Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ben formulier tenlasteneming aan het invullen

Gestart door Jan69, donderdag 29 oktober 2015, 22:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

maar wat moet ik invullen bij "Doel van het verblijf" "duur van ghet verblij" en "eventuele verwantschap"? Dit in het kader van een "fiancee visum".

Ook op de aanvraag voor Schengen moet ik een verblijfsduur invullen, standaard 3 maanden gebruiken?



Ronny55

Citaat van: Jan69 op donderdag 29 oktober 2015, 22:01:24
maar wat moet ik invullen bij "Doel van het verblijf" "duur van ghet verblij" en "eventuele verwantschap"? Dit in het kader van een "fiancee visum".

Ook op de aanvraag voor Schengen moet ik een verblijfsduur invullen, standaard 3 maanden gebruiken?




Fiancee visa....doel: huwelijk veronderstel ik  :weetikniet: 

Duur , 3 maanden  (is het max)

Eventuele verwantschap ....geen veronderstel ik indien je met haar wil trouwen ....

Heel voornaam , rustig blijven , je klinkt paniekerig, simpele vragen simpele antwoorden. succes Jan /
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Jan69

Niet paniekerig, maar de formulieren zijn soms niet duidelijk voor mij. Kan het bovendien nog niet vervolledigen omdat haar paspoort vervallen is...

Wat ik ook raar vin is dat er nadien bij de Schengenaanvraag ook een reservatie voor de vlucht moet bij zijn of is dit niet nodig? Maar ik zou niet weten hoe ik een reservatie moet doen zonder die te betalen? En als het visum niet gegeven wordt dan verlies ik de kostprijs van een ticket of ik zou een fully flex moeten nemen en die later laten terugbetalen?


jiggy

Dag Jan,

Ik kan Ronny 55 bijtreden. Lees, denk en antwoord rustig en logisch.
Tja, als het voor jouzelf niet duidelijk is wat het doel van het verblijf is wanneer het gaat om een fiancee visa.....
En... begin bij het begin : je kan het formulier tenlasteneming blijkbaar niet invullen omdat je vriendin/verloofde geen geldig paspoort meer heeft?
Breng dat eerst in orde, want bepaalde formulieren die je nu al in orde aan het maken bent, zijn maar beperkte tijd geldig.



Ronny55

Citaat van: Jan69 op donderdag 29 oktober 2015, 22:23:01
Niet paniekerig, maar de formulieren zijn soms niet duidelijk voor mij. Kan het bovendien nog niet vervolledigen omdat haar paspoort vervallen is...

Wat ik ook raar vin is dat er nadien bij de Schengenaanvraag ook een reservatie voor de vlucht moet bij zijn of is dit niet nodig? Maar ik zou niet weten hoe ik een reservatie moet doen zonder die te betalen? En als het visum niet gegeven wordt dan verlies ik de kostprijs van een ticket of ik zou een fully flex moeten nemen en die later laten terugbetalen?



Die reservatie moet er pas bij als het visum is goedgekeurd, zo ook de schengen verzekering voor 30k euro, dat is allemaal pas nodig als je de goedkeuring hebt .

Maar zoals Jiggy zegt het eerste eerst....Haar paspoort, dan kan je datums vastleggen . hou rekening met de tijd om de nodige documenten te verzamelen, oa, cenomar, geboorte akte, let wel deze

laatste moeten vertaald en door DFA gelegaliseerd zijn , daarna vertaald . Hou er ook rekening mee dat deze documenten slechts 6 maanden geldig zijn . Wat er nog allemaal nodig is weet ik ook niet

precies, het veranderd alle vijf voet, Het lijkt een hele boterham , maar als je rustig blijft en alles een voor een aanpakt valt het heel goed mee....Het is zes maand "worstelen " voor het geluk de rest

van je leven. Allee , veronderstel ik... :weetikniet: . Laat je niet ontmoedigen. Bedenk , je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die het tot een goed einde gebracht heeft of zal brengen.

Veel succes .  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Randy

Citaat van: Jan69 op donderdag 29 oktober 2015, 22:01:24
maar wat moet ik invullen bij "Doel van het verblijf" "duur van ghet verblij" en "eventuele verwantschap"? Dit in het kader van een "fiancee visum".

Ook op de aanvraag voor Schengen moet ik een verblijfsduur invullen, standaard 3 maanden gebruiken?




Allemaal standaard vragen om na te gaan of je met de juiste motivatie een fiance visa komt aanvragen. Dus, korte duur, alles minder dan drie maanden; doel, trouwen; verwantschap, verloofde,...
Deze video vond ik informatief voor het overzicht te bewaren in de fiance visa aanvraag. https://youtu.be/d5f_uQ0dGqQ

Jan69

Bon, alle papieren zijn ingevuld.

Toch wel een grote verantwoordelijkheid die je neemt, tot 2 jaar lang ben je verantwoordelijk ten belope van 180€ per dag, forfaitair. Dit is meer dan wat ik verdien per dag...
Dus mocht je aanstaande verdwijnen en OCMW vraagt, dan kan je 180€ per dag ophoesten, 2 jaar lang.

Rich

Jaja, 180 euro per dag plus die alimentatie da's een pak geld Jan69  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Jan69

Dus ool al zou de effectieve kost 100€ zijn, dan nog rekenen ze 180€ aan.

kristof19