Reisverslag Puerto Galera, Mindoro, vertrek 30-9-2015

Gestart door JC, vrijdag 21 augustus 2015, 09:38:07

Vorige topic - Volgende topic

JC

Eindelijk staat het filmpje van de tricycle ride door het centrum van Puerto Galera op mijn YouTube kanaal.
Het WiFi in het hotel is weer hersteld en de pocket WiFi zit weer in de tas. :-)

Hier zijn wat fotos die ik genomen heb in de omgeving.


Dit is Big La Laguna, 'om de hoek' bij Sabang Beach.
(als je op de fotos klikt worden ze groter)








En natuurlijk meer verhalen en foto's op mijn website
Informatie over wonen en reizen in de Filipijnen? Lees: Hallo Aarde
Visit my travel blog: Leaving Holland

One minute Videos of the Philippines on the Leaving Holland YouTube Channel

Ronny55

[embed=640,525]<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/L7v2LxKReTQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed] .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


JC

Stormwaarschuwing, typhoon Koppu komt over het noordelijk deel van Luzon


In Puerto Galera is veel wind, heftige regen ook soms en het is redelijk koel. In de baaien rondom het eiland komen steeds meer schepen die schuilen voor de naderde typhoon.
Hier een paar fotos van de lucht en de baai.
(als het uploaden lukt wnt het internet is heel traag, anders staan ze op mijn website  :ikkeniebegrijp: )






Informatie over wonen en reizen in de Filipijnen? Lees: Hallo Aarde
Visit my travel blog: Leaving Holland

One minute Videos of the Philippines on the Leaving Holland YouTube Channel

Ronny55

Citaat van: JC op zaterdag 17 oktober 2015, 10:21:07
Stormwaarschuwing, typhoon Koppu komt over het noordelijk deel van Luzon


In Puerto Galera is veel wind, heftige regen ook soms en het is redelijk koel. In de baaien rondom het eiland komen steeds meer schepen die schuilen voor de naderde typhoon.
Hier een paar fotos van de lucht en de baai.
(als het uploaden lukt wnt het internet is heel traag, anders staan ze op mijn website  :ikkeniebegrijp: )
anders staan ze op mijn website  :ikkeniebegrijp: ..ikke wel begrijp....hier posten brengt niks op ...  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Nou over acclimatiseren gesproken: JC heeft meteen de volle mep te pakken. Slechts enkele dagen in Mindoro en nu al een earthquake van 5 op de richter schaal.

Ik deed er toch meer dan n jaar over alvorens dat te ervaren hier in metro manila.
De  :smiley-philippines: overheid waarschuwt al langer dat er een sterke beving aan zit te komen in metro manila, als ze deze bedoelden dan zijn we er hopelijk weer een tijd vanaf, ik heb er niks van gemerkt in ieder geval.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

JC

Hé allemaal daar ben ik weer.

En foto's: want hier posten levert echt wel wat op hoor Ronny55  :lachen:

Maar met heel sloom internet wat soms midden in het uploaden stopt is het lastig om fotos te plaatsen. Ik weet nooit zeker of ze er nu wel of niet op staan.

De aardbeving? Niet veel van gemerkt, ik zit in een stevig gebouwd appartementencomplex. In het hotel hebben de kamers wel een forse golfbeweging gemaakt.
Het meest indrukwekkende was toch wel de typhoon die in noordelijk Luzon overtrok en waar wij een staartje van meepikten in de buistenste ring. Hoge golven en stranden die compleet verandert zijn van uitstraling. (weggeslagen of juist breder en vol rommel)

Hier wat fotos van White Beach
















Meer verhalen op mijn blogo.a. over mijn verhuizing naar het appartement en een bezoek aan een mangrove bos heir in de buurt en tips hoe je moet omgaan met een warm en vochtig klimaat.

Dank jullie wel voor alle leuke reacties  :thumb:
Tot de volgende keer.  :applaus:

Informatie over wonen en reizen in de Filipijnen? Lees: Hallo Aarde
Visit my travel blog: Leaving Holland

One minute Videos of the Philippines on the Leaving Holland YouTube Channel

toyoke

veel succes daar JC wij volgen jouw verhaal ook
en alvast bedankt voor de moeite die je doet omhet forum levend te houden
:applaus: :applaus: :applaus: