Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Samen sterker en wijzer?

Gestart door jiggy, woensdag 7 oktober 2015, 05:27:04

Vorige topic - Volgende topic

startagain

Ik vind het idee van de ombudsman zeker niet slecht, maar er moeten voldoende mensen aan dezelfde bel trekken dan. Je mag mij mee rekenen Jiggy-Yoghurt ;-)
Move on.. to learn and improve

nico.cheryl

of, een andere route kiezen. vechten tegen de overheid heeft ook in Nederland geen zin. gewoon naar Polen laten vertrekken op een toeristen visum. Daar illegaal een Schengen visum aanvragen, kost niet te veel, en dan kan je in elk gewenst land verder leven. Ik weet corruptie is iets waar je graag vandaan wilt blijven, maar als het leven je zo moeilijk wordt gemaakt is elke weg goed genoeg.
Ik heb er geen ervaring mee, maar er over gehoord. misschien in noodgevallen de moeite waard om het uit te zoeken.
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

O.B.Bommel

Citaat van: nico.cheryl op zaterdag 20 mei 2017, 22:56:55
of, een andere route kiezen. vechten tegen de overheid heeft ook in Nederland geen zin. gewoon naar Polen laten vertrekken op een toeristen visum. Daar illegaal een Schengen visum aanvragen, kost niet te veel, en dan kan je in elk gewenst land verder leven. Ik weet corruptie is iets waar je graag vandaan wilt blijven, maar als het leven je zo moeilijk wordt gemaakt is elke weg goed genoeg.
Ik heb er geen ervaring mee, maar er over gehoord. misschien in noodgevallen de moeite waard om het uit te zoeken.
Verkeerd voorbeeld. Er is geen ambassade voor Polen in PH.
Die visa worden behandeld door de NEDERLANDSE autoriteiten.
En Polen is ook lastig met verblijfsvergunningen heb ik begrepen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

nico.cheryl

voor een toeristen visum, heb je toch niet al dat moeilijke papierwerk. Maar als je er eenmaal ben hoef je in polen niet terug, dan regel je daar je zaakjes, en klaar. Het is wat mij verteld is hoor. Ik spreek niet uit eigen ervaring.
Ik hou er ook niet van. Maar ik kan me voorstellen als je in een uitzichtloze situatie zit, dat je dan zoiets probeert. Uit China vandaan doen ze niet anders. Daar heb veel voorbeelden van gezien van kennissen van mijn ex-vrouw. Wordt ook echt de polen-route genoemd. En die zitten mooi allemaal in Nederland.
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Luc

Ik betwijfel of dat voor Nederland een optie is. Je bent daar verplicht dat examen Nederlands in de ambassade af te leggen. Zonder dat heb je 0 kans op een verblijfvergunning in Nederland.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Citaat van: Luc op zondag 21 mei 2017, 17:46:21
Ik betwijfel of dat voor Nederland een optie is. Je bent daar verplicht dat examen Nederlands in de ambassade af te leggen. Zonder dat heb je 0 kans op een verblijfvergunning in Nederland.

Als je als nederlander in België of Duitsland  gaat wonen is dat niet nodig en val je onder de soepelere eu wetgeving en krijgt je vrouw een eu verblijfsvergunning, kan je jezelf later evt terug in nl vestigen als je wilt. Dus ja via een ander land binnen komen kan op die manier.

Luc

Ja maar dan kun je als Nederlander evengoed de EU route doen in België. Polen is dan niet nodig. Ik bedoel als Nederlander een visa via Polen halen en vervolgens in Nederland verblijfsvergunning vragen lukt niet. Als Belg in België lukt dat wel indien je voor de rest aan alle voorwaarden voldoet. Inkomenseis, woonst etc...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Citaat van: Luc op zondag 21 mei 2017, 18:24:23
Ja maar dan kun je als Nederlander evengoed de EU route doen in België. Polen is dan niet nodig. Ik bedoel als Nederlander een visa via Polen halen en vervolgens in Nederland verblijfsvergunning vragen lukt niet. Als Belg in België lukt dat wel indien je voor de rest aan alle voorwaarden voldoet. Inkomenseis, woonst etc...

Ja klopt, als belg in belgie via polen of zo gaat idd niet lukken, zelfde als nederlander in NL, ofwel doe je het via de regels van je eigen land ofwel verhuis je al dan niet tijdelijk naar een ander EU land en val je onder de EU wetgeving.

Bjorna145

IK heb op onderstaande manier mijn vrouw naar Nederland gekregen.

Niets is moeilijk als je de weg weet, mijn vrouw was illegaal in Nederland kon al goed Nederlands is terug naar de Filippijnen gegaan, werd bij de douane paspoortcontrole gepakt, kreeg de mededeling dat ze drie jaar niet meer naar Nederland mocht komen.
Terug in de Filippijnen examen gedaan en geslaagd een advocaat ingeschakeld die adviseerde om een MVV aan te vragen zonder advies op dat moment moet de aanvrager wel sterk staan en de aanvraag doorpushen zodra de aanvraag was gedaan heeft de advocaat een berichtje gestuurd naar de Nederlandse ambassade in Manila dat hij vanaf dat punt de zaken overnam.
Binnen zes weken na de aanvraag had ze een MVV in haar zakken.
Een MVV heeft n.l. niets met een toeristenvergunning te maken, dat is een totaal ander padje.
Ze heeft maar 1,5 jaar plezier gehad van haar verblijfsvergunning we zijn toen naar de Filippijnen verhuist.
En hier in de Filippijnen we spreken nog steeds Nederlands tegen elkaar.

m.vr.gr.

Johan

Kano

Citaat van: nico.cheryl op zaterdag 20 mei 2017, 22:56:55
...... gewoon naar Polen laten vertrekken op een toeristen visum. Daar illegaal een Schengen visum aanvragen,

Onzin, een toeristenvisum voor Polen is een Schengenvisum
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn