Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tax On Web aangifte niet inwoner

Gestart door Ronny55, maandag 2 november 2015, 10:47:31

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

 Vanaf 2013 doe ik probleemloos mijn aangifte als "niet inwoner" via TOW . Edoch, dit jaar schijnt er iets mis te lopen met het aangifte formulier. Mijn Asawa heeft uiteraard geen rijksregister nummer, gezien ze hier werkt moet ik haar inkomen ook aangeven . Het probleem is dat ze dit jaar het rijksregister van mijn eerste vrouw op het formulier hebben gezet , ben NB al 36 jaar wettelijk gescheiden van haar. Heb intussen contact gehad met de bevoegde dienst op 18/10 ...Ha ok, dat is een vergissing van ons dat zullen we wel even corrigeren, kan wel 'n weekje duren

Vandaag ben ik dan nogmaals gaan kijken maar het RR nr is er nog steeds.

Wat de berekening betreft, ik val onder code 1073 , (niet inwoner zonder verblijfplaats in  :belgiesmiley: ) ook daar klopt iets niet want "deze code is nog niet in het berekeningssyteem opgenomen" hoewel het vorig jaar precies hetzelfde was , toen geen probleem.... Heeft er misschien nog iemand die problemen en hoe misschien opgelost,  :weetikniet: . gemaild , gebeld naar de bevoegde dienst , niets veranderd.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Citaat van: Ronny55 op maandag  2 november 2015, 10:47:31
Vanaf 2013 doe ik probleemloos mijn aangifte als "niet inwoner" via TOW . Edoch, dit jaar schijnt er iets mis te lopen met het aangifte formulier. Mijn Asawa heeft uiteraard geen rijksregister nummer, gezien ze hier werkt moet ik haar inkomen ook aangeven . Het probleem is dat ze dit jaar het rijksregister van mijn eerste vrouw op het formulier hebben gezet , ben NB al 36 jaar wettelijk gescheiden van haar. Heb intussen contact gehad met de bevoegde dienst op 18/10 ...Ha ok, dat is een vergissing van ons dat zullen we wel even corrigeren, kan wel 'n weekje duren

Vandaag ben ik dan nogmaals gaan kijken maar het RR nr is er nog steeds.

Wat de berekening betreft, ik val onder code 1073 , (niet inwoner zonder verblijfplaats in  :belgiesmiley: ) ook daar klopt iets niet want "deze code is nog niet in het berekeningssyteem opgenomen" hoewel het vorig jaar precies hetzelfde was , toen geen probleem.... Heeft er misschien nog iemand die problemen en hoe misschien opgelost,  :weetikniet: . gemaild , gebeld naar de bevoegde dienst , niets veranderd.
Een vraagje. Je leeft in de  :smiley-philippines: en je vult een  :belgiesmiley: taksbrief in ?
Ik leef en werk in Spanje en vul helemaal niks in betreffende de  :belgiesmiley: belastingen,krijg ook geen meldingen of correspondentie van hun.
Dacht eens je uitgeschreven was en woont en werkt in een ander land je niks meer met de  :belgiesmiley: belastingen te doen had.

Luc

Citaat van: Cosyns Guy op maandag  2 november 2015, 11:47:04
Citaat van: Ronny55 op maandag  2 november 2015, 10:47:31
Vanaf 2013 doe ik probleemloos mijn aangifte als "niet inwoner" via TOW . Edoch, dit jaar schijnt er iets mis te lopen met het aangifte formulier. Mijn Asawa heeft uiteraard geen rijksregister nummer, gezien ze hier werkt moet ik haar inkomen ook aangeven . Het probleem is dat ze dit jaar het rijksregister van mijn eerste vrouw op het formulier hebben gezet , ben NB al 36 jaar wettelijk gescheiden van haar. Heb intussen contact gehad met de bevoegde dienst op 18/10 ...Ha ok, dat is een vergissing van ons dat zullen we wel even corrigeren, kan wel 'n weekje duren

Vandaag ben ik dan nogmaals gaan kijken maar het RR nr is er nog steeds.

Wat de berekening betreft, ik val onder code 1073 , (niet inwoner zonder verblijfplaats in  :belgiesmiley: ) ook daar klopt iets niet want "deze code is nog niet in het berekeningssyteem opgenomen" hoewel het vorig jaar precies hetzelfde was , toen geen probleem.... Heeft er misschien nog iemand die problemen en hoe misschien opgelost,  :weetikniet: . gemaild , gebeld naar de bevoegde dienst , niets veranderd.
Een vraagje. Je leeft in de  :smiley-philippines: en je vult een  :belgiesmiley: taksbrief in ?
Ik leef en werk in Spanje en vul helemaal niks in betreffende de  :belgiesmiley: belastingen,krijg ook geen meldingen of correspondentie van hun.
Dacht eens je uitgeschreven was en woont en werkt in een ander land je niks meer met de  :belgiesmiley: belastingen te doen had.

Pensioen

Hoe oud is je ex?

Ik ben gescheiden. Heb ik recht op een pensioen als uit de echt gescheiden persoon?

Een uit de echt gescheiden persoon heeft eventueel recht op een rustpensioen op basis van de loopbaan als werknemer van de ex-echtgeno(o)t(e). Dit pensioen kan de betrokkene samen genieten met het rustpensioen dat hij voor de eigen beroepsloopbaan ontvangt.
Je hebt hierop recht indien je 65 jaar bent of op vervroegd pensioen kan. Andere voorwaarden zijn dat je niet uit de ouderlijke macht ontzet mag zijn, je niet veroordeeld mag zijn om je ex-echtgeno(o)t(e) naar het leven te hebben gestaan, en je niet hertrouwd mag zijn, tenzij dit nieuwe huwelijk opnieuw ontbonden is door echtscheiding of overlijden.

Moet ik dit aanvragen?

In de meeste gevallen zal je inderdaad een gerichte vraag moeten stellen aan de RVP . Je hoeft geen aanvraag in te dienen als je al een pensioen als feitelijk gescheidene krijgt en je op het moment van de echtscheiding al 65 jaar bent.

Vanaf wanneer heb ik recht?

Het pensioen als uit de echt gescheiden persoon gaat in de maand volgend op de aanvraag in, maar ten vroegste vanaf het moment dat je op (vervroegd) pensioen gaat.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

@ Guy, ik werk hier niet he ik heb pensioen en daar betaal ik belastingen op. Het ook maar sinds 2011 dat ik een belastingsbrief invul, de eerste 3 jaar in de  :smiley-philippines: deed ik niks , moest niks bijbetalen en kreeg niets terug ..... Dan heeft er iemand iets in mijn oor gefluisterd ,ik betaalde teveel belastingen, dus ben ik een aangifte gaan invullen , de eerst twee jaar een papieren aangifte , van af 2013 via TOW. jaarlijks tussen de 1 en 2 k retour ....Mooi meegenomen voor een paar uurtjes puzzelen.

@Luc. Begrijp je reactie niet goed  :confused2:  Het heeft niets met pensioenen te maken, het gaat over de belastingen. Ben 36 jaar wettelijk gescheiden van mijn eerste vrouw, zij heeft haar eigen beroepsloopbaan en is nu ook op pensioen...Daar heb ik nul, niks meer mee te maken. ben trouwens hier opnieuw getrouwd . Het probleem is dat ze het rijksregisternr van mijn eerste vrouw op de belastingsaangifte hebben gezet. Het mooiste is , ze geven hun fout toe , maar kunnen dat niet zomaar klakkeloos veranderen , er volg eerst een onderzoek  :ikkeniebegrijp: ....Beetje  :smiley-philippines: toestanden , zij maken een fout en ik ben den dupe. Nog niet helemaal maar de diverse telefoontjes kosten ook geld.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Citaat van: Ronny55 op maandag  2 november 2015, 13:58:04
@ Guy, ik werk hier niet he ik heb pensioen en daar betaal ik belastingen op. Het ook maar sinds 2011 dat ik een belastingsbrief invul, de eerste 3 jaar in de  :smiley-philippines: deed ik niks , moest niks bijbetalen en kreeg niets terug ..... Dan heeft er iemand iets in mijn oor gefluisterd ,ik betaalde teveel belastingen, dus ben ik een aangifte gaan invullen , de eerst twee jaar een papieren aangifte , van af 2013 via TOW. jaarlijks tussen de 1 en 2 k retour ....Mooi meegenomen voor een paar uurtjes puzzelen.

@Luc. Begrijp je reactie niet goed  :confused2:  Het heeft niets met pensioenen te maken, het gaat over de belastingen. Ben 36 jaar wettelijk gescheiden van mijn eerste vrouw, zij heeft haar eigen beroepsloopbaan en is nu ook op pensioen...Daar heb ik nul, niks meer mee te maken. ben trouwens hier opnieuw getrouwd . Het probleem is dat ze het rijksregisternr van mijn eerste vrouw op de belastingsaangifte hebben gezet. Het mooiste is , ze geven hun fout toe , maar kunnen dat niet zomaar klakkeloos veranderen , er volg eerst een onderzoek  :ikkeniebegrijp: ....Beetje  :smiley-philippines: toestanden , zij maken een fout en ik ben den dupe. Nog niet helemaal maar de diverse telefoontjes kosten ook geld.

Het je het helemaal gelezen? Je ex kan een deel van haar pensioen claimen op basis van jouw loopbaan indien ze daar voordeel bij heeft.

Normaal gezien krijgt de belastingdienst de gegevens van de RVP. De fout kan dus van de RVP komen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinocchio

Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 13:28:32
Ik ben gescheiden. Heb ik recht op een pensioen als uit de echt gescheiden persoon?

Deze vraag kan niet zomaar worden beantwoordt.

In Belgie geld er immers een verschillende regeling tussen werknemers uit de privesector en ambtenaren.

Als uit de echt gescheiden ambtenaar kunt u geen aanspraak maken op een gedeelte van het rustpensioen van de ex-echtgenoot. Het rustpensioen wordt beschouwd als een uitgesteld loon. Bijgevolg is het een persoonlijk en ondeelbaar recht.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_12/PROTH_12_1/PROTH_12_1_3/PROTH_12_1_3_3.xml

Luc

Citaat van: Pinocchio op maandag  2 november 2015, 14:07:32
Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 13:28:32
Ik ben gescheiden. Heb ik recht op een pensioen als uit de echt gescheiden persoon?

Deze vraag kan niet zomaar worden beantwoordt.

In Belgie geld er immers een verschillende regeling tussen werknemers uit de privesector en ambtenaren.

Als uit de echt gescheiden ambtenaar kunt u geen aanspraak maken op een gedeelte van het rustpensioen van de ex-echtgenoot. Het rustpensioen wordt beschouwd als een uitgesteld loon. Bijgevolg is het een persoonlijk en ondeelbaar recht.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_12/PROTH_12_1/PROTH_12_1_3/PROTH_12_1_3_3.xml

Wel na overlijden van de ambtenaar maar nu dwalen wij te ver af.

voor de anderen

Ja het is mogelijk als ex-partner een echtscheidingspensioen te krijgen. Maar er dienen wel enkele voorwaarden vervuld te zijn:

Een echtscheidingspensioen kan (thans) enkel voor echtgescheiden gehuwden (dus niet voor ex- samenwoners),
Je kan maar aanspraak erop maken vanaf de  pensioenleeftijd van 65 jaar. Immers dan gaat pas het rustpensioen in. Vraag is of dit 65 j blijft of mee stijgt met de beslissingen die recent werden genomen ivm pensioenleeftijd.
Een echtscheidingspensioen kan alleen vervroegd ingaan als de rechthebbende op hetzelfde moment zelf met pensioen gaat en dus naast het rustpensioen voor echtgescheidenen ook een rustpensioen op basis van zijn/haar eigen beroepsactiviteiten ontvangt.
Je mag niet hertrouwd zijn. Maar als het nieuwe huwelijk eindigt door overlijden of echtscheiding dan kan je opnieuw het recht laten gelden.

Hoe wordt het echtscheidingspensioen berekend?

Dit toch wel specifiek pensioen wordt (thans) berekend op basis van de bezoldigingen van de ex-partner tijdens de huwelijksjaren. Van elk jaarloon wordt 62,50% bij de berekening meegeteld. Vervolgens wordt het pensioen berekend als een alleenstaandenpensioen, dus voor 60%.

http://ericdecorte.be/blog/krijg-ik-pensioen-van-mijn-voormalige-partner-na-de-echtscheiding
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Amaai , dat gaat een beetje mijn pet te boven, dan moet ik daar eens achter horen, als dat zomaar kan ,  :weetikniet: mooie boel
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Citaat van: Ronny55 op maandag  2 november 2015, 14:46:16
Amaai , dat gaat een beetje mijn pet te boven, dan moet ik daar eens achter horen, als dat zomaar kan ,  :weetikniet: mooie boel


Je kunt je dossier van je pensioen zelf raadplegen via de website van de RVP. Kijk eens of daar iets is verandert.

In ieder geval, de belastingen krijgen hun gegevens van anderen. De fout komt dus hoogstwaarschijnlijk ergens anders vandaan komen. Het eerste wat ik kan bedenken is de RVP.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 15:02:51
Citaat van: Ronny55 op maandag  2 november 2015, 14:46:16
Amaai , dat gaat een beetje mijn pet te boven, dan moet ik daar eens achter horen, als dat zomaar kan ,  :weetikniet: mooie boel


Je kunt je dossier van je pensioen zelf raadplegen via de website van de RVP. Kijk eens of daar iets is verandert.

In ieder geval, de belastingen krijgen hun gegevens van anderen. De fout komt dus hoogstwaarschijnlijk ergens anders vandaan komen. Het eerste wat ik kan bedenken is de RVP.

En hier kun je het rijksregister raadplegen.

http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/mijn-dossier/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.