Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

een cadeautje

Gestart door hakke, zondag 9 augustus 2015, 23:21:00

Vorige topic - Volgende topic

hakke

Hallo,

Ik zoek eigenlijk een cadeautje voor men aswa haar ouders weet er iemand een idee ik zou toch iets willen afgeven iets van onze landen waar de philipinos doll op zijn :applaus:
Heeft iemand een goed idee :denk: en geen geld aub :lachen:

jamietagabundok

Iets waar filipinoos dol op zijn maar geen geld , ja dat word moeilijk  :lachen:

Een grote grote zak gedroogde vis dan misschien   :lachen:   :lachen:

Ronny55

Citaat van: hakke op zondag  9 augustus 2015, 23:21:00
Hallo,

Ik zoek eigenlijk een cadeautje voor men aswa haar ouders weet er iemand een idee ik zou toch iets willen afgeven iets van onze landen waar de philipinos doll op zijn :applaus:
Heeft iemand een goed idee :denk: en geen geld aub :lachen:
Goede Belgische Chocolade ...bv De cote d'or puur ...Pralines, daar zijn ze hier bij ons niet echt gek op, ze eten het wel he. T-shirt's met  :belgiesmiley: motieven, als het maar duidelijk is dat het iets is dat uit Belgie komt....Ze zijn in de  :smiley-philippines: vlugger content dan in  :belgiesmiley:  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ifugao

Chocolade doet het inderdaad altijd goed.

jamietagabundok

Ja, chocolade zijn ze dol op hier, en dat hoeven niet eens dure pralines te zijn.  Ik heb nu van die repen met diverse smaken van de Lidl meegenbracht , die zijn 50 eurocent per stuk in  :nederlandsevlag:    Wikkel ik in alumiumfolie, om smelten tegen te gaan , en bij aankomst hier zijn ze meest wel zacht, dus gelijkd ekoelkast in 

Lenn

Kan mij nog goed herrinneren dat ik in 2000 chocolade meebracht voor mijn foute vriendin en haar vrienden/fam.Wel 3 kg.Waren ze helemaal niet van onder de indruk.Ze hadden meer luxe verwacht.Maar ja, dat was dan ook een foute.
Overigens je kan hier vrijwel overal chocola kopen tegen schappellijke prijzen uit CH,B,of NL.
Het zal wel te maken hebben met het pasalobung effect.

hakke

Dus chocolade is een goei cadeau had er ook al aan gedacht had alleen schrik dat ik ginder gewoon ging arriveren met een hoopje chocolade :denk:

Maar zilverpapier is een goei middel om het koud te houden dan zal het proberen :biggrinn:

Voor mijn asawa was het niet nodig voor een cadeautje zei ze maar ik vind het toch een zekere vorm van beleefdheid :thankyoufw5:
Zij wou zelf elke dag gaan werken om meer geld te hebben als ik bij haar ben zodat ik niet alles moet betalen :applaus:

Ronny55

Citaat van: hakke op maandag 10 augustus 2015, 21:36:58
Dus chocolade is een goei cadeau had er ook al aan gedacht had alleen schrik dat ik ginder gewoon ging arriveren met een hoopje chocolade :denk:

Maar zilverpapier is een goei middel om het koud te houden dan zal het proberen :biggrinn:

Voor mijn asawa was het niet nodig voor een cadeautje zei ze maar ik vind het toch een zekere vorm van beleefdheid :thankyoufw5:
Zij wou zelf elke dag gaan werken om meer geld te hebben als ik bij haar ben zodat ik niet alles moet betalen :applaus:
De "pasalobung" zit hier in de cultuur ingebakken , Het maakt niet veel uit wat of hoe duur , als je maar een cadeautje bij hebt voor hun. Koop gewoon ene hoop prullaria allerhande voor een paar euro, die je links en rechts kunt uitdelen aan familie en vrienden. Voor haar en haar ouders koop je dan iets meer gerichts, (duurder  :lachen: ). Als mijn asawa de eerste keer meeging naar  :belgiesmiley: had ze toen we terugkwamen zeker de helft vaan de koffer vol met allerhande goedkope spullen, dingen waar ze in  :belgiesmiley: hun neus niet voor ophaalden, dat ik zelfs zei , "daar gaan we voor gek mee staan".....Maar nee, iedereen was evenblij met zijn "pasalobung".

Nu, als je zoals "Lenn" zegt, de "foute vriendin" hebt zal het anders zijn, maar normaal(???) voor een paar euro maak je dikke vrienden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

T-shits, broeken, rokjes, petjes (niet al te grote maten maten S/M/L) doen het ook altijd goed.

Koffer vol kleren, bij aankomst staat de hele familie te graaien in de grabbelton (koffer)   :lachen:

Lenn

Vraag mij wel af het volgende.Wat als je pasalobung bestaat uit 500php inplaats van een plak chocola?Eigenlijk moet je de kiestest doen.
Zag laats nog een filmpje waarbij je kon kiezen tussen een 10 oz. silverbar of een plak chocola.En iedreen koos voor de chocola.