3 augustus 2015, 15:25:47
Citaat van: jiggy op maandag  3 augustus 2015, 13:53:39
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:50:57
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg

Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.
Zelf heb ik daar nooit last van gehad, alleen moet je er inderdaad niet te veel van eten.
Wat ik niet door mijn strot krijgt zijn van die birthday cakes met mierzoete glazuur.

Heb je gelijk in Nils. Ik ben maar af en toe in the Phils, dus bij zo'n gelegenhede zal ik niet asociaal zijn en ook wel een stuk cake mee eten, doch wat er vooral in mijn gedachte komt als ik die cakes daar zie bij Goldilocks of anderen is naar ee hoeveelheid zoet-, smaak-, en vooral kleurstoffen die daar inzitten ! Het ziet er soms zo onnatuurlijk appetijtelijk uit ! Ik vermoed dat die cakes hier geen enkele test van het agentschap voor voedselveiligheid zouden doorstaan !  :biggrinn: :lachen:
Nou Jiggy lees de verpakking dan maar eens van een industriele europese cake....je zou verwonderd zijn wat ze daar allemaal indraaien.... :lachen:  :lachen:
Ja Guy, ook niet allemaal onschuldig, doch hier is de ergste "brol" al lang uit voeding geband, niet waar?
En... als er staat E123 bvb dan is dit slechts een code voor een bepaald zuur, zoals citroenzuur, net zoals het in de natuur voorkomt. Mijn broer doet de kwaliteitscontrole bij Lotus Bakeries, weet je. Ik breng hem steeds koekjes lee van de Phils die hij dan opeet, zoals iemand anders wijn degusteert en tracht te ontleden. Ik heb hem echter die koekjes nog niet tot in zijn labo weten brengen.  :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op maandag  3 augustus 2015, 17:05:33
Citaat van: Cosyns Guy op maandag  3 augustus 2015, 15:25:47
Citaat van: jiggy op maandag  3 augustus 2015, 13:53:39
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:50:57
Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg

Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.
Zelf heb ik daar nooit last van gehad, alleen moet je er inderdaad niet te veel van eten.
Wat ik niet door mijn strot krijgt zijn van die birthday cakes met mierzoete glazuur.

Heb je gelijk in Nils. Ik ben maar af en toe in the Phils, dus bij zo'n gelegenhede zal ik niet asociaal zijn en ook wel een stuk cake mee eten, doch wat er vooral in mijn gedachte komt als ik die cakes daar zie bij Goldilocks of anderen is naar ee hoeveelheid zoet-, smaak-, en vooral kleurstoffen die daar inzitten ! Het ziet er soms zo onnatuurlijk appetijtelijk uit ! Ik vermoed dat die cakes hier geen enkele test van het agentschap voor voedselveiligheid zouden doorstaan !  :biggrinn: :lachen:
Nou Jiggy lees de verpakking dan maar eens van een industriele europese cake....je zou verwonderd zijn wat ze daar allemaal indraaien.... :lachen:  :lachen:
Ja Guy, ook niet allemaal onschuldig, doch hier is de ergste "brol" al lang uit voeding geband, niet waar?
En... als er staat E123 bvb dan is dit slechts een code voor een bepaald zuur, zoals citroenzuur, net zoals het in de natuur voorkomt. Mijn broer doet de kwaliteitscontrole bij Lotus Bakeries, weet je. Ik breng hem steeds koekjes lee van de Phils die hij dan opeet, zoals iemand anders wijn degusteert en tracht te ontleden. Ik heb hem echter die koekjes nog niet tot in zijn labo weten brengen.  :lachen:
Ik woon wel niet in de  :smiley-philippines: maar ik denk dat er in de  :smiley-philippines: minder met het eten gerotzooid word dan we denken.De grootste hoop van de bevolking leeft zowiezo op vis en rijst,kan je niet echt veel mee verkeerd doen denk ik.
En hebben ze daar dan geen agentschap dat de voeding controleerd in de  :smiley-philippines: ?
En eerlijk,ik eet liever een kleurrijke cake dan een kip hier in  :eu: dat groot gebracht is met afgedraaide olie,al dan niet van een motor of frietketel.... :lachen:

jiggy

Heb je ook weer een punt. Maar toch denk ik dat in het algemeen de voedselkwaliteit hier beter wordt bewaakt dan daar. Kippen, vers vlees, schaaldieren, ... zie ik hier niet direct aan de stoeprand verkocht worden zonder koelmiddelen, in open (uitlaat)lucht, en waar men vlug of enkel eens met een stokje met sliertjes over wuift om de vliegen af te houden wanneer mogelijke kopers passeren.  :lachen: :lachen:

jamietagabundok

Weet ik zo net nog niet Cosijn Guy of er in  :smiley-philippines: minder gerotsooid word. Ik denk wanneer bij een boer hier in  :smiley-philippines: een varken of rund plotseling doodgaat het alsnog word geslacht en voor de consumptie gaat.

Is in  :eu: ondenkbaar, dode dieren zijn voor de destructie,  Dat delen van dode dieren dan toch weer als diervoeder worden verwerkt en dus indirect in de voedselketen komen is een ander verhaal.

En dat is allemaal aan strenge regels gebonden.  Ik wil niet zeggen dat er continue word gecontroleerd, maar knoeiers lopen tegen de lamp.

Dat bleek wel bij vleesfabruik Sels in Oss, waar men stelselmatig  enige procenten paardenvlees in het andere vlees mengde.   Faillisement het resultaat.

jiggy

Nog iets, Guy, uit eigen ervaring op de Filippijnen : niets lekkerder dan een verse mango daar, niet waar?

Puur natuur, beter dan wat we hier in de winkels kunnen kopen?

Wel... die worden daar nog volop met pesticiden, fungiciden behandeld. Wellicht met producten die hier al lang verboden zijn wegens kankerverwekkend. Zoals het DDT- poeder tegen Colorado-kever op aardappelen hier in de jaren 60-70.

Wij kennen wellicht meer welvaartsziekten. Op de Filippijnen zijn nog te vaak slachtoffers uit onwetendheid...
Zij eten Chiceron net zoals wij chips, maar bij hun is het wel PUUR varkensvet !

nils

Hier nog een berichtje over een berdorven pakje Milo.  :rennen:

Nestle defends Milo product after mom's viral post
MANILA - Nestle Philippines has broken its silence on the viral photo of a Milo Ready-to-Drink tetra pack supposedly containing a solidified matter.
http://www.abs-cbnnews.com/business/08/04/15/nestle-defends-milo-product-after-moms-viral-post