Wat was de mooiste, leukste plek waar je bent geweest in PH ?

Gestart door koy, dinsdag 25 augustus 2015, 20:02:48

Vorige topic - Volgende topic

koy

Hallo iedereen,

Binnenkort vertrekken we weer naar de PH om de familie te bezoeken maar ook om alweer een nieuw stukje PH te ontdekken.

Vandaar dit topic aan de leden om te delen met ons "wat is voor jou de mooiste plek in PH en waarom?"

Liefst ook enkele foto's die je keuze ondersteunen. Laat dit een leuk topic worden  :thumb:

Koy
leven en laten leven...

jiggy

Dag Koy, weer enige tijd geleden dat we jou hier nog zagen  :applaus:

Tja... wat zijn de mooiste plekjes in de Phils...

"Beauty is in the eye of the beholder"...
Voor mij zijn het alvast de plekken die zich ver van de toeristische hotspots situeren. Dus voor mij geen Borocay, Alona Beach, dure "Disneyland- feelings" resorts. De pure schoonheid vind je op zovele plekken in de Phils.
Voor mij was Bohol alvast een openbaring : lekker rondtoeren met de scooter en verwonderd stilstaan bij zoveel uitbundigheid van de natuur in al zijn eenvoud. Het harmonisch samenvloeien van landschap en landbouw. De mens die "vruchten plukt" en niet de natuur overheerst. Op dat vlak heeft Bohol veel te bieden. Mooie kustplaatsen zoals Anda beach : zo veel authentieker en puur dan Alona of Borocay, maar... dat kan zijn omdat ik zoals ik zei niet de massa opzoek, waar de karaoke's alle eigenheid verjagen en alles eenheidsworst lijkt.
Palawan staat ook nog op mijn to-do lijstje, al hoop ik dat het ook daar niet "te hard" gaat met het toerisme.
Of... waarom zoek je het niet eens echt dichtbij , op Cebu. Ooit al eens rondgetourd in Cebu South en dan doorgestoken naar de andere kust (Alcantara, Badian,...) ?

koy

Ja Palawan, Bohol en Moalboal in Cebu south hebben we gedaan, mooie plekken, vooral El Nido was mooi.
Ik vond ook Malapascua heel mooi en kleinschalig en afwezigheid van scootergeweld en auto's.

Ben benieuwd naar meer reacties...

groetjes,
koy
leven en laten leven...

joost


2013 : Cebu City , Tops , Camotes , Bantayan , Virgin Island , Bohol.




















josv

Ik vind de  :smiley-philippines: nou niet echt mooi of leuk uit touristies oogpunt gezien. Tis het allemaal "net niet".

Waar ik wel van onder de indruk was, was in Pampanga, in de gebieden waar Mount Pinatubo z'n as terecht kwam.





Echt bizar om daar rond te kijken.


Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

jamietagabundok

Jij ben dus meer het type ramptoerist  Jos  :lachen:  ?  Jij woon toch in Babau Jos, ? wel eens een poging gedaan Op Mount Apo te kilmmen ?

Bulldozer

Mount Apo daar ben je wel 3 dagen mee bezig. Dan kan je beter met een berg voor beginners beginnen. Zoals mt pico de loro, 2 uur rijden van af Manilla en tussen de 2 of 3 uur lopen naar de top.


josv

Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 03:20:08
Jij ben dus meer het type ramptoerist  Jos  :lachen:  ?  Jij woon toch in Babau Jos, ? wel eens een poging gedaan Op Mount Apo te kilmmen ?

Ik denk dat je Davao bedoelt :) Mount Apo zie ik iedere dag maar door mezelf ben ik daar als "persona non grata" geklassificeerd  :negatief:

Citaat van: Bulldozer op zondag 30 augustus 2015, 13:51:27
Mount Apo daar ben je wel 3 dagen mee bezig.

Tegenwoordig niet meer hoor. De wegen naar boven zijn al veel beter en er zijn verblijfplaatsen vlak onder de top. Ik hoorde van een gids die ik al 6 jaar ken dat het al in 1 dag kan. Voor de meer geoefende nog sneller.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op zondag 30 augustus 2015, 14:10:40
Citaat van: jamietagabundok op zondag 30 augustus 2015, 03:20:08
Jij ben dus meer het type ramptoerist  Jos  :lachen:  ?  Jij woon toch in Babau Jos, ? wel eens een poging gedaan Op Mount Apo te kilmmen ?

Ik denk dat je Davao bedoelt :) Mount Apo zie ik iedere dag maar door mezelf ben ik daar als "persona non grata" geklassificeerd  :negatief:

Citaat van: Bulldozer op zondag 30 augustus 2015, 13:51:27
Mount Apo daar ben je wel 3 dagen mee bezig.

Tegenwoordig niet meer hoor. De wegen naar boven zijn al veel beter en er zijn verblijfplaatsen vlak onder de top. Ik hoorde van een gids die ik al 6 jaar ken dat het al in 1 dag kan. Voor de meer geoefende nog sneller.

Mt. Talinis en hier is het echt zwoegen en zonder een "dure" gids van 2500 pesos .......... :run: :run: :run: :run: :run:

[embed=640,525] <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/lOkGDNMt1Lc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]

[embed=640,525]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/a15EU71cnEs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

jamietagabundok

Citaat van: Bulldozer op zondag 30 augustus 2015, 13:51:27
Mount Apo daar ben je wel 3 dagen mee bezig. Dan kan je beter met een berg voor beginners beginnen. Zoals mt pico de loro, 2 uur rijden van af Manilla en tussen de 2 of 3 uur lopen naar de top.



Heb jij Pico de Loro gedaan Buldozer ?   Lijkt me gigantisch steil , als ik de foto zie denk ik hoe komt die ooit  op die top  met ,, gewoon,, klimmen ?

Manila is te ver weg voor mij,   Ik  wil wat hier op Mindanao  beklimmen. Ik was vorige maand bij vrienden in de plaats Polmolok, en daar ligt mount Matutum  voor de deur,  denk dat ik daar een poging ga wagen, mag hun huis als uitvalsbasis gebruiken.  Word weinig geklommen daar  trouwens, meeste landen geven negatief reisadvies voor dat deel van Mindanao.