Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Marine traffic

Gestart door Rich, woensdag 29 juli 2015, 21:15:42

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Ik heb nog nooit ergens last mee gehad en ik heb al paar keer dozen verstuurd met Eljabalikbayan service. top service en nooit iets meer hoeven te betalen want dat zit in de prijs van je doos.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

@ Boldy, voor de goed orde , de vervoerder in deze is niet ELJA  , wilde ik even duidelijk maken.  En ik neem aan dat jij je dozen naar Angeles stuurde Boldy ?    Dat is nog wel wat anders dan naar Mindanao.


Maar ik verdenk hen ervan dat ze me het volgende kunstje willen flikken : mijn dozen op de volgende boot komen op 2 september al aan in Manila,  en ik denk dat men uit financieel oogpunt zegt die verschepen we dan tegelijk, met de dozen van zijn eerste zending.


Nou als dit waarheid word, dus nooit geen doos meer met deze vervoeder, en ik heb er nog tig staan in   :nederlandsevlag:

boldy

Dat d8 ik al dat jij niet met Eljo hebt verstuurd daarom zei ik dat ik wel met hun heb verstuurd.
Ik stuur ze inderdaad naar Angeles maar heb ook wle eens naar leyte gestuurd.
Mindanao is zeker wat anders als angeles. Waar ik altijd dozen mee verstuurd heeft op zijn site een schema staan wanneer de dozen er ongeveer zouden moeten arriveren.

heeft die maatschappij waar jij ej dozen mee verstuurd dat niet ?
Mochten ze werkeljik waar de dozen laten staan totdat jouw anderen dozen komen om zo de kosten te drukken zijn het schurken.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ja , hebben ze , Ik kan mijn dozen vanaf  :nederlandsevlag:  volgen erst waar de boot zich bevind

  http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2


  de boot van mijn tweede  zending ligt nu in Singapore , kan ik gewoon zien.  En verder staan op hun site alle nummers van de dozen die afgeleverd worden en op welke datum.


Een klein aantal dozen blijft echter staan onder   ,, waiting voor shipment details ,,  waaronder de mijne.


Merk het vanzelf of het schurken zijn    :lachen:     In  :nederlandsevlag: waren ze overigens heel aardig en vriendelijk bij het ophalen    :biggrinn:

jamietagabundok

We leven inmiddels de 31 ste augustus, en volgens hun site nog 14 doosnummers in de container, waaronder de mijne   :negatief:

Is wel diep treurig als je bedenkt dat die boot begin augustus al aanmeerde in Manila.

  Ze zijn nu wel zo uitgekookt dat ze de vaarbewegingen van de volgende zending op marine traffic niet meer updaten,  de boeven.

Lijkt er steeds meer op dat mijn eerdere vermoeden waarheid word men wacht op de tweede zending, en dan pas bezorgen om kosten te besparen   :negatief:

Adik

Dat is nog een best-case scenario. Zou maar eens navraag gaan doen?

jamietagabundok

4 september nu, nog steeds geen doos gezien, contactnummer gehad hier in  :smiley-philippines: maar daar reageerd niemend.

Op de website zijn de doodnummers nu verwijderd, en staat de mededling dal ALLE  dozen voor 8 sept worden bezorgd.

In middels ligt mijn volgende zending in Manilabay, maar kijk je op hun site doen ze net of die boot nog in Singapore ligt   :negatief:


Denk dat Boldy gelijk krijgt dat het schurken zijn   :lachen:

boldy

Schiet niet op zo. Het zal me benieuwen of je de dozen daadwerkelijk ook voor 8 September krijgt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ik wacht rustig 8 september af, heb ik ze dan nog nog niet doe ik toch een boekje open over welk bedrijf het hier gaat, hun naam heb ik tot nu toe achterwege gelaten.    En ook ook op FB kunnen ze fikse anti-reclame verwachten.

Maar ik denk dat ze wel meer klagers hebben, ze hebben niet voor niks de doosnummers van hun site verwijderd,
van die 14 dozen die na 1 maand  nog steeds in die container stonden.


Ik snap er moet 1 iemand zijn de als eerste zijn doos ontvangt ,zoals er ook iemand is die zijn doos als laatste ontvangt, maar is het billijk dat daar meer dan 1 maand tussen zit ?


  Ik snap ook wel dat iemand in Cavite , vlak onder Manila sneller zijn doos binnen heb dan ik in Mindanao, mag 1 a 2 week langer duren, niet meer dan 1 maand   :negatief:


jamietagabundok

Citaat van: Rich op woensdag 29 juli 2015, 21:15:42
Zijn je balikbayan dozen verscheept en wil je ze volgen?  Dan is dit best een leuke site.

http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/centerx:0/centery:-14/zoom:2


  Zijn schepen nou eigenlijk verplicht hun positie door tegeven ? of gebeurd dat op vrijwillige basis ?  Ik heb echt geen idee.


  Ik volg de boot Meratus Java, waar mijn laatste zending op zit, en volgen ging goed, tot dat de boot op 1 september in Singapore naar Manila vertrok en toen geen updates meer van de positie ?  Volgens planning zou die vandaag de 5 de sept aankomen in Manila.

  Of heeft te maken met de gespannen toestand in de Zuid-chinese zee ?     Ik heb eerder met Malaysia gevlogen van af  Kuala Lumpur, en die vlogen dus ook niet in rechte lijn naar Manila over die zee ?